Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik hoop dat het niet wordt van 'wel willen maar niet kunnen'
Trouwens, geen enkele nieuwe VFR meer te koop. Die zou wijzigen naar een 1200cc Vmotor. Blijkbaar zijn de dealers nog niet helemaal op de hoogte van wat het gaat worden.
mja als de dealer een mooi prijsje kan maken...waarom niet maar dan zit je opnieuw op een hypersport hé
waarom niet wachten op de nieuwe VFR?
Nu, een 1200cc lijkt me eerder een kruising tussen een VFR (multicilinder in V) en een CBR XX (comfi en ongelofelijk krachtig).
Jammer, de VFR 800 was lekker dossiel onderin en ferm huilend bovenin waar er power genoeg voor handen was....Een 1200 gaat ovr gans de lijn super krachtig zijn en minder karaktr hebben in mijn ogen
Nu is't definitief, de afspraak voor de proefrit met de Fireblade ligt vast voor morgen.
Het is sinds 21 september vorig jaar geleden dat ik nog met een motorfiets heb gereden
Nu is't definitief, de afspraak voor de proefrit met de Fireblade ligt vast voor morgen.
Het is sinds 21 september vorig jaar geleden dat ik nog met een motorfiets heb gereden
En direct een Fireblade
Ach, een sluwe vos verleert zijn streken niet, of hoe zeggen ze dat nu ook weer
Een demo Fireblade model 2008 (eigenlijk identiek aan model 2009, behalve de kleuren dan). Uitgerust met powercommander, andere kelken, leovince vervangingsuitlaat, andere nummerplaathouder, valdoppen. Nog geen 1000km op de teller. En ik ben één van de weinigen, zoniet de enige die nu nog een testrit mag uitvoeren.
't is eerder een ouwe vos, maar ik ben toch een beetje bang van mijn schouders. De voorlaatste rit op 15 augustus vorig jaar (zomerrit van The Browsers) was echt een hel....alleen maar pijn en dus weinig genieten).
Enfin, ik heb nu al vele maanden gerust en we gaan de situatie met een positieve ingesteldheid tegemoet. Dus iedereen aan de kant morgen aub!
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitektBekijk Berichten
En direct een Fireblade
Ach, een sluwe vos verleert zijn streken niet, of hoe zeggen ze dat nu ook weer
heb dat altijd al mooie moto's gevonden die Z's als ik ooit beslis om geen racer meer te kopen en meer richting de nakeds te gaan dan komen deze en de Triumph speed en street triple toch wel in aanmerking tenminste ... ALS ik dat kan betalen
Een Honda is een Honda, voor mij betekent dit gewoon opstappen en wegwezen. Deze motoren vragen geen enkele aanpassing en zitten onmiddellijk als gegoten. Een beetje zoals ik ook heb met de BMW zetels eigenlijk.
Deze motor heeft 870km op de teller, ik vond de GSXR iets soepeler, maar de jonge kmstand zal daar voor veel tussenzitten. Geen hinder op de polsen, na lang rijden wel hinder van mijn rechterknie. In tegenstelling tot de GSXR kunnen de voetensteunen niet versteld worden en met mijn lange benen en versleten knieën had ik na een uurtje rijden toch hinder van mijn knie (een heel klein scheurtje in de miniscus nav een valpartij jaren geleden). Ik voel het zelf nu nog. Nuja, aftermarket spullen genoeg om dat probleem op te vangen.
De gasrespons is heel goed, net als de remmen. De initiële bijtkracht is merkelijk beter dan bij de GSXR , die vroeg een hardere kneep in de hendel voor hetzelfde resultaat. Totaal geen hinder aan de polsen, bij 'hoge' (kuch) snelheden is de windbescherming verbeterbaar, opnieuw een aftermarket bubble zal ook hier wel een oplossing voor bieden. Een ander gemis is de versnellingsindicator. Ik weet het, is voor watjes, maar eens in de watten gelegd wil je niets anders meer.
De motorfiets lijkt mij iets zwaarder in te sturen, maar vergelijken is zo moeilijk, zeker als het al zo lang geleden is dat ik nog gereden heb.
Enfin, het lijkt allemaal negatief maar dat is het zeker niet. De Fireblade mag onmiddellijk aan de deur geparkeerd worden, zeker met de opties die op deze staan (powercommander, kelken, monozit, leovince uitlaat (hiervoor is er nog een extra stukje beschikbaar om deze beter te ververbergen), de valdoppen op alle wielen en motor (niet gemonteerd), een andere nummerplaathouder en de rode band rond de wielen). Al bij al een pak accesoires die samen heel wat geld kosten.
De kleurstelling is niet echt mijn ding, maar de prijs is aanlokkelijk. Er staat ook een wit-zwarte nieuwe in de toonzaal en die kan ik aan dezelfde prijs hebben, maar dan moeten nog alle aanpassingen uitgevoerd worden.
De Fireblade is en bllijft een sterke speler en aanrader. De leovince was gelukkig met dbkiller, zonder zou echt overdreven zijn.
Dat stuk is er, maar niet gemonteerd, net als de valblokken op de motor.
Er is trouwens al een achterlicht beschikbaar met ingewerkte pinkers, die kunnen er dus ook af (maar helaas weeral eens +/_ 200€ armer)
Comment