Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opstap moto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
    om goed op te stappen, een chopper
    als er geen sissybar opstaat. want anders klets je daar met je hiel tegen. (ik met mijn lange benen toch)
    wimoptiek.be op

Comment

gsx-r 600, cbr 600rr, r6

Als je het een beetje wendbaarder wilt dan zou ik voor een naked gaan Hornet of iets dergelijks

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Een goede opstapmoto, wat is dat eigenlijk?
        Ik vind dat altijd nogal moeilijk om op te antwoorden. Je moet er gewoon eentje kopen waar je je goed op voelt. Een eventuele testrit kan al veel bepalen.
        Probleem is dadde als beginner geen idee hebt wat nu net goed aan voelt en wat niet, aangezien je geen referentie hebt...
        Ook een testrit is als newbie ni evident en de risico's zijn ook niet gering é...
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
          Probleem is dadde als beginner geen idee hebt wat nu net goed aan voelt en wat niet, aangezien je geen referentie hebt...
          Ook een testrit is als newbie ni evident en de risico's zijn ook niet gering é...
          een motor koop je vooral om een stijl die je graag ziet. ik zou steeds bij naked bikes blijven, waar anderen steeds voor een enduro of racer gaan.
          de keuze voor de topicopener ligt daar echter nog niet vast precies, dus zal hij eerst zelf moeten kiezen welke stijl hij uitwilt.
          wimoptiek.be op

Comment

Een 125 is je eerste opstapper of een 500.

En daarna...

Mijn pa (hij heeft de bijbel natuurlijk niet geschreven) zegt dat je een motor met 50-60 PK heel snel gewoon wordt en dat je dan al vrij snel terug iets krachtiger wil.

Als je een tijdje wil goed zijn, koop je volgens hem dus best iets met 100 PK.

Goed, ik ben eens curieus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
              effe vlug opgezocht en ze zijn te verkrijgen.

Dit wordt dus mijnen brommer voor de volgende maanden...Deadly Joske heeft al ervaring

Comment

Een 125 is je eerste opstapper of een 500.

En daarna...

Mijn pa (hij heeft de bijbel natuurlijk niet geschreven) zegt dat je een motor met 50-60 PK heel snel gewoon wordt en dat je dan al vrij snel terug iets krachtiger wil.

Als je een tijdje wil goed zijn, koop je volgens hem dus best iets met 100 PK.

Goed, ik ben eens curieus
                Ja da klopt. Na een korte periode zal je met een moto van 50-60 pk al snel het gevoel hebben dat je hem onder de knie hebt en dat het tijd wordt voor zwaarder om verder te kunnen evolueren.

Das het moment dadde keer mee iemand moet gaan rijden die al veel langer met een gelijkaardige moto met 50-60 pk rijdt en er écht weg mee kan.
                Das een ideaal lesje in "nederigheid".

Kvin da trouwens allemaal zever. 1 van de moto's waar ik persoonlijk al het meeste fun op gehad heb, is een DL650 met nog geen 70pk. Da was in de periode dak zelf met den TL ree en dus 125 pk gewoon was. Motorijden is veel meer dan een hoop pk's onder u gat hebben en brainless de gas open draaien.
                Motoren & Tjeurisme

Comment

Ja da klopt. Na een korte periode zal je met een moto van 50-60 pk al snel het gevoel hebben dat je hem onder de knie hebt en dat het tijd wordt voor zwaarder om verder te kunnen evolueren.

Das het moment dadde keer mee iemand moet gaan rijden die al veel langer met een gelijkaardige moto met 50-60 pk rijdt en er écht weg mee kan.
                  Das een ideaal lesje in "nederigheid".

Kvin da trouwens allemaal zever. 1 van de moto's waar ik persoonlijk al het meeste fun op gehad heb, is een DL650 met nog geen 70pk. Da was in de periode dak zelf met den TL ree en dus 125 pk gewoon was. Motorijden is veel meer dan een hoop pk's onder u gat hebben en brainless de gas open draaien.

Ik lig soms echt plat van 't lachen als ik uw posts lees!

Allé, ik weet wel wat je bedoelt, maar in bepaalde contexten is het grappig.

