Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over praktijkexamen rijbewijs A3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
    wat begrijp je niet aan die tekst?
    ze spreken daar over een bromfiets klasse B en niet over een rijbewijs klasse B.
    bromfiets klasse A = max 25km/u niets van rijbewijs verplicht
    bromfiets klasse B = max 45km/u rijbewijs A3 verplicht (of hoger natuurlijk)

Dus ik mag rijden met:

Bromfiets klasse A zonder beperking
    Bromfiets klasse B, in de voorwaarde dat het onder de 125cc (of xx Kw) blijft en niet sneller gaat dan 45km/h ?

edit, hebbes:
    Als u al minstens 2 jaar over een rijbewijs B voor de auto beschikt, mag u met een motorfiets rijden met een maximale cilinderinhoud van 125 cc. U hoeft hiervoor geen bijkomende examens af te leggen. Deze regel is alleen geldig op de Belgische wegen.
    www.belgium.be

Joepie !
    Last edited by ; 19/03/2009, 17:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
      Dus ik mag rijden met:

Bromfiets klasse A zonder beperking
      Bromfiets klasse B, in de voorwaarde dat het onder de 125cc (of xx Kw) blijft en niet sneller gaat dan 45km/h ?

edit, hebbes: www.belgium.be
      met klasse A mag iedereen rijden, met of zonder rijbewijs
      met klasse b mag iedereen met gelijk welk rijbewijs rijden
      klasse b is altijd maar een 50cc, en mag maar max 45km/u rijden
      een 125cc valt onder rijbewijs klasse a (niet bromfiets klasse a) en mag je enkel besturen met een rijbewijs B indien langer dan 2 jaar in bezit of mits je een examen gedaan hebt voor het rijbewijs klasse a. en die kunnen zo snel gaan tot de motor ontploft. (dus geen 45km/u beperking)

ben je nog mee?
      wimoptiek.be op

Comment

met klasse A mag iedereen rijden, met of zonder rijbewijs
        met klasse b mag iedereen met gelijk welk rijbewijs rijden
        klasse b is altijd maar een 50cc, en mag maar max 45km/u rijden
        een 125cc valt onder rijbewijs klasse a (niet bromfiets klasse a) en mag je enkel besturen met een rijbewijs B indien langer dan 2 jaar in bezit of mits je een examen gedaan hebt voor het rijbewijs klasse a. en die kunnen zo snel gaan tot de motor ontploft. (dus geen 45km/u beperking)

ben je nog mee?

Ja ik ben nog mee, de onduidelijkheid zat hem bij de klassen van bromfiets en de klassen van rijbewijs. Maar nu heb ik het beet. Het komt er eigelijk op neer dat je met een autorijbewijs behoorlijk binnen bent !

Best straf, nooit leren schakelen of evenwicht houden of dergelijke en met een 125cc mogen rijden. Spannend

Comment

mja ik vond met de moto rijden gemakkelijker dan met de wagen.
          ik heb op 6maand met de wagen en met de motor leren rijden (dan moest ik maar 1 keer theorie afleggen en mocht ik van men 18 direct met alles rijden qua cc) en dat schakelen is veel gemakkelijker vond ik.
          enkel het niet goed weten in welke vitesse je zit was soms gokken. zo probeerde ik bv. nog een vitesse hoger te gaan op de autostrade
          wimoptiek.be op

Comment

mja ik vond met de moto rijden gemakkelijker dan met de wagen.
            ik heb op 6maand met de wagen en met de motor leren rijden (dan moest ik maar 1 keer theorie afleggen en mocht ik van men 18 direct met alles rijden qua cc) en dat schakelen is veel gemakkelijker vond ik.
            enkel het niet goed weten in welke vitesse je zit was soms gokken. zo probeerde ik bv. nog een vitesse hoger te gaan op de autostrade
            Lol, ik zie het al zo voor me

Het lijkt me best wel moeilijk, maar ik kan het eens proberen en mss valt het allemaal wel nog mee. Hopelijk kan ik in de toekomst een topic openen om meningen te vragen...

Comment

Working...
            X