Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Lengte/gewicht in verhouding tot motor
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DaanJ Bekijk BerichtenNakeds zijn over 't algemeen lager dan SS en sbk nee? Mijne FZ is 795mm hoog aan't zadel, de R6 is 850mm hoog bvb.
-De Fireblade: 831 mm
-De CBR600RR: 820 mm
-De R1: 835 mm
-De R6: 850 mm
-De ZX-6R: 815 mm
-Ducati 1098R: 820 mm.
.
.
.
Alleen het antwoord van Buell op de supersports, de Buell 1125R heeft een zithouding van 775 mm. Weeral eens het bewijs dat ze geen supersports kunnen bouwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenJe hebt gelijk, heb ik eigenlijk nooit bij stilgestaan
-De Fireblade: 831 mm
-De CBR600RR: 820 mm
-De R1: 835 mm
-De R6: 850 mm
-De ZX-6R: 815 mm
-Ducati 1098R: 820 mm.
.
.
.
Alleen het antwoord van Buell op de supersports, de Buell 1125R heeft een zithouding van 775 mm. Weeral eens het bewijs dat ze geen supersports kunnen bouwen.
@ topic starter
En voor de rest is da allemaal wa gewenning. Als da uwen eerste moto is, dan lette daar best wa mee op. Maar keer dadde da gewoon zijt, dan moede u daar nix van aan trekken. Toen ik destijds met de pan (STX1300A) ree, woog ik zelf een schamelijke 57 kilo, was ik nen pink breed en die pan was 321 kilo zwaar en had zithoogte 810
Aja, ikke zelf 1m75. Vorige jaar ook nog tijdje met nen 230 kilo zware moto gereden die 910mm hoog was. Behalve da ik maar met 1 voet aan de grond kon en ik die bijgevolg heel moeilijk achteruit kreeg, had ik daar nooit last mee.
Dus laat uw gewicht of lengte geen argument zijn om niet op de moto te kruipenOorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenZe zijn idd hoger, maar ook een stuk smaller, waardoor het eindresultaat zowat het zelfde is en tevens zijn ze ook lichter dan nakeds.
@ topic starter
En voor de rest is da allemaal wa gewenning. Als da uwen eerste moto is, dan lette daar best wa mee op. Maar keer dadde da gewoon zijt, dan moede u daar nix van aan trekken. Toen ik destijds met de pan (STX1300A) ree, woog ik zelf een schamelijke 57 kilo, was ik nen pink breed en die pan was 321 kilo zwaar en had zithoogte 810
Aja, ikke zelf 1m75. Vorige jaar ook nog tijdje met nen 230 kilo zware moto gereden die 910mm hoog was. Behalve da ik maar met 1 voet aan de grond kon en ik die bijgevolg heel moeilijk achteruit kreeg, had ik daar nooit last mee.
Dus laat uw gewicht of lengte geen argument zijn om niet op de moto te kruipen
Comment
-
Ik rijd met een CPI sx. Zadelhoogte 95 cm ongv en ik ben 1m68
Tis niet altijd even gemakkelijk, maar het lukt toch hoor. Gewoon altijd goed opletten en soms zit ik is met mijn voet in een kuiltje, maar uit reflex leun ik dan gans naar links/rechts waardoor ik eigenlijk half aan mijn brommer hang , maar zo val ik tenminste niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vlasjtrab Bekijk BerichtenIk rijd met een CPI sx. Zadelhoogte 95 cm ongv en ik ben 1m68
Tis niet altijd even gemakkelijk, maar het lukt toch hoor. Gewoon altijd goed opletten en soms zit ik is met mijn voet in een kuiltje, maar uit reflex leun ik dan gans naar links/rechts waardoor ik eigenlijk half aan mijn brommer hang , maar zo val ik tenminste niet
Comment
-
ben ik content dat ik bijna 1m89 ben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenVoorbeeldje.
-Een Honda CBR125 (125cc) heeft een zadelhoogte van 776 mm.
-Een Buell XB12Scg (1.203cc) heeft een zadelhoogte van 726 mm.
Daar gaat uw stelling!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenZo een cbr is toch echt niet hoog.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenZeg ik dat misschien?
En wat zei ge dan wel?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenZei ik misschien dat een Buell hoger is dan een cbr 125?
En wat zei ge dan wel?
Jij zegt:
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenKoop een 125 of een 250, die zijn zeker niet te groot
Ik antwoord:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenVoorbeeldje.
-Een Honda CBR125 (125cc) heeft een zadelhoogte van 776 mm.
-Een Buell XB12Scg (1.203cc) heeft een zadelhoogte van 726 mm.
Daar gaat uw stelling!
Heb je 'm?
Waarop jij dan weer reageert:
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenZo een cbr is toch echt niet hoog.
En ik terug:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenZeg ik dat misschien?
...En jij terug:
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenZei ik misschien dat een Buell hoger is dan een cbr 125?
En wat zei ge dan wel?
Kunde nog volgen Geezerke?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DaanJ Bekijk BerichtenHola, hoogstaand, ik kan ni volgen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Waarmee ik wil zeggen dat een 125 of 250 niet persé altijd een lage zit heeft, want dat zeg jij wel.
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenKoop een 125 of een 250, die zijn zeker niet te groot
Ik zei gewoon dat een 125 en 250 lager is dan de gemiddelde motor, en dat is ook zo. Ge kunt natuurlijk een zwaardere motor vinden ( van een merk dat er dan ook nog bekend om staat lage zitten te hebben) maar dat wil nog niet zeggen dat 125's en 250's hoog zijn, die buell is dan gewoon ook laag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenIk zei gewoon dat een 125 en 250 lager is dan de gemiddelde motor, en dat is ook zo.
Klein geheugensteuntje
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenAls ik een 125 zie staan zie ik toch duidelijk dat die niet erg hoog zijn, ook uw aangehaalde cbr niet.
Ga eens vroeg slapen en overloop het morgen nog eens allemaal, misschien gaat het dan allemaal wel duidelijk zijn.
Comment
Comment