Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honda RC 110

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Honda RC 110

    Hallo,

    wie heeft wat meer informatie over de Honda RC 110?
    Ik heb al zitten zoeken op internet maar echte site's vind ik er niet over..

    danku

  • #2
    RC110? da spelleke uit de jaren '60? of bedoel je de RC 111 v ? de 990cc V5 motogp machine?

    Comment


    • #3
      Nee, ik heb het over de 50 cc racer van Honda

      Comment


      • #4
        ik weet dat ze een jaar of 8 terug een revival van da spelleke gemaakt hebben. een 50cc twinnetje als ik me ni vergis, kostte toen 200.000 befjes, circa 5000€ dus...

        Ga eens langs bij Wim motors die heeft er eentje staan

        Comment


        • #5
          Ziet er echt wel leuk uit, zo'n beetje 'n caféracer

          Maar volgens mij gaan die in deftige staat pókkeveel geld, als je al eentje vindt ...

          Comment


          • #6
            de versie van 2004 heet de "dream 50R" en is op het net zeker genoeg van te vinden. Het oude model had ook de benaming dream maar de rest ken ik nu niet meteen van buiten.

            Hier alvast nog een pic van de remake



            Er worden trouwnes ook replica's van die dingen gemaakt door Benly.

            de originele zijn in ieder geval pracht dingen maar spijtig genoeg niet de motor met neerliggende cilinder


            Antwerpen is't Stad
            en al de rest is parking!!

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door pietermann
              Hallo,

              wie heeft wat meer informatie over de Honda RC 110?
              Ik heb al zitten zoeken op internet maar echte site's vind ik er niet over..

              danku
              kik dan even op www.vf750fd.com

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door dédé
                de versie van 2004 heet de "dream 50R" en is op het net zeker genoeg van te vinden. Het oude model had ook de benaming dream maar de rest ken ik nu niet meteen van buiten.

                Hier alvast nog een pic van de remake



                Er worden trouwnes ook replica's van die dingen gemaakt door Benly.

                de originele zijn in ieder geval pracht dingen maar spijtig genoeg niet de motor met neerliggende cilinder
                Nice ! Wat kost azo'n replica ?

                Comment


                • #9
                  op de foto is de remake van honda zelf he Daar weet ik geen prijs van maar zal wel rond de €5000 liggen wss.

                  De remake van benly heb ik mij blijkbaar in vergist. Deze zijn er enkel van de SS (nog zo een klassieker)


                  Antwerpen is't Stad
                  en al de rest is parking!!

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door dédé
                    op de foto is de remake van honda zelf he Daar weet ik geen prijs van maar zal wel rond de €5000 liggen wss.

                    De remake van benly heb ik mij blijkbaar in vergist. Deze zijn er enkel van de SS (nog zo een klassieker)
                    € 5.000 *slik*

                    Zo'n SS is ook nog wel leuk, kerel van bij mij op't school rijdt met zo'n dingetje !

                    Comment


                    • #11
                      Ik zoek informatie over de RC110, niet de Dream 50T

                      maar voor de geinteresseerden:

                      Honda heeft inderdaad groot jaar geleden de Dream 50R uitgebracht. Deze kost £ 4600. De Dream 50TT bestaat ook. Dat is net het zelfde als de Dream 50R. De 50TT is wel uitgerust met pretspul van HRC (een aluminium tank dat 13 kilo lichter is dan de tank van de 5OR, een CR22mm carbu, HRC coulasse, HRC cdi, HRC nokkenassen,...). De prijs van de 50TT komt op £ 7618,34.

                      let wel op: de prijzen zijn in pond.

                      groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door soepap
                        ik weet dat ze een jaar of 8 terug een revival van da spelleke gemaakt hebben. een 50cc twinnetje als ik me ni vergis, kostte toen 200.000 befjes, circa 5000€ dus...

                        Ga eens langs bij Wim motors die heeft er eentje staan
                        Die RC 110 is toch 'n 50cc monocilinder hé ?

                        Met 'n kuipje vind ik die wel 't einde



                        (Dit is wel 'n 112)

                        Comment


                        • #13


                          The RC110 is a single cylinder with a bore and stroke of 40 x 39, dimensions which are nearly the same as those of most of its competitors. The two over head camshafts are driven by a gear train on the right hand side of the engine. The cylinder is inclined 35 degrees. The valve angle is the same as for the 125 and 250 cc Hondas, i.e. 36 degrees on the inlet and 40 degrees on the exhaust side. Ignition is by crankshaft mounted generator and HT coil, with the contact breaker points mounted on the inlet camshaft. Compression ratio is the by now well known 10.5 : 1 and output is 9.5 bhp at 14,000 rpm. Wet sump lubrication. The bike was developed together with a street version, which explains the five speed gear box and a plugged kickstarter shaft opening. This five speed gearbox is already replaced with a six speed cluster when the first GP of the season is held. For the French GP, the bore is increased to 40.4 mm, which brings the capacity to 49.9 cc. The machines used on Man are designated RC111. They have redesigned crankcases, an eight speed gearbox and the inlet length is greater, with a long intake rubber.
                          Dit kon ik er nog over terugvinden

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door pietermann
                            Nee, ik heb het over de 50 cc racer van Honda

                            Diegene je hier laat zien, is 'n CR110 (ipv RC).

                            The CR110 was, except for the colour scheme, virtually identical to the first RC110, complete with five speed gear box and blinded kickstarter shaft hole. Here, too, the five speed gearbox proved inadequate, and was changed to the eight speed version. Contact breaker points are now mounted on the right hand crankcase cover, forward of the clutch. The claimed power was 8.5 bhp at 13,500 rpm, maximum torque 0.46 kgm at 11,500 rpm. Dry weight was 61 kg.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door de_sassefras
                              Die RC 110 is toch 'n 50cc monocilinder hé ?

                              Met 'n kuipje vind ik die wel 't einde



                              (Dit is wel 'n 112)
                              Zo'n tank en zo'n zadel moet ik gewoon hebben op m'n Puch...

                              Comment

                              Working...
                              X