Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke motorfiets?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Schut Bekijk Berichten
    Tijdens een trackday in Zolder heb ik er ook ooit een Pan met de gevorderden zien meesnoeren en ik moet zeggen dat ik toch wel serieus onder de indruk was!
    so?

    zo een slagschip door de bochten smijten dat ziet er altijd spectaculair uit. Maar dat wil niet zeggen dat het niet efficiënter kan

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      so?

      zo een slagschip door de bochten smijten dat ziet er altijd spectaculair uit. Maar dat wil niet zeggen dat het niet efficiënter kan
      Ik denk dat (circuit) efficiëntie hier ni echt een criteria is
      Lekker stevig bochtjes kunnen pakken als je er alleen op zit wel. Net als comfi stekje achterop voor de misses
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
        Ik denk dat (circuit) efficiëntie hier ni echt een criteria is
        Lekker stevig bochtjes kunnen pakken als je er alleen op zit wel. Net als comfi stekje achterop voor de misses
        Tuurlijk niet, maar het ging ineens over het circuit van Zolder enzo

        Denk dat het qua passagierscomfort idd een goeie keuze is, zo een Pan. Maar je moet er wel voor zijn

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Tuurlijk niet, maar het ging ineens over het circuit van Zolder enzo

          Denk dat het qua passagierscomfort idd een goeie keuze is, zo een Pan. Maar je moet er wel voor zijn
          ik ben alleszins voor Ook al zou ik zelf dan eerder het 1100 model kopen.
          Den 1300 is te gevaarlijk voor mijn rijbewijs

          Rij nu ff mee nen ouden Fazer 600 van Stefaan en da tempo gaat direct al de hoogte in... Mee nen Pan 1300 (die ten allen tijde een stuk sneller is dan zo nen 95 pk sterke fazer én veel meer bescherming biedt) zou da alleen maar erger zijn
          Lang leve mijn eigenste onvoorstelbaar tamme keet
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            Tuurlijk niet, maar het ging ineens over het circuit van Zolder enzo

            Denk dat het qua passagierscomfort idd een goeie keuze is, zo een Pan. Maar je moet er wel voor zijn
            Inderdaad, het ging ineens daarover om te willen aantonen dat je met zo'n slagschip wél "sportief" kan rijden.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten
              Inderdaad, het ging ineens daarover om te willen aantonen dat je met zo'n slagschip wél "sportief" kan rijden.
              absoluut, en op de openbare weg in meer comfort dan op een "echte" sportmoto

              Comment


              • #47
                Een goede piloot kan 'met om het even wat' veel anderen het nakijken geven.
                Voor alle duidelijkheid : ik catalogeer mijn eigen zeker niet bij de goede piloten, alleen heb ik wel altijd heel sportieve motorfietsen gehad (voornamelijk GSX-R). De echte toerkleppers (Pan, FJR....) zeggen me niet zoveel; maar dat is eerder door het onbekend is onbemind cliché. Vandaar die zoektocht naar iets dat tussen de twee neigt. De vraag is inderdaad of er iets is dat de twee 'werelden' kan overspannen.

                Nu is het zo dat als de madam zou meerijden (en dat heeft ze in het verleden gedaan tot en met de GSX-R100 van 93 met een beugel achteraan voor de passagier) ik sowieso een andere rijstijl moet aanmeten. Ze heeft het niet zo begrepen op snelle bochten en plat gaan, eerder gezellig rondtoeren. Ik snap ook niet waarom ze nu niet op een GSX-R zou plaatsnemen. Zij is 1,6 meter groot en ik heb al veel grotere dames meegenomen die geen 'last' hadden met de zithouding. Het enige dat haar van zo'n sportieve motorfiets afhoudt is het gebrek aan die beugel.

