Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scooter 125cc: welke kiezen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

gekocht, jij ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      gekocht, jij ?
      Er bestaat zelfs een topic over.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk Berichten
        Er bestaat zelfs een topic over.
        Jij bent zo verdomd slim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
          Jij bent zo verdomd slim

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          gekocht, jij ?

Volgens mij heeft hij 'm gekregen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
            De Yamaha zou ik écht ni op gezien willen worden. Kvin da zo een marginaal ding. Komende van nen iemand die nog een knal gele chinese 125cc mét chromé uitlaat gehad heeft wil da toch wel al iets zeggen...
            Daar ben ik niet echt akkoord mee eigenlijk, CygnusX vind ik best wel te doen, ok een vespa is mooier maar in vgl. met een Honda sh hoeft die Yamaha zich niet te schamen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
              Ik hou je op de hoogte wat de problemen bij een Vespa 125 GTS zijn
              Ben jij tevreden over prestaties/verbruik en zo?
              Om de hoeveel keer moet zoiets op onderhoud?
              Dichtste Vespa dealer is 35km voor mij, toch ook iets wat me tegen houdt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheDude Bekijk Berichten
                Ben jij tevreden over prestaties/verbruik en zo?
                Om de hoeveel keer moet zoiets op onderhoud?
                Dichtste Vespa dealer is 35km voor mij, toch ook iets wat me tegen houdt.
                Ik ben zeer tevreden over de prestaties, hij heeft de volle 15 PK (voor het B-rijbewijs) maar weegt wel vrij zwaar (150 kg). Ik haal zo'n 105 km/h en het vermogen volstaat om goed mee te kunnen in het verkeer.

Het verbruik, mja, eerlijk gezegd, ik let daar niet echt op. Da's bij mij gewoon rijden en tanken

Maar met een tank(je) van 6 liter doe je zo'n 180-200 kilometer schat ik.

Na 1000 kilometer moet hij voor de eerste maal binnen (dat onderhoud is gratis als je hem nieuw koopt) en dan om de 5000 kilometer.

De GTS is een comfortabele scooter, heeft een goed vermogen en heeft een bepaalde stijl die je nergens anders krijgt. Je koopt geen grijze muis.

Nu, eerlijk gezegd, een Vespa is een beetje een virus. Ik was er al jaren gek van. En nu ik hem heb ben ik nog gekker

Het plezante aan een Vespa is vooral de clubs en vooral de aktiviteiten die je kan bijwonen. Ik ben aangesloten bij een club en rij toch gemiddeld om de 2 weken met een groep mee. In de zomer kan dat zelfs wekelijks, maar dat bepaal uiteindelijk allemaal zelf. Als het kan rij ik er ook mee naar mijn werk.

Met een Vespa koop je onmiddellijk een lidmaatschap bij tot een grote groep liefhebbers

Tot zover mijn reclame-praatje.

Comment

+ dat je via een club je verzekering aan € 100 hebt

Comment

ha csl

Comment

Ik heb nog een Gilera DNA 180cc gehad, die is intussen niet meer verkrijgbaar. Had dezelfde viertakt als een Gilera Runner ...

De Runner is wel nog te koop, ondertussen in 200cc uitvoering. Ik kan je garanderen dat die meer dan hard genoeg gaat, en ziet er ook zo uit. Ik heb drie jaar met mijn Gilera gereden en nooit problemen gehad. Ook niet van een uitlaat die roest ofzo ... Met spijt in het hart verkocht toen een vierwieler onmisbaar werd.

Er zijn maar twee rechtstreekse nadelen:
                      - de prijs komt denk ik op net geen 4000 euro
                      - al wat meer dan 125cc / 15kW is, geraak je moeilijk kwijt als je ooit wil veranderen of vernieuwen!

Comment

ik heb net een Kymco 125 city 16" besteld. nog een weekje met de fiets gaan werken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kymco125 Bekijk Berichten
                          ik heb net een Kymco 125 city 16" besteld. nog een weekje met de fiets gaan werken.
                          Das honda dus heel goed!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy4 Bekijk Berichten
                            Das honda dus heel goed!
                            No it isn't.
                            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                            Motoren & Tjeurisme

Comment

No it isn't.

Das een honda motor!

Comment

Das een honda motor!
                                baneent. Het is gewoon goed afgekeken Honda techniek. Honda leent geen blokken meer uit.
                                In de laatste jaren hebben ze maar 1 uitzondering gemaakt en da was voor de Mondial Piega, omdat Mondial en Honda in een héél ver verleden nog samen geracet hebben, Honda veel van Mondial geleerd heeft en ze dan ook ergens verplicht waren om op hun vraag in te gaan :

Motoren & Tjeurisme

Comment

Ah zo ok dank u voor uitteleggen.Ik was overlaatst in nen brommerwinkel en die baas zei kymco is honda motor en sym suzuki.

Comment

Ah zo ok dank u voor uitteleggen.Ik was overlaatst in nen brommerwinkel en die baas zei kymco is honda motor en sym suzuki.
                                    Ge moet er maar es de vermogens en koppelwaarden bij nemen. De Honda's hebben vaak 20 tot 40% meer vermogen en koppel
                                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Ge moet er maar es de vermogens en koppelwaarden bij nemen. De Honda's hebben vaak 20 tot 40% meer vermogen en koppel

ik zal jullie op de hoogte houden, is vrijdag al geleverd ( staat aan de overkant in de toonzaal)

HONDA CBR

Max. vermogen 8,3 kW / 8.000 t/m (95/1/EC) Max. koppel 11,2 Nm / 6.250 t/m (95/1/EC)

KYMCO CITY 16"

• Vermogen (kW / tpm) 7.0 / 7500
                                      • Maximum koppel (Nm / tpm) 9.5 / 6500
                                      Last edited by ; 31/05/2010, 20:10.

Comment

ja, ge moet er wel geen CBR blok tegen over zetten é, maar eerder een scooterblok. Die hebben 14pk en 11.5 Nm aan boord.

de PS 125 doet het iets braver met 10pk en 11.5Nm
                                        Last edited by Tjeu; 31/05/2010, 20:32.
                                        Motoren & Tjeurisme

Comment

maar zijn die chinezen niet gewoon right to copy ?
                                          zoals de dax moteurn maar dan slechter

Comment

Working...
                                          X