Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autovelg op motor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• autovelg op motor

Hallo,

Ik ben een motor drastisch aan het verbouwen. Nu wil ik ook een autovelg erop plaatsen die niet al te breed is.
    Nu ben ik op zoek naar een 6 x 17 inch velg, maar ik vind deze dus niet.

Ik heb al gekeken op de website van oz, aec, dotz, bbs en nog een aantal merken wat ik tegenkwam, maar de velgen met de kleinste breedte zijn 7 inch.

Nu vroeg ik af of iemand wist welk merk 6 x 17 inch velgen verkoopt.

Alvast hartelijk bedankt

Ge zult denk ik moeten een bredere velg laten versmallen hoor...
    Anders zit je sowiezo al niet goed door de te lage ET-waarde.

Als je velg versmald wordt, dan zit de montageflens dichter bij het midden, en kun je er denk ik wel meer mee aanvangen.

Foto's van het project ?

Comment

Ja, Het beste zou zijn als de ET waarde van de velg rond de 15 zou zitten.
      Ik heb momenteel een 4x100 achtervelg van een vfr750, maar daar laat ik een adapter voor maken zodra ik gekozen heb welke velg erop gaat komen.

Maargoed, ik kom dus ook al niet veel velgen tegen met een lagere et waared. De laagste die ik had gezien zijn 20 en zijn dan van een 8 inch brede velg.

Hier zijn een aantal foto's:

zo heb ik hem gekocht

direct uit elkaar gehaald

vervolgens wat nieuwe onderdelen gekocht

en een andere tank

Toen in elkaar gezet en nu staat die er ongeveer zo bij

Comment

wauw sjiek project

Comment

wauw sjiek project

sry dubbelpost

Comment

Je zou kunnen proberen van een Carver-velg te pakken te krijgen (als je die mooi vindt natuurlijk ).

Comment

'k Heb over't laatst iemand door de straat zien rijden met zo'n opvallend breed achterwiel .. indrukkwekkend was het zeker.

Maar ik kan je niet helpen en weet ook niet wie ermee reed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG
                Je zou kunnen proberen van een Carver-velg te pakken te krijgen (als je die mooi vindt natuurlijk ).
                hehe, de reden dat ik eigenlijk een autovelg erop wil monteren is dat er meestal wat meer keus in is. Maargoed een 7 inch achterwiel is ook wel mogelijk alleen krijg je dan wel een breed achterwiel (voor een motor dan)

Weet iemand nog meer merken velgen?
                Ik heb al gekeken bij:

OZ
                BBS
                enzo
                dotz
                aez
                momo
                enkei
                radius
                rial

Ik moet wel zeggen dat ik een aantal zeer mooie velgen ben tegengekomen, maar ik wilde eerst even verder kijken of er misschien een fabrikant was die wel een betere maat voor me heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stin benzin
                  hehe, de reden dat ik eigenlijk een autovelg erop wil monteren is dat er meestal wat meer keus in is. Maargoed een 7 inch achterwiel is ook wel mogelijk alleen krijg je dan wel een breed achterwiel (voor een motor dan)

Weet iemand nog meer merken velgen?
                  Ik heb al gekeken bij:

OZ
                  BBS
                  enzo
                  dotz
                  aez
                  momo
                  enkei
                  radius
                  rial

Ik moet wel zeggen dat ik een aantal zeer mooie velgen ben tegengekomen, maar ik wilde eerst even verder kijken of er misschien een fabrikant was die wel een betere maat voor me heeft.
                  op marktplaats nl staat een velg 6x17 van aprilia rsv 1000 te koop (van oz)

Comment

Ok bedankt.
                    Ik ga even kijken.

Ik zag trouwens ook bij de breedte staan.

7j breed
                    8j breed

8J x 19H2 (bedoelen ze hiermee 8 inch x 19 inch?)

Ik ben niet echt bekend met die termen. Kan iemand mij uitleggen wat dit betekent, want ik zie dat die mille velgen 4x100 zijn dus dat zou dan al zonder aanpassingen op mijn motor passen.
                    Last edited by ; 25/05/2006, 01:02.

Comment

het is toch niet de bedoeling dat er nog met de motor wordt gereden ?
                      of wel

Comment

maar jawel

Is niet zo een punt hoor. Als ik een 6 inch velg vind, dan kan ik daar gewoon een 200 band opzetten. Daarmee is goed te rijden.

Als het echt veel breder wordt, gaat het bochtenwerk minder soepel.

Ik ben niet de eerste die dit idee heeft gehad. De duitsers bouwen dit al een tijdje op hun motoren.

Onderstaande foto is de motor van een duitser die daar een velg van Dezent op heeft zitten. Die velg is 7.5 inch breed dacht ik en er ligt een 240 band op. Daarmee gaat het rijden al iets minder, maar kun je nog steeds normaal mee rijden. Je kunt denk ik alleen iets lastiger echt plat door de bocht, maar diegene wilt dat schijnbaar niet

Comment

mensen met 123's kunnen alles besturen
                          succes ermee, lijkt me knap

Comment

vroeger kon je bij EML-de zijspanbouwer uit Nederland- velgen krijgen met dekke ronde buizen als spaken en de velgbreedte kan je zelf kiezen. Die velgen werden rond 1980 veel gebruikt in de zijspancross.(soms met een autoband) Misschien bestaat dat nog

Als het een spaakwiel mag zijn dan kun je even informeren bij haan weels nl, die maken dat zeker voor u.
                            Last edited by ; 25/05/2006, 01:20.

Comment

Ik ken het bedrijf haan wheels wel. Zij maken voornamelijk velgen voor supermotards. Maar ik zoek helaas geen spaakwiel.

Comment

Zonet toonden ze een motard die een brede band had gemonteerd op z'n motor, in het programma Man Bijt Hond op VRT. Dat wordt vanavond laat wel herhaald denk ik, moest het je interesseren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6
                                  Zonet toonden ze een motard die een brede band had gemonteerd op z'n motor, in het programma Man Bijt Hond op VRT. Dat wordt vanavond laat wel herhaald denk ik, moest het je interesseren.
                                  Ja, was een band maat 300.

Comment

Working...
                                  X