Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke motorfiets?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
    Andere optie is GS van BMW... Ge moet dan wel uw ogen dicht doen als je naar uw moto stapt, maar eens op de baan is da echt wel fun. Ik ken meerdere ex-racers die naar GS'en overgestapt zijn. Geen enkel heeft er spijt van. Probleem is dat een testrit met een GS u niet zal overtuigen. 2 dagen zo enen huren daar en tegen wél, pas na +500 km leerde da ding naar waarde schatten. Helaas moet je er dan wel het afschuwelijke boxer geluid bij nemen.
    Daar ging ik naartoe...

En eigenlijk... Heel stiekem... Vind ik ze soms wél een beetje mooi...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten
      Daar ging ik naartoe...

En eigenlijk... Heel stiekem... Vind ik ze soms wél een beetje mooi...
      Wooow dude, wa kleur Marlboro rookte gij????
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

Wooow dude, wa kleur Marlboro rookte gij????

Net nog eens naar den bmw-configurator geweest. Hmmmmmm...

Ik ga me dan eens een ritje versieren.

Comment

Rare vlegels die west vlamingen...
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
            miljaarde

allez waar dadde gij nu naar kijkt

Comment

Die kleur was/is wel leverbaar in belgië. Was het kleur van 2006, de eerste versie met het modulerende VTEC systeem.

Om het compromis te verlichten kunde uwen VFR achteraan 2cm omhoog zetten. Is een wereld van verschil en als je alleen rijdt, zal je meer het gevoel hebben van een sport moto. Zit je er met 2 op, dan staat hij weer op originele hoogte en heb je een ideale geometrie om nog steeds lekker en comfi te bollen. Een standaard VFR mét duo erop geeft een doorgezakt gevoel moet zoekende voorkant vind ik zelf.

De VFR is echt wel een leuke moto. Alleen al de sound...... Das ongelofelijk! Is wel een dure moto om mee te rijden wegens moeilijke bereikbaarheid om aan te werken. Kleppen stellen alleen al is een dag werk.... (ook door die VTEC...)

andere optie is GS van BMW... Ge moet dan wel uw ogen dicht doen als je naar uw moto stapt, maar eens op de baan is da echt wel fun. Ik ken meerdere ex-racers die naar GS'en overgestapt zijn. Geen enkel heeft er spijt van. Probleem is dat een testrit met een GS u niet zal overtuigen. 2 dagen zo enen huren daar en tegen wél, pas na +500 km leerde da ding naar waarde schatten. Helaas moet je er dan wel het afschuwelijke boxer geluid bij nemen.

Zo een gladjanus moede zelf ni in overweging nemen. Madam gaat daar ni goed op zitten en jij zal er ook maar weinig fun aan hebben.

Een Pan 1300 zou ik ook in overweging nemen. Prinsheerlijke zit voor de madam, ongelofelijk wendbaar en eens je er vertrouwen in hebt is da best sportief te besturen. bovendien kan je er met een pan al veel sneller eens een weekendje tussen uit (zéér praktische moto). En zo leer je eens een andere kant van het moto rijden kennen, een kant die je kan delen met de misses en waarvan jullie samen kunnen genieten.
              Het moet niet altijd hard kunnen gaan om echt leuk te zijn

een pan is al een zeer dure moto hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                een pan is al een zeer dure moto hoor
                ja, maar da moogde gerust in occasie kopen. Da gaat toch ni stuk.

Behalve onze eigenste pan heb ik eigenlijk nog nooit iemand anders horen klagen dat hij probs of kosten aan zijn machine had.
                2 jaar na zijn lancering hebben ze ondermeer het dashboard wat opgefrist, en da zijn degene dadde moet hebben. De aller eersten zijn af te raden.
                Motoren & Tjeurisme

Comment

Rare vlegels die west vlamingen...
                  e we zien der preus op dedju
                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

De FZ1 is geen vergelijk met de VFR... veel teveel sport en te weinig tour, laat staan comfort

Als de VFR je uitgangspunt is, overweeg dan zeker ook de Triump Sprint ST, heerlijke 3 cilinder... en identiek inzetgebied als de VFR

Ook de BMW F800ST is daar goed mee te vergelijken. De concurrentie is al snel sportiever of comfortabeler, er zijn er maar weinig die daar een goed compromis tussen weten te vinden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
                      Eigenlijk ook niet mis (volgens mij wordt deze volgende week gepresenteerd in bikerzone)

De Suzuki Gladius
                      Als ge daar met 2 op gaat rondrijden gaat ge massa's vermogen tekort komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Als ge daar met 2 op gaat rondrijden gaat ge massa's vermogen tekort komen.
                        En IRL is hij niet zo mooi vind ik

PAN = Tour
                        VFR = Sport - Tour

Eigenlijk zou je resoluut voor Tour moeten gaan Smetjen, als je je vrouw wil meekrijgen. Ze gaat comfy willen zitten.

