Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dax en Monkey lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Grootste kanshebber nu... 'k Denk da'k woensdag achter m'n rijbewijs ga.
    Merk =Skyteam
    Type =dax (replica)
    GVA (van welk land) =België
    Cylinderinhoud (vermeld op gva of inschryvingsbewys)+ merk vermeld op inschryving =50cc skyteam
    Bouwjaar =2009 (oktober)
    Aantal kilometers =835,2km
    Merk , type en cylinderinhoud motorblok =50cc skyteam
    Andere opties of veranderingen =geen

nieuw model, nog geen jaar oud. is met standaard meegespoten sterren & chroom (china) velgen.

richtprijs 850. en redelijk vast!
    wordt niet meer mee gereden, is van een meisje.

te bezichtigen in Brecht (boven antwerpen, adres via pm, alsook gsm nummer)
    foto's

mvg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bort Bekijk Berichten
      Ja maar ik beweer niet dat skyteam dezelfde kwaliteit is zenne
      Wanneer ge valt met een fiets van 5000 euro, denkt ge dan dat die minder schade heeft dan een fiets van den Decathlon?

Veel gasten van uwe leeftijd (en ik neem u dat niet kwalijk zenne) denken dat die honda daxen van één of ander roestvrij en onschadelijk metaal is gemaakt. Als ge valt, gaat nen honda even goed kapot. En daarbij, ge moet "chance" hebben met hoe ge valt. Ge kunt die stilstaand laten vallen en heel uwe vitessenbak is kapot En ge kunt al rijdend vallen met alleen ne geschaafde uitlaat. Ik ben met mijne laatste chinees twee keer gevallen tegen topsnelheid. Nix aan de hand buiten een geschaafde uitlaat. Met mijne vorige chinees viel ik tegen 10 kmu (aangereden door een onoplettende vrouw, kennen we allemaal). De Skyteam was economisch total-loss. Ge zag daar eigenlijk nix ergs aan hé, gewoon ditjes en datjes die vervangen moesten worden en dat kwam neer op teveel geld. En ik kreeg ne nieuwe van de verzekering, waarmee ik nu nog rond rij.

Ik wil maar zeggen: moest ik dat meegemaakt hebben met die dààrvoor, dan ging dat dik boven de tweeduizend euro kosten, want dat was een echte honda. Nix is zo debiel dan nen Honda herstellen met skyteam of jincheng onderdelen en blijven stoefen over honda kwaliteit, want dat kunt ge even goed stoefen met skyteam kwaliteit. Geloof mij, der zitten veel zeveraars op bvb daxboard als het gaat om de kwaliteits verschillen tussen een honda van 1975 of een skyteam van 2009.

Maar das ook maar mijn mening, eigenaar van zowel honda als skyteam
      Ik volg u helemaal... ook al heb ik hier nen 'echten dax' staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hazen Bekijk Berichten
        Grootste kanshebber nu... 'k Denk da'k woensdag achter m'n rijbewijs ga.
        Ik heb zelf lange boren gemaakt om die uitlaat inwendig wat bij te werken. Dan is dat grasmachinegeluidje wat weg.

Comment

Ja maar ik beweer niet dat skyteam dezelfde kwaliteit is zenne
          Wanneer ge valt met een fiets van 5000 euro, denkt ge dan dat die minder schade heeft dan een fiets van den Decathlon?

Veel gasten van uwe leeftijd (en ik neem u dat niet kwalijk zenne) denken dat die honda daxen van één of ander roestvrij en onschadelijk metaal is gemaakt. Als ge valt, gaat nen honda even goed kapot. En daarbij, ge moet "chance" hebben met hoe ge valt. Ge kunt die stilstaand laten vallen en heel uwe vitessenbak is kapot En ge kunt al rijdend vallen met alleen ne geschaafde uitlaat. Ik ben met mijne laatste chinees twee keer gevallen tegen topsnelheid. Nix aan de hand buiten een geschaafde uitlaat. Met mijne vorige chinees viel ik tegen 10 kmu (aangereden door een onoplettende vrouw, kennen we allemaal). De Skyteam was economisch total-loss. Ge zag daar eigenlijk nix ergs aan hé, gewoon ditjes en datjes die vervangen moesten worden en dat kwam neer op teveel geld. En ik kreeg ne nieuwe van de verzekering, waarmee ik nu nog rond rij.

