Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda Dax of iets anders?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
    als de cagiva verkocht raakt komt er mss wel een moto-zb 110 in de plaats om die reden
    Ik heb nog zo'n Skyteam PBR (ZB replica) gehad met een 90 cc zongshen blokje eronder, dat rijdt echt plezant. Ook geen problemen mee gehad, buiten de batterij en de ketting die ik heb moeten vervangen. De afwerking is echter niet echt denderend.
    Ik wist niet dat er ZB 110 cc's bestonden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
      Ik wist niet dat er ZB 110 cc's bestonden?

ik heb me nog niet verdiept in die materie, firts things first

90cc is al genoeg op die (zit)hoogte

Comment

Pics? ik ken em niet

Comment

goegel ?

Comment

Deze was de mijne.
            Ingekorte achterkant en rekje, zelfgemaakte demper erop en een plat stuurtje. Als ik een bocht nam moest ik wel m'n knieën naar buiten draaien anders kwam het stuur ertegen.

Bijgevoegde Bestanden

Comment

waarom vloog hij buiten ?

Comment

waarom vloog hij buiten ?
                Omdat de topsnelheid net geen 80 km/h was, 'k vond dat net iets te traag om in het verkeer mee te kunnen. Ik heb een tijd rondgelopen met het gedacht er een 124 cc Zongshen blok onder te steken zodat 'ie zo'n 110 zou lopen maar dat vond ik niet echt verantwoord met die 10' wieltjes eronder.
                Maar om ermee op de binnenbaantjes rond te crossen is het een ideaal ding, en het geluid is gewoon zalig met zo'n open pijp erop.

Hier een filmpje van één van de vele testritten.

Comment

altijd knappe bromers gevonden die ZB's
                  een moderne dax zeg maar.
                  de witte waren zeldzaam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
                    altijd knappe bromers gevonden die ZB's
                    een moderne dax zeg maar.
                    de witte waren zeldzaam
                    Destijds (jaren tachtig) was het de opvolger van de dax, maar echt doorgebroken is 'ie nooit, niemand vond 'm echt mooi (ik toen ook niet trouwens), daarom dat hij nu zo zeldzaam is en bijgevolg ook duur.

Comment

daarom dat hij nu zo zeldzaam is en bijgevolg ook duur.
                      terwijl nou eender welke lelijke boosterscootah evenveel kost

Comment

Omdat de topsnelheid net geen 80 km/h washttp://video.google.com/videoplay?do...17922221&q=pbr
                        die 80 was dat nog veilig te noemen ?

Comment

die 80 was dat nog veilig te noemen ?
                          Ik vond persoonlijk dat dat nog veilig aanvoelde ja.

Comment

Wat zit je dan altijd te lullen dat daxen uw dochter wakker maken, dat je oordopjes nodig hebt als je ermee rijdt,...??
                            Waarom zeg je dan nooit dat brommers in het algemeen (zowel tweetakt als viertakt) met open uitlaten veel lawaai maken? Nee, altijd daxen viseren, die altijd viertakten zijn, dus aan uw uitleg kan ik alleen maar afleiden dat jij een probleem hebt met viertakten, terwijl ze helemaal niet alleen verantwoordelijk zijn voor geluidsoverlast als het over gemotoriseerd tuig gaat.
                            Begrijp je het nu?
                            Verdraai jij dikwijls iemands woorden om gelijk te krijgen?
                            Waarschijnlijk wel.

Dat van m'n dochter heb ik 1 keer gezegd. Eén keer mijn jongen! Bewijs dat ik het meer gezegd heb. En het is trouwens waar ook.
                            Omdat ik één keer zeg dat ik een dax luid vind, val ik alle viertakten aan?? Heb je deze logische redenering helemaal zelf getrokken?? Knap van je

Ik begrijp inderdaad al heel wat meer...
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes
                              Verdraai jij dikwijls iemands woorden om gelijk te krijgen?
                              Waarschijnlijk wel.
                              Euhm... waar verdraai ik woorden?

Dat van m'n dochter heb ik 1 keer gezegd. Eén keer mijn jongen! Bewijs dat ik het meer gezegd heb. En het is trouwens waar ook.
                              Heb ik gezegd dat je het al meermaals gezegd hebt? Wie verdraait hier woorden? Btw, ne Camino met een promapijp zal u dochter ook wel wakker maken zeker, en die oordopjes zal je ook wel nodig hebben op een opgefokte booster, of niet zo?

Omdat ik één keer zeg dat ik een dax luid vind, val ik alle viertakten aan??
                              Bij mijn weten al twee keer trouwens het aantal keren doet hier niet terzake, als je het één keer zegt begrijpt iedereen het ook wel hoor.

En ja je valt viertakten (brommers) aan, want daxen zijn nu éénmaal altijd viertakten. Alles wat gemotoriseerd is kan je veel lawaai laten maken, dus je kan in elk topic van eender welke auto, moto of brommer nu een foto van oordopjes posten en zeggen dat ze veel lawaai maken, nee, alleen weer in een daxthread, en hier is dan btw nog niet gesproken geweest over luide uitlaten, alleen een gast die de originele dax van z'n pa wil ineensteken met bijhorende originele stille uitlaat.

Heb je deze logische redenering helemaal zelf getrokken?? Knap van je
                              Je zegt het zelf, logische redenering, je spreekt jezelf nu tegen... oh ja, bedankt voor het compliment.

Ik begrijp inderdaad al heel wat meer...
                              Dat werd tijd ook.

