Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dax en Monkey lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Honda mag toch wel eens een Dax opvolger maken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rana
      Dat hebben ze ooit gedaan, de Honda ZB, zonder succes weliswaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tdr
        'k Heb hier zo nog eentje staan, perfect origineel, zelfde als hier boven alleen in betere staat. Zal eens foto posten, hij mag weg eigenlijk...
        direct posten die foto

(voor hoeveel mag hij weg )

Antwerpen is't Stad
        en al de rest is parking!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
          Dat hebben ze ooit gedaan, de Honda ZB, zonder succes weliswaar.
          de ZB wordt inderdaad als de opvolger van de dax gezien maar is een sportievere bike dan de dax he. Ik heb liever dat ze het zo laten als het nu is.

nog een fotootje van een originele ZB

dit type heeft dus model gestaan voor de (tegenwoordig meer gekende) PBR

Antwerpen is't Stad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dédé
            de ZB wordt inderdaad als de opvolger van de dax gezien maar is een sportievere bike dan de dax he. Ik heb liever dat ze het zo laten als het nu is.

nog een fotootje van een originele ZB

dit type heeft dus model gestaan voor de (tegenwoordig meer gekende) PBR
            En deze exemplaren gaan nu rond de 2.500 euro en meer... maar je hebt dan ook een echte Honda natuurlijk.

Comment

je kan ze goedkoper vinden hoor. Bij de bondt staat er nu een zwarte met een klein deukje in de tank wel, en daar vragen ze 1750 voor. OK het is dan wel een honda maar het is en blijft ook wel een oude brommer he.

Ik snap dat er enorm veel mensen enkel een honda willen omdat ze het kwalitatiever vinden, en daar kan ik ze zeker een groot deel gelijk in geven. Maar als je een jincheng of skyteam deftig onderhoudt heb je er ook niet echt problemen mee. En onderhouden moet je zowieso met elk motorisch voertuig. Het is iig een feit dat de honda's iets meer aan kunnen.

Antwerpen is't Stad

Comment

Zonde dat ik dit topic nu pas tegenkom! Ik zal het op de voet volgen!

De PBR is idd de 'kloon' van de ZB. En daar waren in de beginjaren nogal wat problemen mee, waardoor de PBR qua kwaliteit niet aan de ZB kon tippen! Zo hadden de PBR's een semi-drieversnellingsbak, waar er veel problemen mee geweest zijn, zo ken ik verschillende mensen die hun boite naar de zak hebben gereden. Nu doet dit probleem zich veel minder voor, want nu zit er een 4-bak met handkoppeling in. Ik vermoed dus dat de koppeling het ofwel niet aankon ofwel niet op punt stond.

Comment

deze gorilla mag hier zeker niet ontbreken

Antwerpen is't Stad

Comment

en nog een prachtig A'tje

ze moeten niet altijd in originele staat zijn he zoals hij daar staat wil ik hem ook wel hebben

Antwerpen is't Stad

Comment

hoe ga je op een road-trip met een singa/monkey?

inderdaad....

is nemus jaguar trouwens op de foto (genomen op het strand in Knokke)

Antwerpen is't Stad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT
                        Zonde dat ik dit topic nu pas tegenkom! Ik zal het op de voet volgen!

De PBR is idd de 'kloon' van de ZB. En daar waren in de beginjaren nogal wat problemen mee, waardoor de PBR qua kwaliteit niet aan de ZB kon tippen! Zo hadden de PBR's een semi-drieversnellingsbak, waar er veel problemen mee geweest zijn, zo ken ik verschillende mensen die hun boite naar de zak hebben gereden. Nu doet dit probleem zich veel minder voor, want nu zit er een 4-bak met handkoppeling in. Ik vermoed dus dat de koppeling het ofwel niet aankon ofwel niet op punt stond.
                        Ik heb nog een Skyteam PBR met een 90cc Zongshen blokje gehad, superveel fun mee beleefd, de chinese batterij is vervangen geweest in garantie want die was al direct stuk, ketting is ook gebroken geweest, voor de rest geen problemen mee gehad. De afwerking (lak, lasnaden, assemblage,...) kan echter niet tippen aan een Honda, maar ze zijn dan ook een pak goedkoper dan de Honda's destijds natuurlijk.

Comment

ik heb er ook eentje gehad en 1 van men ophangingspunten van het blok was na nog geen 1000km gewoon AFGEBROKEN is wle onder garantie gemaakt maar het zou toch niet mogen zijn.

hier nog een fotootje van hoe die er uitzag net voor ik gepakt was (en hem nadien heb verkocht)

Antwerpen is't Stad

Comment

En dit was de mijne.

Comment

ik heb ne skyteam dax, nog nie zo lang dus nog niets probleme me gehad hij is wel nog zo goe als ori, maar daar komt nog verrandering in ze

Comment

Maar als je een jincheng of skyteam deftig onderhoudt heb je er ook niet echt problemen mee. En onderhouden moet je zowieso met elk motorisch voertuig. Het is iig een feit dat de honda's iets meer aan kunnen.
                                Ik ben daar toch niet 100% van overtuigd hoor.

Bij ons op't school staan er 2 of 3 van die Jincheng DAXjes. En euh ... volgens mij hebben die al roest van toen ze nog in de doos zaten

Als je die hendels en bediening aanraakt ... je merkt gewoon dat alles van inferieure kwaliteit is, en das wel jammer

Comment

direct posten die foto

(voor hoeveel mag hij weg )
                                  Dit is mijn Z50A. Voor prijs PM!
                                  En dat was mijn ZB vroeger (lang voor PBR bestond)
                                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

mijne skyteam was toch nie roest ze, en volgens mij roest een honda eve snel als jingcheng of skyteam ze

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gts
                                      mijne skyteam was toch nie roest ze, en volgens mij roest een honda eve snel als jingcheng of skyteam ze
                                      Ik heb ne Skyteam gehad en nu heb 'k nog een Honda (dax) dus ik weet waarover ik spreek. Je mag er zeker van zijn dat een Skyteam sneller roest, mijn benzinetankje was vanbinnen geroest toen 'ie nog splinternieuw was, de Skyteam had zelfs geen grondlaag, lak direct op de blanke kader. Ze zijn goedkoop en dat merk je ook, voor kwaliteit betaal je... meestal toch. Het Zongshen blokje dat eronder hing vond ik wel goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rana
                                        ik denk ook dat honda (tot nu toe zonder succes) de Zoomer ziet als 'opvolger' van de daxen..

Comment

jah ik heb hem zelf nog niet zo lang dus kheb ier nog geen ervaring me
                                          ze kosten wel minder idd dus kwaliteir zal zeker minder zijn maar over dat roesten wist ik nog niet

Comment

Working...
                                          X