Hoe is het nu met den CB? Stand van zaken?

Schoon spel Muis, ziet er wel leuk uit!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten

Ik lig soms echt plat van 't lachen als ik uw posts lees!

Allé, ik weet wel wat je bedoelt, maar in bepaalde contexten is het grappig.

Hoe is het nu met den CB? Stand van zaken?

Schoon spel Muis, ziet er wel leuk uit!
                    Hij zit opnieuw volledig in elkaar. En deze keer alle vijsje mooi gewogen zodat blok mooi in balans draait

Batterij is nu nog aant laden. Alst weer wat mee zit én als alles goed uitgevoerd is, dan rijdt hij vandaag weer
                    Motoren & Tjeurisme

Comment

een motor koop je vooral om een stijl die je graag ziet. ik zou steeds bij naked bikes blijven, waar anderen steeds voor een enduro of racer gaan.
                      de keuze voor de topicopener ligt daar echter nog niet vast precies, dus zal hij eerst zelf moeten kiezen welke stijl hij uitwilt.
                      Ik heb werkelijk al aan alles gedacht.
                      Van racer tot enduro.
                      Ik vind al die motos mooi.
                      Ik ga al blij zijn als ik met eentje rond rij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drummer Bekijk Berichten
                        Van racer tot enduro.

Kies hem met zorg, want uwen eerste moto is degene waar ge de mooiste herinneringen aan over zult houden, net als uw eerste wagen.
                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Hij zit opnieuw volledig in elkaar. En deze keer alle vijsje mooi gewogen zodat blok mooi in balans draait

Batterij is nu nog aant laden. Alst weer wat mee zit én als alles goed uitgevoerd is, dan rijdt hij vandaag weer
                          In balans...

Mooi zo! DIY is de max.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten
                            In balans...

Mooi zo! DIY is de max.
                            Wa? DIY? Was da?

En ondertussen bolt de CB weer. Heerlijke moto

Kga nog es gaan rijden zie En derna ben ik terug te vinden in mijn 523i topic met alweer vragen en wa meer interieur fotokes
                            Motoren & Tjeurisme

Comment

DIY = Do It Yourself
                              i 1 2 1/2 6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
                                DIY = Do It Yourself
                                a ok en idd! das de max!

én (tegen mijn verwachtingen in) heb ik nen meevaller : geen enkel drupje olie lekt het blok
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Drummer Bekijk Berichten
                                  Van racer tot enduro.
                                  Dan zou ik zeker niet direct een dure moto kopen. Koop iets degelijks dat al een jaar of 10 oud is. Merk je dat je aankoop niets voor jou, verkoop hem dan met miniem verlies.
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                    Dan zou ik zeker niet direct een dure moto kopen. Koop iets degelijks dat al een jaar of 10 oud is. Merk je dat je aankoop niets voor jou, verkoop hem dan met miniem verlies.
                                    Iets van 10 jaar oud? Man toch, al die oude dingen zijn miserie bakken

Wie wilt daar nu mee rond rijden
                                    Motoren & Tjeurisme

Comment

3500€
                                      Ik heb voor mijne 2.600 euro betaald

Dit wordt dus mijnen brommer voor de volgende maanden...Deadly Joske heeft al ervaring
                                      Hebde der al officieel mee gereden? ^^ dan moogt ge hem eens voorstellen hé

Nu on-topic.
                                      Bepaal eerst uw budget en kijk dan eens naar 2ehands moto's. Je zal dan wss al een idee krijgen van waar je keuze tussen hebt.

Bij het bepalen van je budget vergeet niet volgende kosten:
                                      - behalen rijbewijs A
                                      - belastingen op je moto
                                      - verzekering moto
                                      - aankoop motopak + helm
                                      - een moto heeft onderhoudskosten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Deadly_Joske Bekijk Berichten

- een moto heeft onderhoudskosten
                                        zet daar maar nen VEEEEEEEEL bij.... Moto is dan ook veel slijtgevoeliger dan nen auto... Beginnende met de banden....
                                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Mijn remolie is bruin-ish na 4300km, is da normaal?

Comment

Working...
                                          X