Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dax en Monkey lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hazen Bekijk Berichten
    Da's dat blokske aan de batterij zeker? µ

Edit!

Julie daarnet gaan halen, toerke gereden, die plakkers staan geweldig goed, rijdt veel zuiverder! *den dezen in blij*
    'k Val wel nog altijd regelmatig stil aan de lichten bij't vertrekken.
    Je moet je koppeling afstellen. Dit doe je door je koppelingskabel groter of kleiner te maken (loop de kabel af en je vindt wel een moer waar je kan aan draaien).

Lukt het dan nog niet dan moet je je carburator eens uitkuizen, er kan altijd wel wat vuil inzitten.

Is het dan nog altijd niet opgelost steek dan een andere boegie...

Nog niet? Dan zeg je het in dit topic maar of stuur je me maar een pm.

Greetz! En veel succes.

Comment

• Komt gewoon door een verkeerde verhouden koppling lossen - gas geven denk ik.
      'k Heb het nu al minder voor.

Comment

Komt gewoon door een verkeerde verhouden koppling lossen - gas geven denk ik.
        'k Heb het nu al minder voor.
        Tja, je moet natuurlijk wel leren schakelen hè .

Greets!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
          Onbegrensde CDI steken. De standaard CDI begrenst het aantal toeren
          Dat gaat toch niet lukken hoor, een OT heeft geen CDI .
          2012 E92 Bmw 335i DKG
          1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
            Dat gaat toch niet lukken hoor, een OT heeft geen CDI .
            Awel, hier zijn plots zoveel daxjes bijgekomen dat ik niet weet dewelke van wie is en wie er nu met een échte Honda rijdt en wie 'maar' met een Chinees

Scuzi !

Comment

• Gisteren eens met een monkey gereden en dat is me goed bevallen.
              Eens een goedkope zoeken om in de zomer mee rond te cruisen in plaats van de scooter

Comment

• 'k Vind het maar niks.

Comment

'k Vind het maar niks.
                  Dat blok, die monoveer, die uitlaten zo omhoog gewerkt, die achterbrug, ... Hell yeah

Comment

• 'k Wil nieuwe banden laten steken maar heb echt geen flauw idee wat dat kan kosten.
                    Banden heb'k al gekozen, die komen op 75 euro normaal.

'k Zou het ook zelf willen doen, maar ik heb geen idee hoe dat allemaal juist in mekaar steekt.
                    Last edited by ; 26/09/2010, 14:44.

Comment

• De banden van een Dax vervang je toch eenvoudigweg zelf. Die velgen bestaan uit 2 velghelften die tegen mekaar gevezen zijn. Zelf banden wisselen is twee keer niks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        De banden van een Dax vervang je toch eenvoudigweg zelf. Die velgen bestaan uit 2 velghelften die tegen mekaar gevezen zijn. Zelf banden wisselen is twee keer niks.
                        Dus: wiel demonteren en dan de velg uit elkaar vijzen?
                        + zo monteer je dan meteen die nieuwe sterren?

Comment

• Van die velghelfsten wist ik al. Uit mekaar krijgen lijkt mij geen probleem, maar om die rempot terug te steken, ketting op te leggen, alles terug aan te spannen en wiel op de juiste plaats te steken heb ik toch iemand nodig die het voordoet ofzo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                            Dus: wiel demonteren en dan de velg uit elkaar vijzen?
                            Inderdaad...

Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                            + zo monteer je dan meteen die nieuwe sterren?
                            ...Inderdaad

Comment

Van die velghelfsten wist ik al. Uit mekaar krijgen lijkt mij geen probleem, maar om die rempot terug te steken, ketting op te leggen, alles terug aan te spannen en wiel op de juiste plaats te steken heb ik toch iemand nodig die het voordoet ofzo.
                              Komaan man, doe dat gewoon, dat zijn echt niet de dingen waarbij je de handigste harry van den hoop moet zijn hoor. Dat wijst zichzelf allemaal wel uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Inderdaad...

...Inderdaad
                                I'm a quick learner

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Komaan man, doe dat gewoon, dat zijn echt niet de dingen waarbij je de handigste harry van den hoop moet zijn hoor. Dat wijst zichzelf allemaal wel uit.
                                Zo moeilijk kan dat inderdaad niet zijn eh...

Comment

• Moeilijkste is de band van de velghelft te krijgen: Die velgen worden conisch breder naar de buitenkant toe en daarom spant de band dus op de velg.
                                  Truc bestaat erin om iets tussen velghelft en band te steken (bv een oude schroevendraaier) en wat te wrikken, een beetje verder hetzelfde doen en zo steeds maar rond gaan. Op één plaats de band loswrikken is onmogelijk, als je rondgaat verdwijnt de spanning langzaamaan.

Over die begrenzingen:
                                  OT: Begrensd vliegwiel: zit een mechnisme in dat het onstekingstijdstip verlaat. Oplossing is een onbegrensd vliegwiel steken of het mechnisme buiten werking stellen.
                                  NT: Spruitstuk is zeer smal ter hoogte van de cilinderkop, ruimen of vervangen. Gebruik een nieuwe dichting!
                                  China: Spruitstukbegrenzing zie NT

Wat ook nog bestaat is een luchtfilterbegrenzing (grotere sproeier steken in de carburator na ontgrenzen) maar is zeer weinig toegepast net zoals de begrensde CDI (ik geloof alleen bij wat PBR's, maar dan heb ik het over mijnen tijd)

Bij ontgrenzen moet je altijd je tandwielverhouding gaan verzwaren, meestal volstaat het om vooraan een tandwiel met één tand meer te steken.
                                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                    Moeilijkste is de band van de velghelft te krijgen: Die velgen worden conisch breder naar de buitenkant toe en daarom spant de band dus op de velg.
                                    Truc bestaat erin om iets tussen velghelft en band te steken (bv een oude schroevendraaier) en wat te wrikken, een beetje verder hetzelfde doen en zo steeds maar rond gaan. Op één plaats de band loswrikken is onmogelijk, als je rondgaat verdwijnt de spanning langzaamaan.
                                    Ofwel wat siliconenspray of kruipolie erop spuiten. Gaat dan ook gemakkelijker.
                                    En wat wringen en stampen ook natuurlijk

Comment

• Iemand een idee waar ik hier niet te ver vandaan (lees: minder dan 10km) Metzler me 7 teen of michelin S1 in stock kan kopen? (en niet te duur)

Comment

• Bij world of wheels in brasschaat kosten die 35 euro per stuk (michelin s1, ik heb die ook).

Comment

Working...
                                        X