Ik wil maar zeggen: moest ik dat meegemaakt hebben met die dààrvoor, dan ging dat dik boven de tweeduizend euro kosten, want dat was een echte honda. Nix is zo debiel dan nen Honda herstellen met skyteam of jincheng onderdelen en blijven stoefen over honda kwaliteit, want dat kunt ge even goed stoefen met skyteam kwaliteit. Geloof mij, der zitten veel zeveraars op bvb daxboard als het gaat om de kwaliteits verschillen tussen een honda van 1975 of een skyteam van 2009.

Maar das ook maar mijn mening, eigenaar van zowel honda als skyteam
          Daar hebde wel een goed punt . En ge moet idd wel chance hebben hoe ge valt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
            Ik versta niet dat jij 850 Eur geeft aan een 2dehands, als je een nieuwe kunt hebben voor 895 Eur

Leg uit!
            Omdat ik 750 wil bieden, duhh!
            'k Moet mijn verzekering ook nog betalen zenne!

Comment

Kieken.
              Werkt dan een dag extra he!
              Dan moet'k nog minstens een maand wachten.
              En wat dan nog, liever een nieuwe kopen, die nog moeten inrijden, en een onnodige meerkost betalen, terwijl er uiteindelijk geen verschil is?

Comment

Nog eens wat twijfel zaaien

1
                2
                3 met 3 uitlaten erbij en Honda lichtjes
                4
                5
                6
                7
                8
                9
                10
                11
                Numr 3 ziet er wel goed uit, ffkes mailtj sturen

Comment

Nog eens wat twijfel zaaien

1
                  2
                  3 met 3 uitlaten erbij en Honda lichtjes
                  4
                  5
                  6
                  7
                  8
                  9
                  10
                  11
                  't Lukt u toch niet echt.

Comment

Kieken.
                    Werkt dan een dag extra he!
                    Inderdaad

Als ge brommerkes van pubers moet gaan overkopen, is de kans groot dat ge binnen een paar maand met geprul zit. Bij ne nieuwe hebt ge garantie, en de meerprijs van ne nieuwe is hoogstwaarschijnlijk goedkoper dan de herstellingen die ge gaat moeten uitvoeren. De kans dat er geprul van komt, is bijna 100%. Die gasten zitten aan die motorblokskes te prullen en komen achteraf zagen dat skyteam slecht is.

Tenzij ge de vorige eigenaar goed kent: afblijven... Of ne quasi nieuwe skyteam kopen waaraan zo weinig mogelijk "getuned" is.

Comment

• Van die hele lijst zou bij mij enkel de 7 en den 11in aanmerking komen.
                      Aan die ander is mijns inziens te veel gepruld.

Bij die eerste passen die witten flappen al niet. Ik heb exact dezelfde banden en wou in 't begin ook witte flappen. Helaas passen die witte flappen niet met die bandenmaat. Die heeft dus heel de tijd met slepende flappen liggen rijden (op een voorwiel dan nog). Vraag u dan maar eens af met welke mankementen die nog heeft rondgereden, als een slepend voorwiel u al ni stoort

Nummer 3: ben bijna zeker dat de uitlaat tegen de vering schuurt. Pinkers vooraan ontbreken, achteraan wel OK

Nummer 8: hoewel 13000 nog meevalt, zou ik zo eentje niet kopen als eerste brommerke met uw zuurverdiende centjes.

