Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opstap moto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opstap moto

Ik word bijna 18 en ben volop opzoek naar een moto.
    Ik zoek een moto met maximum 25 Kw.
    Heeft iemand een idee welke moto ik best koop?
    Of waar ik moet op letten als ik één koop.
    Welke cilinder inhoud en type motor neem ik best?
    Heeft iemand slechte / goeie ervaringen met een (te)lichte moto (vb een 125cc)
    Of kan iemand mij een bepaalde moto aanraden?

Zelf had ik al gedacht aan een Ducati 600 op 25 Kw of een kawasaki ninja 250r of een kawasaki klx 250.
    Kan iemand zeggen of dat een goede keuze is en waarom wel of niet?

Oorspronkelijk geplaatst door Drummer Bekijk Berichten
    Ik word bijna 18 en ben volop opzoek naar een moto.
    Ik zoek een moto met maximum 25 Kw.
    Heeft iemand een idee welke moto ik best koop?
    Of waar ik moet op letten als ik één koop.
    Welke cilinder inhoud en type motor neem ik best?
    Heeft iemand slechte / goeie ervaringen met een (te)lichte moto (vb een 125cc)
    Of kan iemand mij een bepaalde moto aanraden?

Zelf had ik al gedacht aan een Ducati 600 op 25 Kw of een kawasaki ninja 250r of een kawasaki klx 250.
    Kan iemand zeggen of dat een goede keuze is en waarom wel of niet?
    geloof dat hier al menig topic over is volgeschreven
    welke motor hangt vooral ook van je budget af en waar je hem voor wilt gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EduardStegeman Bekijk Berichten
      geloof dat hier al menig topic over is volgeschreven
      welke motor hangt vooral ook van je budget af en waar je hem voor wilt gebruiken.
      ik heb ondertussen al eens rondgekeken op de andere forums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drummer Bekijk Berichten
        ik heb ondertussen al eens rondgekeken op de andere forums
        Mag dit dan toe of wil je hier de discussie nog eens openen?

Ik denk dat een ER5 of een CB500 heel goeie opstap motoren zijn.

Ga er vanuit dat ge eens op uw bek zult gaan.. dan zult ge aan deze motoren weinig kosten hebben. zo een Ninja 250, jah.. als ge daarmee valt zullen de kosten al wat hoger liggen he..

Ik heb als eerste moto een nieuwe gekocht en heb daar ergens wel wat spijt van, het heeft heel lang geduurd eer ik er echt mee durfde doorrijden en zelfs nu ga ik nog verre van 100% voluit.. Ik ben net iets te "verliefd" op de moto

Comment

Hangt allemaal af hoeveel geld er in uwen achterzak zit en of dit in verhouding staat met het verstand in uwe kop.

Helaas is dat laatste nogal heel erg moeilijk in te schatten... Tijd brengt raad...
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
            Hangt allemaal af hoeveel geld er in uwen achterzak zit en of dit in verhouding staat met het verstand in uwe kop.

Inderdaad, als uw naam Frère is, dan kunt ge u mss best meteen een Desmosedici RR kope en lesse volge bij Casey Stoner

Helaas is dat laatste nogal heel erg moeilijk in te schatten... Tijd brengt raad...
            denk goed na voor ge iets koopt, tijd brengt idd raad..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaanJ Bekijk Berichten
              Inderdaad, als uw naam Frère is, ..
              Frère? Als in Jaacque ?

@ topic starter : die ideale opstapmotor is volgens mij zo een grijze.
              Die rode of blauwe gaan wa te rap. en nen gelen is meestal te hoog. Met de groene zijn naart schijnt wa veel technische problemen...

Motoren & Tjeurisme

Comment

Frère? Als in Jaacque ?
                Als in Albert

Die rode of blauwe gaan wa te rap. en nen gelen is meestal te hoog. Met de groene zijn naart schijnt wa veel technische problemen...

Blauwe zijn ideaal

Comment

Tis feitelijk wel waar. Ik heb leren rijden met een bmw 1200LT, mn andere optie was een goldwing. Als je wilt rijden met een moto, rij je met alles. Rij gewoon met wa da je goesting hebt. Die 'gevaar'factor ligt bij jezelf, leer met jezelf omgaan.
                  i 1 2 1/2 6

Comment

Frère? Als in Jaacque ?

groen met witte zijn er ook die agressie uitlokken, en veel vallen.
                    wimoptiek.be op

Comment

Zonder al te veel gezever: een Ducati Monster is perfect af te stellen op 25kW. Een ideaal model om mee te starten, licht en wendbaar, en een lage zit voor de iets kleinere mensen onder ons. Enkel als je 1.90 meter groot bent is het misschien iets teveel een speelgoedje, maar dat geldt dan ook voor veel andere modellen.