Ook geen tour, maar misschien een mogelijkheid... Yamaha TDM ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten

PAN = Tour
                          VFR = Sport - Tour

Eigenlijk zou je resoluut voor Tour moeten gaan Smetjen, als je je vrouw wil meekrijgen. Ze gaat comfy willen zitten.

Ik zou voor de VFR gaan moest ik tussen die twee moeten kiezen, comfortabele houding voor zowel bestuurder als passagier en je kan er nog best sportief mee uit de hoek komen... en hij ziet er ook beter uit... vind ik toch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten

PAN = Tour
                            VFR = Sport - Tour

Ma manneke toch, van nen GSX-R naar nen TDM? Waar haalde da nu uit

Tis wel de bedoeling dat smetjen ook nog wa plezier kan hebben é. Dus zo natte zakdoek motoren lijken mij ni echt een optie.

Nen Pan moogde dan wel als "tour" bestempelen, als ge nen duo moet meenemen, dan gade mee nen Pan veel meer sportief kunnen rijden dan mee nen VFR, da geef ik u op een blaadje. Nen VFR is en blijft nen moto die gemaakt is voor alleen mee te rijden. En pas met wat aanpassingen kunde daar leuke moto voor 2 van maken. Maar dan nog heeft hij onderin al snel last van een te kort aan long inhoud.

Nen Pan of nen GS hebben een veel betere gewichtsverdeling om met 2 op stap te gaan en hebben onderin veel meer koppel waardoor het extra gewicht (duo) veel minder invloed heeft.
                            Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Ik zou voor de VFR gaan moest ik tussen die twee moeten kiezen, comfortabele houding voor zowel bestuurder als passagier en je kan er nog best sportief mee uit de hoek komen... en hij ziet er ook beter uit... vind ik toch.
                              ik vin noch de pan noch de VFR mooi... Pas op, ze zijn verre van lelijk, maar beide zijn ze veel te mathematisch. Der zit geen "soul" in, gelijk dadde da wel bij nen Italiaan hebt.
                              Motoren & Tjeurisme

Comment

Je klinkt net als mijn moeder,

ik dacht dat smetjen geen tweede sporter zocht, maar een motorfiets waar zijn vrouw wil op meerijden

Comment

mja de vraag is wel of zijn vrouw veel mee gaat rijden hé als ze maar sporadisch een toerke meerijdt denk ik dat je beter af bent met de VFR zeker met Tsmetjen zijn motorverleden in het achterhoofd denk ik dat een VFR nog vrij sportief is. Ik zeg wel telkens 'ik denk' want ik heb nog nooit met een VFR gereden, alleen maar verhalen van gehoord
                                  1978 BMW E21 323i
                                  2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                                  2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Tis wel de bedoeling dat smetjen ook nog wa plezier kan hebben é. Dus zo natte zakdoek motoren lijken mij ni echt een optie.

Nen Pan moogde dan wel als "tour" bestempelen, als ge nen duo moet meenemen, dan gade mee nen Pan veel meer sportief kunnen rijden dan mee nen VFR, da geef ik u op een blaadje. Nen VFR is en blijft nen moto die gemaakt is voor alleen mee te rijden. En pas met wat aanpassingen kunde daar leuke moto voor 2 van maken. Maar dan nog heeft hij onderin al snel last van een te kort aan long inhoud.

Nen Pan of nen GS hebben een veel betere gewichtsverdeling om met 2 op stap te gaan en hebben onderin veel meer koppel waardoor het extra gewicht (duo) veel minder invloed heeft.
                                    Ooit eens de zwaantjes zien rondrijden op Zolder met hun Pans...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten
                                      Ooit eens de zwaantjes zien rondrijden op Zolder met hun Pans...
                                      Sabine zal op de de Ring ook serieus kunnen vlammen met een camionette, maar dat impliceert niet ....

Comment

Waarom geen Blackbird overwegen? Ik reed vroeger met een VFR en ben 2 jaar terug overgestapt naar een Blackbird. Het zijn 2 zalige sport-tour machines, maar zeker als je er met 2 opzit valt de CBR zoveel meer te genieten! De zithouding voor de passagier is wat anders dan bij de VFR en uiteraard niet zoals bij een PAN, maar best nog voldoende comfortabel om er weekends op uit te trekken. (Ik hoor mijn vriendin toch niet klagen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                          Sabine zal op de de Ring ook serieus kunnen vlammen met een camionette, maar dat impliceert niet ....
                                          Tijdens een trackday in Zolder heb ik er ook ooit een Pan met de gevorderden zien meesnoeren en ik moet zeggen dat ik toch wel serieus onder de indruk was!

Comment

Working...
                                          X