Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aandampen vizier

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• aandampen vizier

Deze morgen naar het werk gereden. De koude op zich viel mee,
    maar het aandampen van het vizier van de helm was echt
    wel enorm vervelend. Op sommige momenten zie je bijna niks meer.

Weten jullie soms tips om dat aandampen tegen te gaan.

Je kan natuurlijk altijd je vizier open doen, maar dan vriezen je ogen
    eruit.

Mijn helm is al voorzien van een anti-damp vizier met pinlock (Shoei).

Is het beter om je ventilatie-openingen allemaal open te zetten of allemaal dicht ?

Normaal gezien is het best om al je ventilatieopeningen open te zetten dacht ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
      Deze morgen naar het werk gereden. De koude op zich viel mee,
      maar het aandampen van het vizier van de helm was echt
      wel enorm vervelend. Op sommige momenten zie je bijna niks meer.

Weten jullie soms tips om dat aandampen tegen te gaan.

Je kan natuurlijk altijd je vizier open doen, maar dan vriezen je ogen
      eruit.

Mijn helm is al voorzien van een anti-damp vizier met pinlock (Shoei).

Is het beter om je ventilatie-openingen allemaal open te zetten of allemaal dicht ?
      ik heb er ook veel last van maar heb zelf geen pinlock dus dat verklaart al veel, ik doe gewoon bij iets lagere snelheden mijn vizier open. Dan gaat de damp tijdelijk weg, als ik wat sneller begin te rijden doe ik het gewoon dicht en blijft meestal de damp wel een tijdje weg.

of gewoon minder ademen is ook een oplossing maar of dat de beste oplossing is betwijfel ik
      1978 BMW E21 323i
      2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
      2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Mijn adem is gewoon te heet

Misschien een buis naar buiten monteren en daarin ademen,
        of een ventilatorke monteren...

Comment

Mijn adem is gewoon te heet

Misschien een buis naar buiten monteren en daarin ademen,
          of een ventilatorke monteren...
          hete vent hé

deze morgend zag ik dus echt geen steek door m'n vizier, die mist erop, damp bovenaan het vizier...soms moest ik echt afgaan op de lichten van de voorligger om te zien naar waar de weg ging
          1978 BMW E21 323i

Comment

kan je zo geen soort van schelp monteren? sommige merken verkopen zo'n stukjes die je vooraan kan opklikken en die de lucht van je neus en mond naar beneden afleiden.
            ik zou anders zeker de verluchtingskanalen vooraan aan je kin en mond openzetten.
            wimoptiek.be op

Comment

ik deed vroeger het vizier een beetje open, dat hielp ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                ik deed vroeger het vizier een beetje open, dat hielp ook.
                of spanbandjes binden rond het kinstuk door de opening van vizier, zodat het vizier niet volledig dicht kan klikken helpt soms wel truukje van in de racerij
                1978 BMW E21 323i

Comment

Een druppel of twee dreft op de binnenkant van het vizier, een vochtig doekje en openwrijven. Een minuutje laten zitten en dan droogwrijven met een droge doek. Dat helpt een week of zo.

Then repeat.
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Ben je zeker dat je pinlock mooi aansluit? Ik heb ook een tijdje last gehad van damp, maar op aanraden van Tjeu heb ik die pinnetjes eens bekeken en terug goed gezet, sindsdien geen last meer van gehad. Een van die pinnetjes was een paar maand geleden los gekomen, bij RAD hebben ze dat direct gratis vervangen.
                    i 1 2 1/2 6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                      Een druppel of twee dreft op de binnenkant van het vizier, een vochtig doekje en openwrijven. Een minuutje laten zitten en dan droogwrijven met een droge doek. Dat helpt een week of zo.

Then repeat.
                      dat is een goeie tip maar tast dat de binnenkant van het vizier niet aan?
                      1978 BMW E21 323i

Comment

Ik heb zelf geen pinlock maar behelp me met Fogcity. Werkt enorm goed.
                        Wel opletten dat je deze goed laat aansluiten tegen je vizier. Vastkleven
                        met de plastic wat onder spanning dus.
                        Iedere winter wel vervangen hé.

De truk met dreft en andere zaken werken ook. Maar wel tijdelijk.
                        Na verloop van tijd krijg je wel vertroebeling van je vizier door inwerking ervan.
                        'k Zou hiermee voorzichtig zijn.

Verluchting in je helm vermindert de aandamping.
                        Last edited by taiko; 23/12/2008, 23:35.

Comment

Over welk type van Shoei helm gaat het hier eigenlijk? Zelf heb ik een Multitec (systeemhelm) + Pinlock en nog nooit last gehad van aandampen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raf93 Bekijk Berichten
                            Over welk type van Shoei helm gaat het hier eigenlijk? Zelf heb ik een Multitec (systeemhelm) + Pinlock en nog nooit last gehad van aandampen.
                            Het is een Multitec.

Deze morgen was het echt ferm, het moet een graad of 3-4 geweest zijn denk ik. Het was ook wat mistig (hogere luchtvochtigheid). Zelfs toen ik sneller reed (90-100 km/h) bleef een deel aangedampt.

De voorbije maanden heb ik er weinig last van gehad. Aan een kruispunt doe ik mijn vizier altijd omhoog.

@Manneke, ik ga de pinlock idd nog eens bekijken of hij goed vastzit

Comment

minder pintjes drinken helpt ook
                              of vermageren

Comment

Het is een Multitec.

Deze morgen was het echt ferm, het moet een graad of 3-4 geweest zijn denk ik. Het was ook wat mistig (hogere luchtvochtigheid). Zelfs toen ik sneller reed (90-100 km/h) bleef een deel aangedampt.

De voorbije maanden heb ik er weinig last van gehad. Aan een kruispunt doe ik mijn vizier altijd omhoog.

@Manneke, ik ga de pinlock idd nog eens bekijken of hij goed vastzit
                                was ook zo bij mij. Kijk eens of die pinnetjes mooi naar buiten staan gericht, en plaats je pinlock er in, terwijl je je vizier iets rechtplooit, zodat er niet te veel spanning op de pinnetjes komt. 9/10 zal het dat zijn.
                                i 1 2 1/2 6

Comment

Ik heb op m'n oude helm de dreft remedie een hele winter toegepast en ik zie geen enkele vertroebeling.

Het enige wat echt helpt is je vizier op een klein kiertje zetten maar dan rij je een hele winter met een snotvalling rond

Niets helpt perfect, elke motorrijder kent het probleem...
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Pinlock is beste systeem. Als ge damp ebt mee pinlock ist omdat em ni goe zit (ni genoeg gespannen of binnenste buiten).
                                    En de rest van u vizier (ni uwen pinlock é!) nen keer reinigen mee Pledge. Da geeft een waterafstotende laag.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                      En de rest van u vizier (ni uwen pinlock é!) nen keer reinigen mee Pledge. Da geeft een waterafstotende laag.
                                      Ook gebruikt voor het opblinken van uwe moto zekers?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                                        Ook gebruikt voor het opblinken van uwe moto zekers?
                                        idd En voor de helmschaal en voor den auto en....
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                                        X