Oorspronkelijk geplaatst door lorenzlorenz
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dax en Monkey lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten't is niet van in de regen te rijden dat een Dax roest he.
Roesten komt door:
- slecht onderhoud (te laat ingrijpen)
- niet droog wegzetten in vochtige omgeving
- niet regelmatig kuisen
Als jij een Dax koopt zonder roest, en je draagt er zorg voor, dan blijft die zonder roest.
En id WD-40
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lorenzlorenz Bekijk BerichtenIdd, me zo'n lijstj zal je al zeer ver geraken om hem roestvrij te houden . Maar WD-40 zou ik toch niet veel gebruike om wat vliegroest ofzo weg te doen. Dan krijgde op den duur zo een vettig boelke
1 keer om de zoveel tijd een beetje erop.
Kuisen zal ook wel gebeuren als hij wat vuil staat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Michelooo Bekijk BerichtenDie koopt da puur voor de show laatst vroeg hem nog aan mij seg Michel om de hoeveel kilometer moet daar 2-taktolie bij
Comment
-
Sorry dat ik jullie topic over D(a)x'jes kom "vervuilen" jongens....
1 antwoord op al de Chinese rommel =>
Honda Zoomer, simpelweg de beste brommer op de markt... 4takt, zuinig, origineel, veel sleutelplezier, en DEFTIG materiaal! Geen kaders die scheuren, veren die plooien,...
Ikzelf bezit nu al 2 jaar een Zoomer en ik moet zeggen dat dit werkelijk de beste aankoop was die ik al gedaan heb. In het begin lachen de booster-boys wel eens, maar dat leren ze wel snel af!
Eat this lawaaimakertjes!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDé Bekijk BerichtenEat this lawaaimakertjes!
Zo zalig eh Honda kwaliteit . Maar toch kben nie echt zot van het uiterlijke van ne Zoomer
Comment
-
Ja, regelmatig onderhouden is toch wel een must. Dan gaat ge daar toch redelijk lang mee rijden. Ik zit nu aan bijna 9000 km op een dik half jaar tijd zonder problemen. Ik doe de mijne wel vrij stipt op onderhoud.
Ge moet ook ni vergeten: een gewone versie kost 1000 euro, een boosterke (of iets dergelijks) begint al vanaf 1800 euro. Het zou een beetje onnozel zijn om dat dezelfde kwaliteit te verwachten. Zie wel dat ge hem in een garage kunt zetten ofzo. Overdag in de regen is ni zo erg, maar zorg dat hij toch regelmatig op een droge plek staat.
Ik rij nu met mijn tweede skyteam (eerste is plat gereden door een vrouwmens ) en die nieuwe versie is toch van betere kwaliteit. Daar doe je toch geen slechte koop mee voor die prijs, zeker voor ne chinees. Wanneer je in de wintermaanden door het zout rijdt, roest dat wel. Hoewel dat redelijk oppervlakkig is. Ik gebruik de mijne dagelijk in weer en wind en sneeuw. Dat er dan onderdelen roestplekjes vertonen, tja, das ni onverwachts natuurlijk. Mijne vorige heeft ne gewone winter meegemaakt en daar was echt nix van roest aan.
Gewoon regelmatig eens afspuiten met den hoge druk, proper maken en drogen. Vergeet wel geen NGK waterdichte bougiekop te steken, of ge spendeert het eerste uur na het kuisen aan het in gang trappen van uwe dax omdat die niet wilt starten door een natte bougie
Ze kunnen beweren wat ze willen, maar die nieuwe chinezen zijn van aanvaardbare kwaliteit. De verhalen die ge hoort over de barslechte kwaliteit zijn misschien van 10 jaar geleden
Ik heb het nu wel over skyteam, niet over Jincheng of Zehnua.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bort Bekijk BerichtenJa, regelmatig onderhouden is toch wel een must. Dan gaat ge daar toch redelijk lang mee rijden. Ik zit nu aan bijna 9000 km op een dik half jaar tijd zonder problemen. Ik doe de mijne wel vrij stipt op onderhoud.
