Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dax en Monkey lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mijne dax doet raar met dit weer .
    Ik start hem met choke en dan zet ik de choke wanneer ik vertrokken ben af.
    Na een km altijd nadat ik eventjes geplankt heb valt hem stil en is hij terug moeilijk in gang te krijgen .
    Zet ik mijn choke te vroeg af ?
    2012 E92 Bmw 335i DKG
    1991 E30 320i

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Ypsy Bekijk Berichten
      Die van de papa. Persoonlijk zou ik er nog enkele dingen aan veranderen maar het is niet de mijne (die is in opbouw).

      Heel schoon, niks aan veranderen! Of misschien toch, een origineel luchtfiltertje erop.

      Comment


      • Just op onderhoud geweest.
        15€ voor een compleet onderhoud.
        En dan nog 2€ voor een pakking tussen spruitstuk en carbu want hij zoog valse lucht.
        Nog 5€ voor een nieuw pinkerrelais
        Dan nog 3€ voor mijn elektriek volledig uit te meten en nieuwe lampjes steken in mijn achterlicht.
        Me happy

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
          Sleutelwoorden: Bougie + Staalborstel
          Tis al opgelost
          Men naftkraantje stond niet op reserve , hoe ge zo een stom dingen soms kunt vergeten
          Ik heb ook in eene keer eeen soundfile gemaakt ik zal het straks posten
          2012 E92 Bmw 335i DKG
          1991 E30 320i

          Comment


          • Ik ben wel niet echt tevreden van het resultaat IRL klinkt hij veel zwaarder, minder scherp .
            2012 E92 Bmw 335i DKG
            1991 E30 320i

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
              Sleutelwoorden: Bougie + Staalborstel
              Ge moet niet direct die stalen borstel bovenhalen hé.
              Als dat spel verzopen is, of 't is ne serieuze oliestoker, dan kan dat soms wel eens nodig zijn. Niet dat die is even sputtert hé.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Heel schoon, niks aan veranderen! Of misschien toch, een origineel luchtfiltertje erop.
                Bwa, zelfs die luchtfilter stoort me niet aangezien het er nog proper uitziet, eerder chroom carters, ietske kleinere banden, want vroeger stond hij met een kijima twin en die uitlaat zat tegen d'n band. Voor de rest statie wel prachtig, alleen jammer dat hij al 2j stilstaat en ng maar 200km max heeft met deze motor... Voor de duidelijkheid, het is een 72cc en m'n pa durft er niemeer mee op de baan te komen aangezien het een ST50 is

                Comment


                • 'k Ben aan het denken om een 16mm carbu en spruit te steken...
                  Had mijn spruitstuk al enkele mm uitgeboord, maar nu ga ik een iets zwaardere tandwielverhouding (laten) steken (14-42 ipv 13-42), om overtoeren tegen te gaan. 't Zou dan vooral zijn om sneller op te trekken/mee te kunnen in het verkeer. En dan uiteindelijk een begrensde CDI steken denk ik...

                  Alleen vind ik nergens spruitstukken van 16mm?

                  Originele carbu is 12mm dacht ik, inlaat van het blok is 16mm blijkbaar.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Hazen Bekijk Berichten
                    'k Ben aan het denken om een 16mm carbu en spruit te steken...
                    Had mijn spruitstuk al enkele mm uitgeboord, maar nu ga ik een iets zwaardere tandwielverhouding (laten) steken (14-42 ipv 13-42), om overtoeren tegen te gaan. 't Zou dan vooral zijn om sneller op te trekken/mee te kunnen in het verkeer. En dan uiteindelijk een begrensde CDI steken denk ik...

                    Alleen vind ik nergens spruitstukken van 16mm?

                    Originele carbu is 12mm dacht ik, inlaat van het blok is 16mm blijkbaar.
                    OT DAX 50 & 70: 16mm
                    NT Dax 50: 12mm
                    NT Dax 70: 16mm

                    OT monkey & NT monkey: 12mm
                    z50A: 12mm
                    Gorilla: 12mm

                    DX 50: 14mm
                    DX90: 16mm

                    Singa & Gorilla: 12mm
                    Singa & Gorilla 90: 16mm

                    Skyteam PBR 50: 14mm
                    Skyteam PBR90: 18mm

                    Normaal gezien door enkel uw spruitstuk uit te boren (of die rondellen eruit te halen) ga je al een merkbaar verschil voelen (+-65/h). Als je vooraan een groter tandwiel plaats: minder overtoeren/minder snel optrekken, hogere topsnelheid, dus dit lost uw probleem niet op. En van die begrensde CDI's zou ik ook afblijven, volgens mij gaat dat niet soepel lopen...
                    Hangt er natuurlijk allemaal van af wat uw doelstelling is.
                    Opent anders een topic over uw mini-4-takt

                    Comment


                    • Ik denk van ook een ander carburatorsetje te steken in de vakantie's + ga ook een "race cdi" steken voor wat rappere trek.

                      Iets doms dan : Gisterenavond mijn sleutels laten zitten, en gepakt geweest, maar daar stuurslot niet werkt hangde hij vast aan een andere brommer met een vast slot.
                      Op camera beelden zie je hoe 2 jongemannen mijn sleutels afnemen en ermee vandoor gaan.
                      Aangifte gaan doen bij de politie, hopelijk vinden ze ze, ze staan duidelijk op de camera beelden.
                      Ik weet dat het dom was om ze te laten zitten, maar ik snap echt de bedoeling niet van die jongens, ze zijn toch niets met die sleutels?

