Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scooter 125cc: welke kiezen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Scooter 125cc: welke kiezen?

Omdat ik in de woon-werk trip meer in de file sta dan rij zou ik een 125cc scooter willen kopen. Het gaat over 11km secundaire weg en stad.

Een grote motorscooter is niet echt aan mij besteed, liever een licht en wendbaar model, het is toch niet de bedoeling om ermee op de autostrade te gaan.
    Ik heb al een lijstje opgemaakt wat er eventueel in aanmerling zou kunnen komen
    Chinese rommel uit de Carrefour of de Makro moet ik niet hebben.

-Yamaha CygnusX 125
    -Aprilia Sportcity 125
    -Honda SH125
    -andere compacte scooters die ik vergeten ben (mag evt. hoger dan 125cc, k heb toch een motorrijbewijs)?

Welke zouden jullie aanraden?
    Ik denk dat die modellen qua acceleratie wel redelijk dicht bij elkaar zullen liggen?
    Anders grote verschillen in onderhoudskost?

De Vespa's en Piaggio's eens bekijken.

Da's pas scooten in stijl!

Comment

ik zou persoonlijk kiezen voor de Cygnus X gezien de recente promotievoorwaarden (denk 2.3OO€) en het lichte gewicht (cfr prestaties, verbruik, enz...)
      Honda en Suzuki SX zijn een stuk duurder maar ook zwaarder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
        De Vespa's en Piaggio's eens bekijken.

Da's pas scooten in stijl!
        mja qua design kunnen die mij wel bekoren maar de prijs en de kwaliteit kunnen dat minder.
        Kameraad van mij zijn GTS begon na 6 maanden al te roesten aan de uitlaat.
        Anno 2009 vind ik dat niet echt kunnen voor een nieuwe scooter

Comment

langs de andere kant moet je eens kijken hoeveel 125-scooters van vespa over de jaren heen nog rondbollen, tov andere merken

mijn is van 86, en na twee kicken start dat

Comment

Voor woon werk verkeer (dus ook in de regen etc) is deze driewieler mss wel iets
            Piaggio mp3 125
            Ontdek op Piaggio.com alle modellen, promoties en nieuwtjes van de wereld van Piaggio, van oudsher een Italiaans icoon voor de stedelijke mobiliteit en de scooterwereld.

Comment

zo een 3-wieler is echt niets voor mij hoor

die Fly125 daarentegen is precies wel leuk materiaal en ook nog betaalbaar

Piaggio en Vespa, zijn die eigenlijk technisch identiek (zelfde firma dacht ik?)

Comment

vespa is piaggio
                ze zijn identiek

jij zoekt iets met veiligere grotere wielen, als ik de rest van de lijst zie ?

Comment

Wel, ik zoek eigenlijk een 125cc met min of meer dezelfde omvang en wendbaarheid als een 50cc maar die dus legaal 90-100 kan rijden
                  Die 3 (4 nu met die piaggio erbij) voldoen daar allemaal aan, minder dan 125kg, korte wielbasis,...

Een maxiscooter interesseert me niet, ik vind die te lomp en te zwaar eerlijk gezegd, dan zou ik even goed een 250 of zwaarder kunnen kopen (heb toch A-rijbewijs).

Comment

die Cygnus X is een 30 a 40 kilo lichter dan de meeste scooters uit die klasse.
                    Wil dat model niet promoten maar dat is net degene die ik me ook zou willen aanschaffen, daarmee...

Comment

Ik ga voor zaterdag eens proberen een proefrit te regelen met een CygnusX, meevaller ook dat die redelijk goedkoop zijn.
                      Iemand een mening over die Aprilia soms?

Comment

In mijn zoektocht naar een 125cc ( tot ik besefte dat ik daar geen rijbewijs voor kon krijgen) was ik verkocht voor de suzuki vanvan.

Comment

De Yamaha TW125 is dan ook te overwegen.

Maar dit zijn geen scooters uiteraard, ideale machines om te leren motorrijden echter wel.
                          Zo'n VanVan vind ik ook by far de meest coole <125cc die je kan vinden.
                          Life's too short. Not to. Live it.
                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

En wat vind je van de Honda Dax, Monkey, Gorilla, of de replica's die nu op de markt zijn?

Niet echt scootprincipe, maar toch kleine, wendbare, lichte, mototjes. Zou bij mij het overwegen waard zijn als je het niet erg vindt om geen opbergruimte te hebben en dus een rugzak te moeten dragen.

Comment

CygnusX is me gisteren heel goed bevallen. Licht en wendbaar, heeeel vlot naar de 70km/u en mits wat geduld zit er zelfs 105km/u in (op de teller). Hoeft niet maar is wel leuk meegenomen. Is zeker gezien de prijs een grote kanshebber.

Ivm die andere suggesties, ik kan voor dezelfde prijs idd. een 2de hands 600cc motor kopen maar ik zie er het nut niet van in gezien het gebruik dat ik ervan zal maken.
                              Prioriteit is goedkoop (verbruik en onderhoudskost), zonder file en vrij comfortabel op het werk geraken dus zal het vrijwel zeker een 125cc scooter worden

Komende dagen nog eens rondneuzen of er met een gelijkaardige Vespa/Piaggio kan worden gereden. In het nadeel van de Vespa/Piaggio is wel dat er hier niet direct een verdeler in de buurt zit.

Comment

Je moet zeker eens een ritje doen met een Vespa 125 GTS of een LX.

Die uitlaat die roest, dat is inderdaad een gevoelig punt (ook bij de 250), maar anders is een GTS een zalige machine. Het is een 4-takt met 15 PK en rijdt zeer vlot.

De prijs ligt ook wat hoger, da's waar. Maar je krijgt 2 jaar garantie en een pech-bijstand. En...niet te onderschatten, een goede herverkoopwaarde !

Rij er gewoon eens mee en je zal onmiddellijk voelen of het iets voor jou is of niet.

Comment

SH 300 ! Het van het! Behalve het uiterlijk is wa minder, maar voor de rest zowat het beste op de markt!
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik wil je best geloven tjeu, maar 5200€
                                    Dan kan ik even goed de 2de auto houden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheDude Bekijk Berichten
                                      Ik wil je best geloven tjeu, maar 5200€
                                      Dan kan ik even goed de 2de auto houden
                                      Is idd wa duur

Neem dan de 125 of 250 versie. Wij hebben hier een aantal scooters rond rijden in de familie en omstreken, en moet toegeven dat die SH echt wel de aangenaamste is. Is ook pakken betrouwbaarder dan bvb een Vespa. Mijn buren hebben 2 vespa's rond bollen (125 LX en 250 GTS dacht ik) en met beiden zijn er al wat problemen geweest. Vooral met de 250.

Van uw lijst is de sportcity natuurlijk wel de mooiste. Maar kan qua betrouwbaarheid toch ook ni tippen aan de Honda. De Yamaha zou ik écht ni op gezien willen worden. Kvin da zo een marginaal ding. Komende van nen iemand die nog een knal gele chinese 125cc mét chromé uitlaat gehad heeft wil da toch wel al iets zeggen...
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik hou je op de hoogte wat de problemen bij een Vespa 125 GTS zijn

Comment

Working...
                                        X