Honda mag toch wel eens een Dax opvolger maken...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dax en Monkey lovers
Collapse
X
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JakkelDat hebben ze ooit gedaan, de Honda ZB, zonder succes weliswaar.
nog een fotootje van een originele ZB
dit type heeft dus model gestaan voor de (tegenwoordig meer gekende) PBR
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dédéde ZB wordt inderdaad als de opvolger van de dax gezien maar is een sportievere bike dan de dax he. Ik heb liever dat ze het zo laten als het nu is.
nog een fotootje van een originele ZB
dit type heeft dus model gestaan voor de (tegenwoordig meer gekende) PBR
Comment
-
je kan ze goedkoper vinden hoor. Bij de bondt staat er nu een zwarte met een klein deukje in de tank wel, en daar vragen ze 1750 voor. OK het is dan wel een honda maar het is en blijft ook wel een oude brommer he.
Ik snap dat er enorm veel mensen enkel een honda willen omdat ze het kwalitatiever vinden, en daar kan ik ze zeker een groot deel gelijk in geven. Maar als je een jincheng of skyteam deftig onderhoudt heb je er ook niet echt problemen mee. En onderhouden moet je zowieso met elk motorisch voertuig. Het is iig een feit dat de honda's iets meer aan kunnen.
Comment
-
Zonde dat ik dit topic nu pas tegenkom! Ik zal het op de voet volgen!
De PBR is idd de 'kloon' van de ZB. En daar waren in de beginjaren nogal wat problemen mee, waardoor de PBR qua kwaliteit niet aan de ZB kon tippen! Zo hadden de PBR's een semi-drieversnellingsbak, waar er veel problemen mee geweest zijn, zo ken ik verschillende mensen die hun boite naar de zak hebben gereden. Nu doet dit probleem zich veel minder voor, want nu zit er een 4-bak met handkoppeling in. Ik vermoed dus dat de koppeling het ofwel niet aankon ofwel niet op punt stond.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomTZonde dat ik dit topic nu pas tegenkom! Ik zal het op de voet volgen!
De PBR is idd de 'kloon' van de ZB. En daar waren in de beginjaren nogal wat problemen mee, waardoor de PBR qua kwaliteit niet aan de ZB kon tippen! Zo hadden de PBR's een semi-drieversnellingsbak, waar er veel problemen mee geweest zijn, zo ken ik verschillende mensen die hun boite naar de zak hebben gereden. Nu doet dit probleem zich veel minder voor, want nu zit er een 4-bak met handkoppeling in. Ik vermoed dus dat de koppeling het ofwel niet aankon ofwel niet op punt stond.
Comment
-
ik heb er ook eentje gehad en 1 van men ophangingspunten van het blok was na nog geen 1000km gewoon AFGEBROKEN is wle onder garantie gemaakt maar het zou toch niet mogen zijn.
hier nog een fotootje van hoe die er uitzag net voor ik gepakt was (en hem nadien heb verkocht)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dédéMaar als je een jincheng of skyteam deftig onderhoudt heb je er ook niet echt problemen mee. En onderhouden moet je zowieso met elk motorisch voertuig. Het is iig een feit dat de honda's iets meer aan kunnen.
Bij ons op't school staan er 2 of 3 van die Jincheng DAXjes. En euh ... volgens mij hebben die al roest van toen ze nog in de doos zaten
Als je die hendels en bediening aanraakt ... je merkt gewoon dat alles van inferieure kwaliteit is, en das wel jammer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dédédirect posten die foto
(voor hoeveel mag hij weg )
En dat was mijn ZB vroeger (lang voor PBR bestond)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gtsmijne skyteam was toch nie roest ze, en volgens mij roest een honda eve snel als jingcheng of skyteam ze
Comment
Comment