                      Anyway, geen zin om te duwen, koplamp afgevezen, fishe van contactslot afgekoppeld dus nu ist efkes rijden zonder sleutels

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ypsy Bekijk Berichten
                        OT DAX 50 & 70: 16mm
                        NT Dax 50: 12mm
                        NT Dax 70: 16mm

                        OT monkey & NT monkey: 12mm
                        z50A: 12mm
                        Gorilla: 12mm

                        DX 50: 14mm
                        DX90: 16mm

                        Singa & Gorilla: 12mm
                        Singa & Gorilla 90: 16mm

                        Skyteam PBR 50: 14mm
                        Skyteam PBR90: 18mm

                        Normaal gezien door enkel uw spruitstuk uit te boren (of die rondellen eruit te halen) ga je al een merkbaar verschil voelen (+-65/h). Als je vooraan een groter tandwiel plaats: minder overtoeren/minder snel optrekken, hogere topsnelheid, dus dit lost uw probleem niet op. En van die begrensde CDI's zou ik ook afblijven, volgens mij gaat dat niet soepel lopen...
                        Hangt er natuurlijk allemaal van af wat uw doelstelling is.
                        Opent anders een topic over uw mini-4-takt
                        't Is een Zhenhua 50cc blokje. :
                        Momenteel is mijn spruitstuk een stuk uitgeboord, maar vanaf 50/h (op de teller dan nog) ga ik in overtoeren, althans, ik denk dat dat overtoeren zijn...
                        Zo'n enorm hard getril die je heel hard voelt en hoort. Vroeger deed hij zo'n 58/h op te teller met ori spruitstuk zonder overtoeren, dus ik vind het wat vreemd.

                        Iemand nog ideeën? Ik denk wel dat het van m'n blok komt, anders zou niet de hele brommer keihard trillen...
                        Last edited by ; 11/11/2010, 10:17.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Hazen Bekijk Berichten
                          't Is een Zhenhua 50cc blokje. :
                          Momenteel is mijn spruitstuk een stuk uitgeboord, maar vanaf 50/h (op de teller dan nog) ga ik in overtoeren, althans, ik denk dat dat overtoeren zijn...
                          Zo'n enorm hard getril die je heel hard voelt en hoort.
                          De mijne trilt ook boven de 50 ik denk dat, het normaal is.
                          Ik heb het eigenlijk pas sinds ze mijn gaskabel verlengt hebben.
                          Soms als ik ook een langs stuk plankgas geef, houdt hij op een bepaalt moment in gaat terug naar 40 km/h en begint terug te trekken, gek eigenlijk
                          Maar veel heeft ook te maken hoe je hem hebt ingereden men neef zijn skyteam haalt gemakkelijk 65 en die van zijn vriend 55 met moeite maar die trekt dan weer iets beter.
                          2012 E92 Bmw 335i DKG
                          1991 E30 320i

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Hazen Bekijk Berichten
                            't Is een Zhenhua 50cc blokje. :
                            Zo'n enorm hard getril die je heel hard voelt en hoort. Vroeger deed hij zo'n 58/h op te teller met ori spruitstuk zonder overtoeren, dus ik vind het wat vreemd.

                            Iemand nog ideeën? Ik denk wel dat het van m'n blok komt, anders zou niet de hele brommer keihard trillen...
                            Dat getril is normaal. Overtoeren zijn echt duidelijk te horen (tis gelijk dat een auto tot in't rood laat komen). Moeilijk om uit te leggen, maar het klinkt echt niet fraai als je da hebt.
                            vb http://www.youtube.com/watch?v=RLn0SE3-FBc
                            Daar hoor je het redelijk duidelijk en ge ziet die jongen zeggen van "stop maar". Het zou me verwonderen mocht je nu al overtoeren hebben...

                            Comment


                            • Ahzo... Echt vreemd, vanwaar komt dat getril dan.

                              Comment


                              • Heb ik ook ze bij bepaalde toerentallen.
                                Het verwonderde mij ook al dat ge zei da ge op 50 km/u al overtoeren had..

                                Comment


                                • Nuja, ik heb liever niet dat dat spel uit mekaar valt, dus ff inhouden op 50 dus.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                                    Niet mis, alleen... Die remark stoort mij een beetje.

                                    Ik vind het een beetje zielig om een ot'er zo te verkrachten. Pimp zo'n Chineesje dan, in mijn ogen. 't Feit alleen al dat je zegt dat er geen enkel Chinees onderdeel aan hangt, vind ik dit zeker heiligschennis. Dit gezegd zijnde... Maar 't is wel een vette brom
                                    Waarom heiligschennis ? Komen origineel uit Japan, dus zou maar erg zijn moest er chinees inzitten.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Statix Bekijk Berichten
                                      Waarom heiligschennis ? Komen origineel uit Japan, dus zou maar erg zijn moest er chinees inzitten.
                                      Waarom? Een foorkraam van een klassieker maken?!

                                      Comment


                                      • Net 3km tot het dichtstbijzijnde tankstation mogen wandelen.
                                        Waarom mijn reserve weinig/niets deed snap ik ook niet...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Hazen Bekijk Berichten
                                          Net 3km tot het dichtstbijzijnde tankstation mogen wandelen.
                                          Waarom mijn reserve weinig/niets deed snap ik ook niet...
                                          Je kan ook Touring bellen. 't Was gisteren maar een wachttijd van 2 uur. Mij hebben ze ook naar de Esso gesleept

                                          Comment

                                          Working...
                                          X