Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke motorfiets?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke motorfiets?

Het kriebelt en het mag niet lang meer duren. De eerste zon is daar en ik wil opnieuw even kunnen rondtoeren met een motorfiets.
    Er is echter een voorwaarde bijgekomen die mijn keuze sterk zal beïnvloeden.
    De madam gaat mee achterop zitten en ze weigert (al jaren) om plaats te nemen op een GSX-R (allé, de sportmachines tout court).

Als alternatief zie ik de Honda VFR, sportief, maar ook touringgericht, en vooral met handvaten achteraan.
    Zijn er nog andere modellen die zowat tussen de twee (sport - touring) segmenten zweven en die in aanmerking kunnen komen?

Graag jullie ideeën

De Honda VFR ziet er zo uit (hoewel dit geen kleur is die in België kan geleverd worden denk ik)

Comment

Die VFR lijkt mij een heel goede keuze. Mijn broer heeft er zo eentje gehad en die sound alleen al (V4) is bangelijk, zeker in de hogere toeren en met een open pijp erop.

Nu, een Yamaha FZ1 Fazer lijkt me ook nog wel een vrij comfortabele sportieve toermachine te zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Die VFR lijkt mij een heel goede keuze. Mijn broer heeft er zo eentje gehad en die sound alleen al (V4) is bangelijk, zeker in de hogere toeren en met een open pijp erop.

Nu, een Yamaha FZ1 Fazer lijkt me ook nog wel een vrij comfortabele sportieve toermachine te zijn.
        die FZ1 zou ik ook nog wel verkiezen, vind die naked versie wel knap
        1978 BMW E21 323i
        2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
        2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
          die FZ1 zou ik ook nog wel verkiezen, vind die naked versie wel knap
          Die is inderdaad knap. Toen we tijdens een meeting aan de Noxx stonden met de moto's passeerde er zo ene, ik herinner me nog dat je dat toen ook al zei dat je die mooi vond.

Comment

Die is inderdaad knap. Toen we tijdens een meeting aan de Noxx stonden met de moto's passeerde er zo ene, ik herinner me nog dat je dat toen ook al zei dat je die mooi vond.
            jup ik vind het een hele knappe moto alleen niet zo praktisch op de autosnelweg vermoed ik
            1978 BMW E21 323i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
              jup ik vind het een hele knappe moto alleen niet zo praktisch op de autosnelweg vermoed ik
              Da's met elke naked hé, die van mij biedt ook noppes bescherming. Bij een lange rit op de autosnelweg ga ik wat naar achteren zitten en leg mij wat platter.
              Dan valt dat best mee, vorig jaar een 150 km's aan een stuk autosnelweg gedaan en dat ging zonder problemen.

Comment

een Yamaha FJR 1300 nog niet overwogen tsmetjen ?

2 vrienden van mij hebben hun R1 weg gedaan en zo 1 aangekocht ,
                de perfekte tourmotor die met zijn 150 PK zeker geen slak is hoor als het eens rap moet gaan

zelf zou ik een Yamaha Fazer kiezen , maar ik denk met uw postuur dat die te klein zal uitvallen voor u

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten

Da's inderdaad een supermachine... maar daar hangt ook al een serieus prijskaartje aan hé.

Comment

Da's inderdaad een supermachine... maar daar hangt ook al een serieus prijskaartje aan hé.

hm , kost al iets meer ja

Comment

De Yamaha FZ1 is zeker niet mis

Comment

Nope, geen FJR voor mij. Kan mij niet bekoren, niettegenstaand deze motorfiets heel wat kwaliteiten heeft.
                        't Zal aan mij liggen

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten

2 vrienden van mij hebben hun R1 weg gedaan en zo 1 aangekocht ,
                        de perfekte tourmotor die met zijn 150 PK zeker geen slak is hoor als het eens rap moet gaan

zelf zou ik een Yamaha Fazer kiezen , maar ik denk met uw postuur dat die te klein zal uitvallen voor u

Comment

miljaarde

Comment

Eigenlijk ook niet mis (volgens mij wordt deze volgende week gepresenteerd in bikerzone)

De Suzuki Gladius

Comment

Jij bent geen BMW-liefhebber zeker (voor moto's)?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
                                miljaarde

photoshop
                                1978 BMW E21 323i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten
                                  Jij bent geen BMW-liefhebber zeker (voor moto's)?
                                  ik denk dat een s1000RR wel in de smaak zal vallen bij Tsmetjen
                                  1978 BMW E21 323i

Comment

Ik zou toch kiezen voor de Honda VFR, en hij is ook leverbaar in dat rood.(Candy Glory Red zoals ze dat bij Honda noemen)

Comment

Die kleur was/is wel leverbaar in belgië. Was het kleur van 2006, de eerste versie met het modulerende VTEC systeem.

Om het compromis te verlichten kunde uwen VFR achteraan 2cm omhoog zetten. Is een wereld van verschil en als je alleen rijdt, zal je meer het gevoel hebben van een sport moto. Zit je er met 2 op, dan staat hij weer op originele hoogte en heb je een ideale geometrie om nog steeds lekker en comfi te bollen. Een standaard VFR mét duo erop geeft een doorgezakt gevoel moet zoekende voorkant vind ik zelf.

De VFR is echt wel een leuke moto. Alleen al de sound...... Das ongelofelijk! Is wel een dure moto om mee te rijden wegens moeilijke bereikbaarheid om aan te werken. Kleppen stellen alleen al is een dag werk.... (ook door die VTEC...)

andere optie is GS van BMW... Ge moet dan wel uw ogen dicht doen als je naar uw moto stapt, maar eens op de baan is da echt wel fun. Ik ken meerdere ex-racers die naar GS'en overgestapt zijn. Geen enkel heeft er spijt van. Probleem is dat een testrit met een GS u niet zal overtuigen. 2 dagen zo enen huren daar en tegen wél, pas na +500 km leerde da ding naar waarde schatten. Helaas moet je er dan wel het afschuwelijke boxer geluid bij nemen.

Zo een gladjanus moede zelf ni in overweging nemen. Madam gaat daar ni goed op zitten en jij zal er ook maar weinig fun aan hebben.

Een Pan 1300 zou ik ook in overweging nemen. Prinsheerlijke zit voor de madam, ongelofelijk wendbaar en eens je er vertrouwen in hebt is da best sportief te besturen. bovendien kan je er met een pan al veel sneller eens een weekendje tussen uit (zéér praktische moto). En zo leer je eens een andere kant van het moto rijden kennen, een kant die je kan delen met de misses en waarvan jullie samen kunnen genieten.
                                      Het moet niet altijd hard kunnen gaan om echt leuk te zijn
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Aja, nadeel VFR is ververkoop waarde. Is een moto die niet goed meer op de markt ligt.

Bij een Pan of GS zal je dat probleem nooit hebben.

Eventueel kan je ook een Blackbird overwegen, als je wat meer power wilt, maar dan zal madam ook al een stuk aan comfort in moeten boeten (beenhoek is veel krapper)

EDIT : nadeel GS : veeeeeeeeel problemen mee. Eigenlijk met bijna alle BMW's. Maar bij BMW weten ze dat heel goed te verstoppen
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                                        X