Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welk rijbewijs voor quad

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• welk rijbewijs voor quad

joe ik zou een grizzly 660 willen kopen maar het probleem is welk rijbenwijs heb ik nodig niemand weet het goed ik zou hem zoliefst zo snel mogenlijk hebben maar ik wor in de zomer pas 17 dus zou ik met een g rijbenwijs (landbouw voertuig) goengoeg hebben of niet ?
    met vriendelijke groeten brett

nederlands ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
      nederlands ?
      Uw Nederlands is ook niet altijd perfect hé toerke.
      We begrijpen wat onze vriend boerkebrett vraagt, en da's het voornaamste denk ik.

Enfin, aan u boerkebrett.
      Hier vind je alles omtrent rijbewijzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Uw Nederlands is ook niet altijd perfect hé toerke.
        We begrijpen wat onze vriend boerkebrett vraagt, en da's het voornaamste denk ik.

Enfin, aan u boerkebrett.
        Hier vind je alles omtrent rijbewijzen.

mijn Nederlands is verre van perfekt ja , maar je kan toch niet ontkennen dat er hierboven veel fouten instaan he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
          mijn Nederlands is verre van perfekt ja , maar je kan toch niet ontkennen dat er hierboven veel fouten instaan he
          Inderdaad, het is verre van perfect.

Nee serieus, 't is niet omdat iemand de Nederlandse taal niet volledig machtig is, dat die niets mag vragen op een autoforum hé.
          Als ik begrijp wat iemand juist bedoelt of vraagt, dan vind ik het wel oké.

Comment

Rijbenwijs .

Comment

@boerkebrett khem ooit met ne kawasaki 750 gereden en daar stond een motoplaat op ik denk dat je een moto rijbewijs moet hebben,maar om dat ding te verzekeren waren ze niet te scheutig zij de eigenaar.
              maarja als het de bedoeling is om van veld naar veld te rijden zal het wel lukken zonder rijbewijs.

Comment

Het rijbewijs Categorie B is vereist voor alle bestuurders van voertuigen waarvan de niet méér dan 3.500 kg bedraagt, bestemd voor het vervoer van personen en ingericht voor ten hoogste 8 plaatsen, de plaats van de bestuurder niet inbegrepen, of bestemd voor het vervoer van zaken.
                De drie- en vierwielers met motor behoren eveneens tot deze categorie.
                Van op jakkel zijn site

Gewoon een autorijbewijs dus

Comment

Ja, het zou mij verwonderen dat je daar met een rijbewijs G mee mag rijden.
                  Ter verduidelijking misschien M.T.M. staat voor maximum toegelaten massa.

Comment

Even ter verduidelijking:

Indien de quad ingeschreven is als landbouwvoertuig (met een autoplaat achteraan) mag je ermee rijden met een rijbewijs G maar dan moet het voertuig zijn afgesteld op als ik mij niet vergis 30km/uur -> Weinig fungehalte!

Indien je hem zou inschrijven als motovoertuig = motoplaat, maar autorijbewijs, dan kan je dus onbeperkt rijden op alle secundaire wegen met uitzondering van de wegen waar je 90km of 120 km per uur mag rijden! Dan kom je er dus inderdaad vanaf met een rijbewijs B zoals Geezer hierboven reeds vermeld had.

Die laatste optie heb ik nu al ongeveer 5 jaar geleden ook voor gekozen en kmoet zeggen ik amuseer me rot met die quad

Comment

ik heb ne quad suzuki ltz 400 met moto plak maarrrr je moet een AUTO rijbewijs hebben

Comment

Working...
                      X