Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opstap moto
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEen goede opstapmoto, wat is dat eigenlijk?
Ik vind dat altijd nogal moeilijk om op te antwoorden. Je moet er gewoon eentje kopen waar je je goed op voelt. Een eventuele testrit kan al veel bepalen.
Ook een testrit is als newbie ni evident en de risico's zijn ook niet gering é...Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenProbleem is dadde als beginner geen idee hebt wat nu net goed aan voelt en wat niet, aangezien je geen referentie hebt...
Ook een testrit is als newbie ni evident en de risico's zijn ook niet gering é...
de keuze voor de topicopener ligt daar echter nog niet vast precies, dus zal hij eerst zelf moeten kiezen welke stijl hij uitwilt.
Comment
-
Een 125 is je eerste opstapper of een 500.
En daarna...
Mijn pa (hij heeft de bijbel natuurlijk niet geschreven) zegt dat je een motor met 50-60 PK heel snel gewoon wordt en dat je dan al vrij snel terug iets krachtiger wil.
Als je een tijdje wil goed zijn, koop je volgens hem dus best iets met 100 PK.
Goed, ik ben eens curieus
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichteneffe vlug opgezocht en ze zijn te verkrijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk BerichtenEen 125 is je eerste opstapper of een 500.
En daarna...
Mijn pa (hij heeft de bijbel natuurlijk niet geschreven) zegt dat je een motor met 50-60 PK heel snel gewoon wordt en dat je dan al vrij snel terug iets krachtiger wil.
Als je een tijdje wil goed zijn, koop je volgens hem dus best iets met 100 PK.
Goed, ik ben eens curieus
Das het moment dadde keer mee iemand moet gaan rijden die al veel langer met een gelijkaardige moto met 50-60 pk rijdt en er écht weg mee kan.
Das een ideaal lesje in "nederigheid".
Kvin da trouwens allemaal zever. 1 van de moto's waar ik persoonlijk al het meeste fun op gehad heb, is een DL650 met nog geen 70pk. Da was in de periode dak zelf met den TL ree en dus 125 pk gewoon was. Motorijden is veel meer dan een hoop pk's onder u gat hebben en brainless de gas open draaien.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenJa da klopt. Na een korte periode zal je met een moto van 50-60 pk al snel het gevoel hebben dat je hem onder de knie hebt en dat het tijd wordt voor zwaarder om verder te kunnen evolueren.
Das het moment dadde keer mee iemand moet gaan rijden die al veel langer met een gelijkaardige moto met 50-60 pk rijdt en er écht weg mee kan.
Das een ideaal lesje in "nederigheid".
Kvin da trouwens allemaal zever. 1 van de moto's waar ik persoonlijk al het meeste fun op gehad heb, is een DL650 met nog geen 70pk. Da was in de periode dak zelf met den TL ree en dus 125 pk gewoon was. Motorijden is veel meer dan een hoop pk's onder u gat hebben en brainless de gas open draaien.
Ik lig soms echt plat van 't lachen als ik uw posts lees!
Allé, ik weet wel wat je bedoelt, maar in bepaalde contexten is het grappig.
Hoe is het nu met den CB? Stand van zaken?
Schoon spel Muis, ziet er wel leuk uit!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten
Ik lig soms echt plat van 't lachen als ik uw posts lees!
Allé, ik weet wel wat je bedoelt, maar in bepaalde contexten is het grappig.
Hoe is het nu met den CB? Stand van zaken?
Schoon spel Muis, ziet er wel leuk uit!
Batterij is nu nog aant laden. Alst weer wat mee zit én als alles goed uitgevoerd is, dan rijdt hij vandaag weerOorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichteneen motor koop je vooral om een stijl die je graag ziet. ik zou steeds bij naked bikes blijven, waar anderen steeds voor een enduro of racer gaan.
de keuze voor de topicopener ligt daar echter nog niet vast precies, dus zal hij eerst zelf moeten kiezen welke stijl hij uitwilt.
Van racer tot enduro.
Ik vind al die motos mooi.
Ik ga al blij zijn als ik met eentje rond rij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Drummer Bekijk BerichtenIk heb werkelijk al aan alles gedacht.
Van racer tot enduro.
Ik ga al blij zijn als ik met eentje rond rij.
Kies hem met zorg, want uwen eerste moto is degene waar ge de mooiste herinneringen aan over zult houden, net als uw eerste wagen.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenHij zit opnieuw volledig in elkaar. En deze keer alle vijsje mooi gewogen zodat blok mooi in balans draait
Batterij is nu nog aant laden. Alst weer wat mee zit én als alles goed uitgevoerd is, dan rijdt hij vandaag weer
Mooi zo! DIY is de max.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk BerichtenIn balans...
Mooi zo! DIY is de max.
En ondertussen bolt de CB weer. Heerlijke moto
Kga nog es gaan rijden zie En derna ben ik terug te vinden in mijn 523i topic met alweer vragen en wa meer interieur fotokesOorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk BerichtenDIY = Do It Yourself
én (tegen mijn verwachtingen in) heb ik nen meevaller : geen enkel drupje olie lekt het blokOorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Drummer Bekijk BerichtenIk heb werkelijk al aan alles gedacht.
Van racer tot enduro.
Ik ga al blij zijn als ik met eentje rond rij.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk BerichtenDan zou ik zeker niet direct een dure moto kopen. Koop iets degelijks dat al een jaar of 10 oud is. Merk je dat je aankoop niets voor jou, verkoop hem dan met miniem verlies.
Wie wilt daar nu mee rond rijdenOorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
3500€
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk BerichtenDit wordt dus mijnen brommer voor de volgende maanden...Deadly Joske heeft al ervaring
Nu on-topic.
Bepaal eerst uw budget en kijk dan eens naar 2ehands moto's. Je zal dan wss al een idee krijgen van waar je keuze tussen hebt.
Bij het bepalen van je budget vergeet niet volgende kosten:
- behalen rijbewijs A
- belastingen op je moto
- verzekering moto
- aankoop motopak + helm
- een moto heeft onderhoudskosten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Deadly_Joske Bekijk Berichten
- een moto heeft onderhoudskostenOorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
Comment