Nummer 10: afgezaagde jincheng uitlaat, zadel slecht overtrokken, rubberke van de kickstarter ontbreekt. Aan die voetsteuntjes hebben ze moeten slijpen om die passend te doen maken en ge glijdt daar af vanaf het een beetje regent. Ik heb die voetsteuntjes zelf gehad voor 2 dagen. Dag twee regende het, dag 3 terug die rubberen voetsteuntjes gestoken

En van PBR's van die tijd zou ik ook afblijven, die staan namelijk lichtjes bekend om elektrische problemen. Hoe dat zit met die nieuwe weet ik niet.

Op de overigen valt ook wel wat op te merken, maar das misschien muggeziften
                      Last edited by ; 30/08/2010, 18:51.

Comment

• Wat ik wil zeggen: hou er rekening mee dat daar meer kosten aan komen dan boosterkes. Zorg er dus voor dat ge ene koopt, dat die zo nieuw mogelijk is zodat ge eventuele issues nog onder garantie kunt oplossen. Zeker als eerste brommerke, ge wilt toch ni direct boecht onder uw gat hé

Comment

Ik snap da niet he. Die gasten van Brasschaat zijn zo intelligent (zie bvb Bort en mezelf). Hoe kan dien Hazen dan zo stoem zijn!
                          Omdat ik bij m'n eigen keuze een beter gevoel heb, het is 'vlakbij', binnen m'n budget, ik wil het geld eraan geven, ik kan 'm nog naar m'n smaak verbouwen en ik ben een beginner.

Comment

Wat ik wil zeggen: hou er rekening mee dat daar meer kosten aan komen dan boosterkes. Zorg er dus voor dat ge ene koopt, dat die zo nieuw mogelijk is zodat ge eventuele issues nog onder garantie kunt oplossen. Zeker als eerste brommerke, ge wilt toch ni direct boecht onder uw gat hé
                            Ow dan is het wel erg want als ik zo hoor van die met ons op school staan ze elke week in de garage
                            Moet hier wel bijzeggen dat het boosters zijn van 10 jaar oud waar de gekste stooten mee worden uitgehaald .
                            2012 E92 Bmw 335i DKG
                            1991 E30 320i

Comment

• Die van Brecht lijkt trouwens wel een OK keuze.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                                Ow dan is het wel erg want als ik zo hoor van die met ons op school staan ze elke week in de garage
                                Moet hier wel bijzeggen dat het boosters zijn van 10 jaar oud waar de gekste stooten mee worden uitgehaald .
                                Ik heb hier nog twee boosterkes van mijn broer staan. Die ene had tien jaar niet meer gereden, die startte na den eerste kick >35000km en enkel basisonderhoud gehad! Superbetrouwbare dingen als ge daar ni aan prult wanneer ge er nix van kent. En dat laatste is meestal het probleem

Die nieuw skyteamblokskes zijn trouwens ook veel beter dan die van een paar jaar geleden.

Comment

• Ah ik heb mene dax en hij rijdt echt zalig .
                                  Alleen als hem koud staat moet ook nog wat de choke bijregelen als ik hem stationair wil laten draaien.
                                  En dat geluid
                                  2012 E92 Bmw 335i DKG
                                  1991 E30 320i

Comment

Ah ik heb mene dax en hij rijdt echt zalig .
                                    Alleen als hem koud staat moet ook nog wat de choke bijregelen als ik hem stationair wil laten draaien.
                                    En dat geluid
                                    Welcome in the magical world of mini 4 strokes

Comment

Ah ik heb mene dax en hij rijdt echt zalig .
                                      En dat geluid
                                      Das niet abnormaal. Met mijne vorige moest dat ook regelmatig. Met mijn huidige enkel in de winter, af en toe dan nog

Comment

Das niet abnormaal. Met mijne vorige moest dat ook regelmatig. Met mijn huidige enkel in de winter, af en toe dan nog
                                        Ik heb gelezen dat ik de ralenti wat moet bijregelen en dat het dan is opgelost.
                                        Maar ik ken iemand die veel van dax'en weet en ik ga het hem laten doen.
                                        2012 E92 Bmw 335i DKG
                                        1991 E30 320i

Comment

• Dat kan inderdaad ook

Comment

Working...
                                          X