Ge moet ook ni vergeten: een gewone versie kost 1000 euro, een boosterke (of iets dergelijks) begint al vanaf 1800 euro. Het zou een beetje onnozel zijn om dat dezelfde kwaliteit te verwachten. Zie wel dat ge hem in een garage kunt zetten ofzo. Overdag in de regen is ni zo erg, maar zorg dat hij toch regelmatig op een droge plek staat.
Ik rij nu met mijn tweede skyteam (eerste is plat gereden door een vrouwmens ) en die nieuwe versie is toch van betere kwaliteit. Daar doe je toch geen slechte koop mee voor die prijs, zeker voor ne chinees. Wanneer je in de wintermaanden door het zout rijdt, roest dat wel. Hoewel dat redelijk oppervlakkig is. Ik gebruik de mijne dagelijk in weer en wind en sneeuw. Dat er dan onderdelen roestplekjes vertonen, tja, das ni onverwachts natuurlijk. Mijne vorige heeft ne gewone winter meegemaakt en daar was echt nix van roest aan.
Gewoon regelmatig eens afspuiten met den hoge druk, proper maken en drogen. Vergeet wel geen NGK waterdichte bougiekop te steken, of ge spendeert het eerste uur na het kuisen aan het in gang trappen van uwe dax omdat die niet wilt starten door een natte bougie
Ze kunnen beweren wat ze willen, maar die nieuwe chinezen zijn van aanvaardbare kwaliteit. De verhalen die ge hoort over de barslechte kwaliteit zijn misschien van 10 jaar geleden
Ik heb het nu wel over skyteam, niet over Jincheng of Zehnua.
Je eerste skyteam was em pertotal mss?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Michelooo Bekijk BerichtenIk heb gehoord dat 50cc Honda Dax blokjes eigenlijk veel meer aankunnen en dat voor de NT's nogal dichtgknepen zijn. Is dat zo ?
De beste 50cc honda motoren zijn XR50 blokken, NT blokken en de blokjes van de nieuwe monkey's met 4 bak en handkoppeling. Die rijden 70 en soms zelfs nog een stuk sneller (volledig origineel!). 1 woord = onverwoestbaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk BerichtenBedoel je dan OT dax motoren ?
De beste 50cc honda motoren zijn XR50 blokken, NT blokken en de blokjes van de nieuwe monkey's met 4 bak en handkoppeling. Die rijden 70 en soms zelfs nog een stuk sneller (volledig origineel!). 1 woord = onverwoestbaar
En zo een Dax met handkoppling moet extreem vet zijn2012 E92 Bmw 335i DKG
1991 E30 320i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Michelooo Bekijk BerichtenNee ze hadden mij vertelt dat die NT's werden afgeremd in de hogere toeren omdat die eene extreem kleine inlaatkop hebben.
En zo een Dax met handkoppling moet extreem vet zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lorenzlorenz Bekijk BerichtenNja is wel zo, maar tzal nooit tippen aan Honda...maarja wat wil je...Maar die chinezen (de meeste toch) zijn hun geld wel waard hoor.En met die blokjes die eronder hangen kan je eigenlijk ook niet echt veel verkeerd doen, wat je niet zou denken als je weet dat ze op blauwdrukken van de jaren 60 - 70 zijn gebasseerd
Je eerste skyteam was em pertotal mss?