Een Monster 600 hoeft niet zoveel te kosten, de nieuwere (696 of 695) zijn wel aan de prijzige kant. Waarom niet op zoek gaan naar iemand die zijn 25kW Monster verkoopt om zelf over te kunnen stappen naar zwaarder materiaal ?

Van 125cc's zou ik afblijven. Dat is leuk voor een paar weken, daarna mis je denk ik een "echte" motor ...

Comment

groot gelijk. al zit men voorliefde voor het monster er altijd bij.
                        maar een 600 dark in 25Kw versie is zeer gemakkelijk te vinden. Zijn heel schappelijk van prijs, je hebt een volwaardige motor ipv zo'n bromtol, dat je te pas en te onpas in de begrenzer zal jagen, en dat je snel zal willen omruilen voor iets zwaarder.
                        wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                          groot gelijk. al zit men voorliefde voor het monster er altijd bij.
                          maar een 600 dark in 25Kw versie is zeer gemakkelijk te vinden. Zijn heel schappelijk van prijs, je hebt een volwaardige motor ipv zo'n bromtol, dat je te pas en te onpas in de begrenzer zal jagen, en dat je snel zal willen omruilen voor iets zwaarder.
                          Ik ben eigenlijk ni zo zot van een monster 600 als opstapper. De koppeling is veel te moeilijk te doseren, het stuur staat te ver, de remmen zijn behoorlijk agressief, de vering is bere hard en het blok gaat gauw bokken.

Een SV 650 lijkt me een veel beter alternatief. Of een M 620i lijkt me ook al beter. Toch blijven alle monsters prijzige beestjes... Voor een occasie SV krijg je veel meer waar voor je geld. Helaas staan noch de looks noch de sound op hetzelfde niveau.
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

kan je de fazer of cb als 25kw variant krijgen? dat zijn ook motors met een goede zitpositie, en die een rustiger motorkarakter hebben
                            wimoptiek.be op

Comment

kan je de fazer of cb als 25kw variant krijgen? dat zijn ook motors met een goede zitpositie, en die een rustiger motorkarakter hebben
                              effe vlug opgezocht en ze zijn te verkrijgen.

3500€

3500€

valt nog mee qua prijs en qua degelijkheid perfect.
                              wimoptiek.be op

Comment

Praktisch alles onder de 750cc is te verkrijgen op 25 kW.

En via duitsland effectief alles. Zelf een Hayabusa
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik ben mijn "carriere" begonnen op een DR350...
                                  Nooit zoveel plezier gehad, was wel een import model uit canada (competitie versie), andere nokkenassen, flat-slide carb, en white power dempers. Enfin veel beter als het "ordinaire" modelleke
                                  Nooit zoveel lol gehad op ne moto... Der kon ik nu is alles me doen, zonder grenzeloos afgestraft te worden qua kosten...
                                  Even onverhard.. Geen probleem
                                  Even de grond van dichtbij zien... geen probleem (buiten wat blauwe plekken), tis toch allemaal plastiek wat er aan hangt
                                  Onderhoud kon ik nog perfect zelf, kleppen stellen , oliewissel etc etc , geen dure electronica..
                                  Ik heb veel geleerd op da bakske, en door zen mindere vermogen en top heeft het me ook voor veel behoed..

Comment

Ik vind 3500 wel prijzig voor een eerste moto. Ik heb m'n eerst ena een goeie maand geplooid. M'n twee heeft 1750 euro gekost. Oké, 't is een makke moto maar ik kan mezelf er toch af en toe nog in problemen mee brengen.

Zo'n moto kan ik binnen een paar jaar verkopen voor 750 of 1000 euro. Tel zelf het minieme verlies uit. Als ik deze ook in de vernieling rij ben ik niet geruïneerd.

Dus een oude Honda cb500 of 600, kawa er-5, Yamaha xj600 of fazer,...
                                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Een goede opstapmoto, wat is dat eigenlijk?
                                      Ik vind dat altijd nogal moeilijk om op te antwoorden. Je moet er gewoon eentje kopen waar je je goed op voelt. Een eventuele testrit kan al veel bepalen.

Comment

om goed op te stappen, een chopper

Comment

Working...
                                        X