Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dax en Monkey lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
    Voor mij is zo'n namaak Chinees geval van 999 euro meer dan goed genoeg.

http://www.beati.be/index.asp?CAT=PR...13&Groupid=565
    Voor mij ook, mits een hoop visuele aanpassingen.
    Alles wat vies grijs is gaat naar chroom en het frame moet in een andere kleur, velgharten in die zelfde kleur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
      Registreer je op http://daxboard.be. Daar bestaan er genoeg topic's van Honda vs Namaak. Argumenten genoeg.

De hoofdreden voor de meeste mensen die namaak kopen is omdat het goedkoper is. Vroeger was een honda veel duurder dan nu. Dus waarom zou je dan nog namaak kopen als je een honda kan kopen voor 100-200-300 ? euro duurder?
      Een nieuwe Skyteam 50 cc Dax kost 1.099 euro, zonder korting!
      Een tweedehands Honda Dax 50 cc in goede staat kost al gemakkelijk het dubbele.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hazen Bekijk Berichten
        Voor mij ook, mits een hoop visuele aanpassingen.
        Alles wat vies grijs is gaat naar chroom en het frame moet in een andere kleur, velgharten in die zelfde kleur.
        Als je een aanpassingen begint te doen zit je direct aan veel geld. Meestal zelfs boven de prijs van een Honda.....

Ik ken veel mensen die een jicheng dax gekocht hebben , volledig veranderd naar hun smaak en voor ze het weten zit er heel veel geld in dat brommertje. En dan zeggen ze zelf, hadden we maar direct een Honda dax gekocht. Kijk eens op http://daxboard.be , www.2dehands.be of www.kapaza.be ! Er staan daar genoeg (goedkopere) Honda daxen te koop. En die zijn misschien al een groot verandert naar jouw smaak

Comment

Als je een aanpassingen begint te doen zit je direct aan veel geld. Meestal zelfs boven de prijs van een Honda.....

Ik ken veel mensen die een jicheng dax gekocht hebben , volledig veranderd naar hun smaak en voor ze het weten zit er heel veel geld in dat brommertje. En dan zeggen ze zelf, hadden we maar direct een Honda dax gekocht. Kijk eens op http://daxboard.be , www.2dehands.be of www.kapaza.be ! Er staan daar genoeg (goedkopere) Honda daxen te koop. En die zijn misschien al een groot verandert naar jouw smaak
          Waarom zou ik voor een originele gaan, als ik hem toch maar zou verbouwen? Ik begrijp je punt niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Een nieuwe Skyteam 50 cc Dax kost 1.099 euro, zonder korting!
            Een tweedehands Honda Dax 50 cc in goede staat kost al gemakkelijk het dubbele.

Het dubbele ?? Dan moet er al veel aan veranderd zijn. Je moet ze wel vergelijken met originele daxen ofwel moet je de veranderingswerken bij je skyteam dax erbij tellen. Ik heb al veel daxen zien te koop staan rond de 1500 euro in mooie staat.

Mja, als je het niet wil snappen

Comment

Waarom zou ik voor een originele gaan, als ik hem toch maar zou verbouwen? Ik begrijp je punt niet.
              Als je hem nieuw koopt zijn ze toch bijna altijd origineel ?

Comment

Als je hem nieuw koopt zijn ze toch bijna altijd origineel ?
                Een originele Honda hé man.

Comment

Een originele Honda hé man.

Ik begrijp niet wat je wilt zeggen hoor. Ik zeg toch nergens dat je een originele Honda moet kopen. In tegendeel, tweedehands zijn ze meestal niet meer origineel.

Comment

Het dubbele ?? Dan moet er al veel aan veranderd zijn. Je moet ze wel vergelijken met originele daxen ofwel moet je de veranderingswerken bij je skyteam dax erbij tellen. Ik heb al veel daxen zien te koop staan rond de 1500 euro in mooie staat.

Mja, als je het niet wil snappen
                    Seg man, ik snap het best hoor. Ik denk eerder dat jij 't niet snapt!

Een degelijke Honda NT Dax kost makkelijk 2.000 euro en meer! Ik heb het niet over die afgeragde OT's hé. Want die dingen stonden in mijne 'jongen tijd' (eind jaren tachtig) al meer stil dan ze bolden. 2.000 euro is nog altijd het dubbele van 1.000 euro bij mijn weten. En niet die paar honderd euro waar jij 't over hebt.