Comment

Dit bedoel ik met altijd lullen, efkes gesearched en meteen al vier posts van u gevonden waarin je over het lawaai van de daxen 'klaagt'.
                                Vier keer is meer dan 1 keer hé, of verdraai ik m'n woorden?

Comment

Euhm... waar verdraai ik woorden?

Heb ik gezegd dat je het al meermaals gezegd hebt? Wie verdraait hier woorden? Btw, ne Camino met een promapijp zal u dochter ook wel wakker maken zeker, en die oordopjes zal je ook wel nodig hebben op een opgefokte booster, of niet zo?

Bij mijn weten al twee keer trouwens het aantal keren doet hier niet terzake, als je het één keer zegt begrijpt iedereen het ook wel hoor.

En ja je valt viertakten (brommers) aan, want daxen zijn nu éénmaal altijd viertakten. Alles wat gemotoriseerd is kan je veel lawaai laten maken, dus je kan in elk topic van eender welke auto, moto of brommer nu een foto van oordopjes posten en zeggen dat ze veel lawaai maken, nee, alleen weer in een daxthread, en hier is dan btw nog niet gesproken geweest over luide uitlaten, alleen een gast die de originele dax van z'n pa wil ineensteken met bijhorende originele stille uitlaat.

Je zegt het zelf, logische redenering, je spreekt jezelf nu tegen... oh ja, bedankt voor het compliment.

Dat werd tijd ook.
                                  Ik heb één keer gezegd dat m'n dochter ervan wakker wordt en jij zegt dan "Wat zit je dan altijd te lullen dat daxen uw dochter wakker maken"
                                  één keer is niet gelijk aan altijd, dus daar heb je m'n woorden verdraaid.

Pss, logische redenering was ironisch. Ken je ironie?
                                  Ik val een dax aan, omdat een dax een viertakt is, val ik alle viertakten aan????
                                  *zucht*

Was niet als compliment bedoelt, geloof me

Soit, ik ga hier niet meer op reageren. Ik heb op andere plaatsen al genoeg gezegd datik dax'en wel leuke brommers vind. Feit dat je zo fel reageert, zal wel ergens z'n oorzaken hebben.

Case f****ing closed.

Comment

Dit bedoel ik met altijd lullen, efkes gesearched en meteen al vier posts van u gevonden waarin je over het lawaai van de daxen 'klaagt'.
                                    Vier keer is meer dan 1 keer hé, of verdraai ik m'n woorden?

http://www.vtm.be/auto/forum/showpos...81&postcount=9

http://www.vtm.be/auto/forum/showpos...8&postcount=11

http://www.vtm.be/auto/forum/showpos...9&postcount=11

http://www.vtm.be/auto/forum/showpos...9&postcount=13
                                    Bij de eerste staat een knipoogje.
                                    Bij de tweede zeg ik nog: 't is een schoontje
                                    Bij derde zeg ik effectief dat ze lawaai maken, maar ook dat ik het leuke dingen vind
                                    Bij de vierde staat weer een knipoogje.

Dus ik heb in die vier posts één keer gezegd dat m'n dochter wakker wordt. Niet altijd.

Dus als dat geen verdraaien is...
                                    Last edited by Hayes; 19/05/2006, 15:50.

Comment

Ik heb één keer gezegd dat m'n dochter ervan wakker wordt en jij zegt dan "Wat zit je dan altijd te lullen dat daxen uw dochter wakker maken"
                                      één keer is niet gelijk aan altijd, dus daar heb je m'n woorden verdraaid.
                                      Het is een opsomming, met komma's en puntjes, dus dat 'altijd lullen' slaat niet alleen op dat eertse zinnetje hé.

Ik val een dax aan, omdat een dax een viertakt is, val ik alle viertakten aan????
                                      *zucht*
                                      OMDAT EEN VIERTAKT EEN SPECIFIEK GELUID HEEFT DAT VERSCHILT MET DAT VAN DE TWEETAKTERS, HET GAAT HIER OVER HET GELUID, NIET OVER HET TYPE BROMMER!!!! EEN PBR, MONKEY, DAX, AMIGO,... MAKEN MET EENZELFDE OPEN PIJP EEN IDENTIEK GELUID.
                                      DUS...JE VALT VIERTAKTERS WEL AAN!
                                      *zucht in 't kwadraat*

Was niet als compliment bedoelt, geloof me :twisted
                                      Ja, dat had ik nu echt eens niet door seg.

Soit, ik ga hier niet meer op reageren. Ik heb op andere plaatsen al genoeg gezegd datik dax'en wel leuke brommers vind.
                                      Nog eens dus, het gaat over het MOTORBLOK met bijhornde uitlaat die veel lawaai maakt. Niet over het esthetische van de brommer in z'n geheel. Ik heb toch nooit gezegd dat jij vindt dat alle daxen mottige bakken zijn?

Feit dat je zo fel reageert, zal wel ergens z'n oorzaken hebben.

Case f****ing closed.
                                      *slik* Wie reageert hier heftig?

Comment

Bij de eerste staat een knipoogje.
                                        Bij de tweede zeg ik nog: 't is een schoontje
                                        Bij derde zeg ik effectief dat ze lawaai maken, maar ook dat ik het leuke dingen vind
                                        Bij de vierde staat weer een knipoogje.

Dus ik heb in die vier posts één keer gezegd dat m'n dochter wakker wordt. Niet altijd.

Dus als dat geen verdraaien is...
                                        Zie uitleg hierboven.

Comment

Je hebt gelijk Jakkel.

Ik haat alle viertakten...

Comment

Working...
                                          X