Mededeling

Collapse
No announcement yet.

125 Cc

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 125 Cc

beste,

even de situatie schetsen:
    Ik heb ondertussen bijna 4 maanden mijn rijbewijs voor de auto
    Ik ben 18 en studeer nog. Thuis hebben we 2 auto's en als ik eens ergens weg wil kan ik ze bijna altijd gebruiken. Toch zou ik graag een vervoermiddel hebben "van mezelf". Vermits ik een auto niet kan betalen had ik gedacht aan een moto, en als ik eens ver moet of het regent of ik moet iets mee doen kan ik nog altijd de auto gebruiken.

Na wat zoeken op internet leek mij 125 cc ideaal. Ik zal er bijna nooit autostrade mee doen alleen secundaire wegen waar je max 70 en 90 mag en stad. Volgens dat ik begrepen heb hoef je met 125 cc geen tax te betalen en zijn verzekering goedkoop.

Ik moet dus nog een theorie rijbewijs afleggen van moto en praktijk vermits ik niet veel zin heb om enkele jaartjes te wachten. Heeft iemand nog tips, opmerkingen, etc over de keuze van 125 cc?

vespa is altijd toekomen in stijl

Comment

een 125cc is inderdaad een goede beginner

ik had mijn autorijbewijs ook maar 1,5jaar als ik mijn 125cc gekocht had. Ze hebben er bij mij bij de verzekering niets over gezegd. Dus heb die zonder problemen kunnen verzekeren onder mijn naam...
      moesten de flikken mij ooit tegengehouden hebben kon ik mij van de dwazen gebaren, want heb hem zonder probleem onder mijn naam kunnen verzekeren

Maar het is in ieder geval beter als je nu al je theoretisch en praktisch rijbewijs doet ^^

Van moto zelf moet je voor jezelf beslissen wat je wenst ^^

Op dit forum zijn er -vergis mij als ik verkeerd ben- 4 die gereden hebben met een Honda CBR125R een vrij sportieve moto...

Je hebt ook 125cc "shoppers" zoals bij het merk jinlun...

er was zo een site waar allemaal 125cc'tjes opstonden, maar die site is gelijk van internet gehaald ga hem hier toch neerzetten mss dat de server even down is ofzo: www.125cc-zone.be

Comment

Vespa!

Comment

Taks : 0,00 Euro
          Verzekering (mits ook wagen verzekerd) : 80,00 Euro
          Verbruik : 3,2 liter/100 km
          Veel goedkoper voor een eigen vervoermiddel gaat ge inderdaad niet vinden.

PS : ne scooter heeft inderdaad meer voordelen dan een sportieve race-banaan....

Comment

http://www.kapaza.be/Motoren/Aprilia...lia_RS125.html

Zie dit veel liever dan zo een smalle cbr 125 en je haalt er zonder veel moeite 130 km/h mee.

Comment

idd, en ontgrensd gaat hij ook nog vooruit

Comment

Working...
              X