Ik heb ooit nen dax van Honda gehad uit 1976. Reed na al die jaren nog perfect eigenlijk Aan dat blok was, buiten het nodig onderhoud, nix vervangen. Reed nog altijd vrij goed
Maar >2000 euro voor nen echte Honda kan ik toch niet meer uitgeven. Dan koop ik mij om de paar jaar wel een nieuwe Zongshen blokske van 300 euro Als dat al nodig gaat zijn. 't Is mijn dagelijks vervoer en ik maak elke week wel iets mee waarvan ik denk van pfiiieeew 5 seconden later en 't was koekenbak. Daarvoor zijn die chinezen wel goed hé, die zijn direct en relatief goedkoop vervangen. Zoals mijn eerste skyteam, die was inderdaad perto. Ik had, buiten een gekneusde voet, gelukkig nix. Maar ik heb ne goeie deal kunnen doen. Er stond ongeveer 4000 km op, ik heb ne nieuwe kunnen "afdwingen" van de verzekering. En daar rij ik dus nu mee
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bort Bekijk BerichtenNee, aan Honda's van de jaren 60-70 kan dat inderdaad nog niet tippen.
Ik heb ooit nen dax van Honda gehad uit 1976. Reed na al die jaren nog perfect eigenlijk Aan dat blok was, buiten het nodig onderhoud, nix vervangen. Reed nog altijd vrij goed
Maar >2000 euro voor nen echte Honda kan ik toch niet meer uitgeven. Dan koop ik mij om de paar jaar wel een nieuwe Zongshen blokske van 300 euro Als dat al nodig gaat zijn. 't Is mijn dagelijks vervoer en ik maak elke week wel iets mee waarvan ik denk van pfiiieeew 5 seconden later en 't was koekenbak. Daarvoor zijn die chinezen wel goed hé, die zijn direct en relatief goedkoop vervangen. Zoals mijn eerste skyteam, die was inderdaad perto. Ik had, buiten een gekneusde voet, gelukkig nix. Maar ik heb ne goeie deal kunnen doen. Er stond ongeveer 4000 km op, ik heb ne nieuwe kunnen "afdwingen" van de verzekering. En daar rij ik dus nu mee
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk BerichtenIk zou dat echt zelf willen doen. Dat is juist het leukste aan heel dat gedoe. Desnoods koop je een aftandse brommer om mee te rijden tijdens de restauratie.
Mocht ik iemand kennen die dat samen met mij wil doen, en er wel iets van kent zou ik het doen.
Het beste is voorlopig beginnen met een Chinees, en nadien, als ik wil, er meer tijd/geld in steken.
Ik heb er hier ook gewoon de ruimte niet voor.
Comment
-
ik heb 20j geleden ook altijd met een daxke gereden (bj 1977 dacht ik).
dat ding staat hier nog steeds in mijn garage .chrome delen zijn wel in slechte staat en moeten vervangen worden. motor startte de laatste keer nog redelijk vlot.
ik krijg regelmatig de vraag van kennissen of dat ik dat niet wil wegdoen.
wat mag je daar nog voor vragen ?? er zit ook nog een 2e motor bij
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LinQ Bekijk Berichtenik heb 20j geleden ook altijd met een daxke gereden (bj 1977 dacht ik).
dat ding staat hier nog steeds in mijn garage .chrome delen zijn wel in slechte staat en moeten vervangen worden. motor startte de laatste keer nog redelijk vlot.
ik krijg regelmatig de vraag van kennissen of dat ik dat niet wil wegdoen.
wat mag je daar nog voor vragen ?? er zit ook nog een 2e motor bij
Ik gok tussen de 1200 en 1800 euro.
Comment
-
hehe ik zal er morgen eens een foto'tje van nemen want ik denk niet dat dat ding nog zo veel waard zal zijn. heeft eigenlijk een komplete restauratie nodig.
km's weet ik niet vanbuiten. zal morgen eens checken maar wie zegt dat er nog altijd de originele teller op zit ? ik was niet de eerste eigenaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LinQ Bekijk Berichtenik heb 20j geleden ook altijd met een daxke gereden (bj 1977 dacht ik).
dat ding staat hier nog steeds in mijn garage .chrome delen zijn wel in slechte staat en moeten vervangen worden. motor startte de laatste keer nog redelijk vlot.
ik krijg regelmatig de vraag van kennissen of dat ik dat niet wil wegdoen.
wat mag je daar nog voor vragen ?? er zit ook nog een 2e motor bij
Comment
Comment