Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dax en Monkey lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
    @ambi: ik gok op je bougie. Afborstelen met een staalborstel, of nieuwe indraaien. Wedden dat hij het dan doet?

@Hazen: kan ook aan het manneke erop liggen he ;-)
    Dat had ik al gedaan .
    Maar ik heb het probleem gevonden! denk ik
    Ik heb de luchtfilter dus opengdraaid en de mousse is nat en ruikt naar naft.
    Dus volgens mij heb ik ergens een lek of kan het zijn dat ik mijn tank te vol heb gedaan ?
    Morgen eens met de föhn erop en opnieuw proberen .
    2012 E92 Bmw 335i DKG
    1991 E30 320i

Comment

Euh. Die tank staat toch niet in verbinding met uwe luchtfilter? Zou die naft niet eerder uit je carbu terugvloeien naar de luchtfilter?
      Edit: Of hij is nat van het water, en ruikt altijd naar naft natuurlijk, zou ook kunnen.
      Al eens geprobeert om gewooon te starten zonder die mousse erin?
      Ahnee ik zal eens proberen. Enja hoe die naft daar terecht is gekomen weet ik nie tis wel maar aan ene kant van de luchtfilter, gek.
      2012 E92 Bmw 335i DKG
      1991 E30 320i

Comment

Hoeveel vitessen heeft da spel?
        4-bak

Comment

• Dax is nog altijd niet te starten en dat van die benzine in die spons is normaal.
          Ik denk dat de carburator verstopt is door vuil dat vanonder in de tank zat en dat het erin terecht gekomen is met die tank terug vol te doen.
          Carburator dan maar eens uitkuisen, wel geen idee hoe ik daar aan ga beginnen .
          2012 E92 Bmw 335i DKG
          1991 E30 320i

Comment

• Goed dat ik m'n banden besloot op te pompen... 0.5Bar is niet al te veilig denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
              Dax is nog altijd niet te starten en dat van die benzine in die spons is normaal.
              Ik denk dat de carburator verstopt is door vuil dat vanonder in de tank zat en dat het erin terecht gekomen is met die tank terug vol te doen.
              Carburator dan maar eens uitkuisen, wel geen idee hoe ik daar aan ga beginnen .
              Als ge niet pruts aan je stationairschroef enzo kan je niet veel verkeerd doen toch, gwn beetje onthouden waar wat waar zit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lorenzlorenz Bekijk Berichten
                Als ge niet pruts aan je stationairschroef enzo kan je niet veel verkeerd doen toch, gwn beetje onthouden waar wat waar zit
                Daarvoor heb ik mijne pa
                2012 E92 Bmw 335i DKG
                1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                  Daarvoor heb ik mijne pa

Comment

• De dax rijdt terug
                    ik heb hem in gang gelopen in 2de vitesse, dan even een toerke gebold en nu start hem teryg van de 1ste kick .
                    Vandaag ook naar motorkit geweest voor werkplaatshandboeken en dan ineens maar een achteruitkijkspiegeltje gekocht .
                    2012 E92 Bmw 335i DKG
                    1991 E30 320i

Comment

• Via via hier terecht gekomen en de discussie's van de afgelopen pagina's eens door genomen waar het vooral over prijzen en twijfels vs nieuw en tweedehands gaat.

Even voorstellen:
                      De naam is Daxter (believe it or not) en ik ben een jonge twintiger die in't stad woont. Via't werk heb ik een bedrijfswagen en ik zocht eigenlijk iets om aan te prutsen. In eerste instantie zou ik een oldtimer hebben gekocht, maar dan moest ik weer een garage gaan huren om hem netjes te stallen. Men durft wel eens een tikje te geven bij het parkeren, en zeker in grootsteden...
                      Vroeger als tiener met een mini4stroke gereden en eventjes alles terug opgerakeld.

Sinds donderdag staat er hier een Jincheng 125, van oktober 2009 met 2800kms. Prijs: 650.

Dingen die ik intussen gedaan heb:
                      Achterlicht en plaathouder vervangen door een origineel Honda OT exemplaar
                      Pinkers eraf
                      Reflectoren eraf
                      Rekje achteraan eraf
                      Stickers eraf getrokken (behalve die van de dealer, die's nogal hardnekkig) + Redbulletjes gekleeft

Zaken die ik zeker nog wil doen:
                      Ketting
                      Achtervering
                      Heldere koplamp
                      Hoger voorspatbord
                      Laag stuurtje van CF-Posh
                      Bar-End spiegeltje
                      Daytona Windshield
                      Retro/Vintage bestickering, maar niet de klassieke "Dax" of "Honda"
                      Uitlaatje
                      Heel misschien zo'n retro-zadeltje
                      Jincheng embleempjes van het blok eraf

Dat moet het zowat zijn. Moest iemand weten waar ik ongeveer zulke stickers kan vinden, please share the info!

De vaste slaapplaats...
                      Last edited by ; 12/09/2010, 17:22.

Comment

• Comment

• Mooie Dax!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Mooie Dax!
                            ... Zeker voor die prijs. Hij is echt gans in orde!

Thnx anyway

Comment

• Veel plezier ermee Daxter!

-
                              Pff, brom moet 'buiten' slapen... Staat voorlopig nog langs 3 kanten uit de wind/regen, over een paar maanden onder een carport of dergelijke. Aangezien die Chineesjes nogal snel roesten heb ik wel schrik.

*haalt de bus WD-40 boven*

Waar mag dat allemaal op?

Comment

• Koop gewoon een soort regenzeil en zwier dat erover?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten
                                  Koop gewoon een soort regenzeil en zwier dat erover?
                                  Wel op voorwaarde dat je het dingetje mooi laat afkoelen eerst. Anders begint die warmte te condenseren, en dan komt er alsnog overal water/vochtigheid bij. Om alle problemen en roest toch maar te vermijden
                                  Misschien kan je zien naar van die 'ademende' zeilen, maar die kosten natuurlijk wel iets ook dacht ik.

(http://www.rad.eu/nl/c/p/7475-held-b...oes-zilver.htm)
                                  Last edited by ; 14/09/2010, 12:31.

Comment

• WD40 hangt binnen het uur vol boecht Eender welke spray. Helpt quasi nix tegen roesten op lange termijn.
                                    Dus inderdaad: zeiltje kopen. En eerst ff relaxed met een droge vod afdrogen. Oppervlakkig afdrogen is genoeg (zeker uw spatborden, de rest valt keigoe van roesten).
                                    Last edited by ; 14/09/2010, 14:55.

Comment

• Sowieso dat hij nooit echt nat zal worden hoor. Staat wel altijd onder een afdak.

Comment

• Dan moet ge u niet té veel zorgen maken. Maar je moet hem wel net iets meer onderhouden, bijvoorbeeld altijd oppervlakkig afdrogen. Kost u niet veel tijd en uw daxke blijft langer mooi

Comment

• Comment

Working...
                                          X