Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Een goede opstapmoto, wat is dat eigenlijk?
Ik vind dat altijd nogal moeilijk om op te antwoorden. Je moet er gewoon eentje kopen waar je je goed op voelt. Een eventuele testrit kan al veel bepalen.
Probleem is dadde als beginner geen idee hebt wat nu net goed aan voelt en wat niet, aangezien je geen referentie hebt...
Ook een testrit is als newbie ni evident en de risico's zijn ook niet gering é...
Probleem is dadde als beginner geen idee hebt wat nu net goed aan voelt en wat niet, aangezien je geen referentie hebt...
Ook een testrit is als newbie ni evident en de risico's zijn ook niet gering é...
een motor koop je vooral om een stijl die je graag ziet. ik zou steeds bij naked bikes blijven, waar anderen steeds voor een enduro of racer gaan.
de keuze voor de topicopener ligt daar echter nog niet vast precies, dus zal hij eerst zelf moeten kiezen welke stijl hij uitwilt.
Mijn pa (hij heeft de bijbel natuurlijk niet geschreven) zegt dat je een motor met 50-60 PK heel snel gewoon wordt en dat je dan al vrij snel terug iets krachtiger wil.
Als je een tijdje wil goed zijn, koop je volgens hem dus best iets met 100 PK.
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitektBekijk Berichten
Een 125 is je eerste opstapper of een 500.
En daarna...
Mijn pa (hij heeft de bijbel natuurlijk niet geschreven) zegt dat je een motor met 50-60 PK heel snel gewoon wordt en dat je dan al vrij snel terug iets krachtiger wil.
Als je een tijdje wil goed zijn, koop je volgens hem dus best iets met 100 PK.
Goed, ik ben eens curieus
Ja da klopt. Na een korte periode zal je met een moto van 50-60 pk al snel het gevoel hebben dat je hem onder de knie hebt en dat het tijd wordt voor zwaarder om verder te kunnen evolueren.
Das het moment dadde keer mee iemand moet gaan rijden die al veel langer met een gelijkaardige moto met 50-60 pk rijdt en er écht weg mee kan.
Das een ideaal lesje in "nederigheid".
Kvin da trouwens allemaal zever. 1 van de moto's waar ik persoonlijk al het meeste fun op gehad heb, is een DL650 met nog geen 70pk. Da was in de periode dak zelf met den TL ree en dus 125 pk gewoon was. Motorijden is veel meer dan een hoop pk's onder u gat hebben en brainless de gas open draaien.
Ja da klopt. Na een korte periode zal je met een moto van 50-60 pk al snel het gevoel hebben dat je hem onder de knie hebt en dat het tijd wordt voor zwaarder om verder te kunnen evolueren.
Das het moment dadde keer mee iemand moet gaan rijden die al veel langer met een gelijkaardige moto met 50-60 pk rijdt en er écht weg mee kan.
Das een ideaal lesje in "nederigheid".
Kvin da trouwens allemaal zever. 1 van de moto's waar ik persoonlijk al het meeste fun op gehad heb, is een DL650 met nog geen 70pk. Da was in de periode dak zelf met den TL ree en dus 125 pk gewoon was. Motorijden is veel meer dan een hoop pk's onder u gat hebben en brainless de gas open draaien.
Ik lig soms echt plat van 't lachen als ik uw posts lees!
Allé, ik weet wel wat je bedoelt, maar in bepaalde contexten is het grappig.
Hoe is het nu met den CB? Stand van zaken?
een motor koop je vooral om een stijl die je graag ziet. ik zou steeds bij naked bikes blijven, waar anderen steeds voor een enduro of racer gaan.
de keuze voor de topicopener ligt daar echter nog niet vast precies, dus zal hij eerst zelf moeten kiezen welke stijl hij uitwilt.
Ik heb werkelijk al aan alles gedacht.
Van racer tot enduro.
Ik vind al die motos mooi.
Ik ga al blij zijn als ik met eentje rond rij.
Ik heb werkelijk al aan alles gedacht.
Van racer tot enduro.
Ik vind al die motos mooi.
Ik ga al blij zijn als ik met eentje rond rij.
Dan zou ik zeker niet direct een dure moto kopen. Koop iets degelijks dat al een jaar of 10 oud is. Merk je dat je aankoop niets voor jou, verkoop hem dan met miniem verlies.
Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Dan zou ik zeker niet direct een dure moto kopen. Koop iets degelijks dat al een jaar of 10 oud is. Merk je dat je aankoop niets voor jou, verkoop hem dan met miniem verlies.
Iets van 10 jaar oud? Man toch, al die oude dingen zijn miserie bakken
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitektBekijk Berichten
Dit wordt dus mijnen brommer voor de volgende maanden...Deadly Joske heeft al ervaring
Hebde der al officieel mee gereden? ^^ dan moogt ge hem eens voorstellen hé
Nu on-topic.
Bepaal eerst uw budget en kijk dan eens naar 2ehands moto's. Je zal dan wss al een idee krijgen van waar je keuze tussen hebt.
Bij het bepalen van je budget vergeet niet volgende kosten:
- behalen rijbewijs A
- belastingen op je moto
- verzekering moto
- aankoop motopak + helm
- een moto heeft onderhoudskosten
Comment