Comment

Ik begrijp niet wat je wilt zeggen hoor. Ik zeg toch nergens dat je een originele Honda moet kopen. In tegendeel, tweedehands zijn ze meestal niet meer origineel.
                      Jij zegt: "Je kan beter een echte Honda kopen, blabla"
                      Ik zeg: "Waarom zou ik een echte Honda kopen, als ik daar toch een hoop dingen aan zou veranderen."

Ik zie het nut niet in om een originele Honda, die meer kost, te verbouwen en nadien op dubbel zoveel geld uit te komen als met een Beati, Skyteam, ...

Comment

Ik zie het nut niet in om een originele Honda, die meer kost, te verbouwen en nadien op dubbel zoveel geld uit te komen als met een Beati, Skyteam, ...
                        Voilà, da's ook mijn punt.

Comment

Klein voorbeeldje:

Stel je koop een beati, skyteam.. Hoeveel kost ie dat je wilt 1100 euro ? Je verandert een uitlaat, bandjes, velgjes, veren, achterlicht.. en weet ik veel wat allemaal. Je zit snel aan 1700 euro of meer.
                          Of je zoekt een Honda die je smaak is waar je niet meer zoveel moet aan veranderen. 1500-1600 euro heb je al iets moois. Je kan dan nog altijd enkele dingen veranderen (maar niet zoveel als bij die beati , want hij staat al meer naar je smaak)
                          De meeste OT daxen hebben andere motoren dan de originele. Sommige zelfs namaak als je dat wilt

Dan zit je ongeveer aan dezelfde prijs, dus waarom zou je dan niet iets kopen dat beter is.

Een NT dax bij Debond kost 2000 euro, waarom ? Ze zijn in nieuwstaat en hebben amper kilometers.

Ik heb al veel brommers had dus ik weet waarover ik spreek. Ik zit hier niet uit men nek te zwanzen zonder kennis hoor

Om eerlijk te zijn heb ik het meeste plezier beleefd aan mij bijna nieuwe Honda monkey.
                          Rijdt veel leuker imo en exclusiever.

Kost wel een beetje meer dan 2000 euro (ook door de veranderingen), maar voor mij is het een hobby.

Nuja, iedereen doet wat hijzelf wilt, ik probeer gewoon goeie raad te geven

Mvg

Comment

• Het enige wat ik écht zou veranderen, ook bij een Honda, is de kleur, chromé onderdelen, OT achterlicht, ...
                            Liefst zo stijlvol en proper mogelijk.
                            Ik zie nog altijd echt niet in waarom ik een Honda zou kopen tegen dikke meerprijs, terwijl het er toch hetzelfde zou uitzien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
                              Ik wil dat gerust geloven dat dat veel betere kwaliteit is. Maar ik zoek er eentje om een jaartje mee naar het werk te bollen en dan lijkt me een namaak meer dan goed genoeg. Overtuig me dat ik ongelijk heb

Ik ga er waarschijnlijk eentje kopen.
                              In uw geval begrijp ik het wel moest ik mijne brommer zelf betalen zou ik ook wel eene jingcheng etc nemen
                              2012 E92 Bmw 335i DKG
                              1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Een monster zonshen 140 cc blok kost bij De Bondt nieuw 395 euro.
                                Een gereviseerd (niet nieuw dus) 108 cc nice blok kost 750 euro.

Ik vind dat veel duurder en dat dan nog voor minder cc's.
                                Als 16 jarige moogt ge da toch nie hebben
                                2012 E92 Bmw 335i DKG
                                1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Michelooo Bekijk Berichten
                                  Als 16 jarige moogt ge da toch nie hebben
                                  Hij bedoeld gwn dat je serieus wat geld mag leggen voor Honda-kwaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lorenzlorenz Bekijk Berichten
                                    Hij bedoeld gwn dat je serieus wat geld mag leggen voor Honda-kwaliteit.
                                    Jah maar daar zeg je het ook Honda-kwaliteit.
                                    2012 E92 Bmw 335i DKG
                                    1991 E30 320i

Comment

• Ik wil deze:

Alleen velghaten nog zwart spuiten en de velgranden en schokdempers polieren. Dan is hij volledig mijn smaak.
                                      Zoals hij zo staat, kost(te) hij 1400 euro, maar is al verkocht.

Comment

• Alleen die uitlaat vind ik nie zo passen
                                        2012 E92 Bmw 335i DKG
                                        1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                          Verdoeme gasten, waarom zijn jullie hier over begonnen?
                                          Ben al den helen dag het internet aan het afschuimen voor een motodax-projectje.

En ik heb hier geen tijd voor!
                                          Je kan toch ook gewoon eentje kopen die al zo goed als in orde staat? Kijk anders een op Daxboard rond.

Comment

Working...
                                          X