                Langs den anderen kant moeten we ook realistisch blijven en die sportkanonnen zijn echt niet meer voor op de baan te rijden. Het torenhoge vermogen is gewoon overbodig om in het hedendaagse verkeer rond te koersen. Alleen als ik in de winkel sta ....tja, dan zijn het echte magneten voor mij.

                pffff.....ik vermoed dat ik bij de keuze toch eerst een paar lange testritten ga maken alvorens te beslissen. Uiteindelijk moet het ook voor mij nog wat 'fun' bieden. Want het is zoals tracer zegt, voor die paar keren dat ze dan zou meegaan moet ik ook geen al te grote toegevingen doen
                Last edited by ; 11/03/2009, 20:34.

                Comment


                • #48
                  Ik heb mij vandaag laten wijsmaken dat een VFR zowat de meest polyvalente moto is! Je kan er naar 't schijnt zeer sportief mee rijden, en toch met veel comfort rijden op langere ritten.

                  Comment


                  • #49
                    al eens met een Blackbird gereden tsmetjen ?
                    want ik ken toch verschillende bikers die vroeger met snelheidsmoto's rijden en die nu overgestapt zijn naar een Blackbird en die zijn er zeer tevreden over , die zijn toch meer dan genoeg sportief te rijden en de duozit zit comfortabel hoor ...
                    mijnen beste vriend heeft nu ook een Blackbird maar die mist zijn Hayabusa die volgens hem toch rapper is

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                      Ik heb mij vandaag laten wijsmaken dat een VFR zowat de meest polyvalente moto is! Je kan er naar 't schijnt zeer sportief mee rijden, en toch met veel comfort rijden op langere ritten.
                      de VFR zie ik ook graag en datgene die je vertelt zal ook wel kloppen denk ik maar ik heb de indruk dat de VFR niet zo goed meer verkoopt want op moto-treffens kom je die niet veel tegen

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                        Nen Pan moogde dan wel als "tour" bestempelen, als ge nen duo moet meenemen, dan gade mee nen Pan veel meer sportief kunnen rijden dan mee nen VFR, da geef ik u op een blaadje. Nen VFR is en blijft nen moto die gemaakt is voor alleen mee te rijden. En pas met wat aanpassingen kunde daar leuke moto voor 2 van maken. Maar dan nog heeft hij onderin al snel last van een te kort aan long inhoud.

                        Nen Pan of nen GS hebben een veel betere gewichtsverdeling om met 2 op stap te gaan en hebben onderin veel meer koppel waardoor het extra gewicht (duo) veel minder invloed heeft.
                        Ik vind de VFR ook minder comfortabel om met twee te rijden. Nadeel ook is dat V-tec-gedrag. Dat vermogen, dat plots los komt bij 7000 ( of zoiets?) toeren, is voor sommige heel plezant. Voor anderen werkt dat op den duur serieus op de zenuwen. Smaak dus.
                        Voor de rest is de VFR een dijk van ne moto.

                        Pan en GS kun je eigenlijk moeilijk met mekaar gaan vergelijken maar naar stuurgedrag heb je wel een punt. Met die ouwe getrouwe ST1100 kan, ondanks z'n gewicht, aardig wat mee gerollebold worden door motards met ervaring. Al kan je er niet omheen dat de Pan 1300 kwa wendbaarheid niet één maar twee niveau's hoger zit.

                        FJR 1300, voor mij één van de mooiste tourmotoren. Zalige moto, zalig koppel !
                        Alleen jammer van die grondspeling, veel te weinig. Hier moet je absoluut de pootjes verhogen, anders zit je bij iedere korte bocht te schuren tegen de grond.

                        Nadeel van die tourmotoren is die quasi volledige windbescherming. Hier rij je gewoon 160 mee maar je voelt dat niet.

                        En dan zo ne GS, al is het nog een 1150... daar moogt ge dus nooit aan beginnen hé.
                        Véééééééél te verslavend
                        En dat komt nooit meer goed ( maar 't hoeft voor mij ook niet )
                        Door dat brede stuur stuur je wel heel licht, ook met duo.
                        Comfort van duo valt heel goed mee, al is het natuurlijk minder dan bij tourmotoren

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                          Ik vind de VFR ook minder comfortabel om met twee te rijden. Nadeel ook is dat V-tec-gedrag. Dat vermogen, dat plots los komt bij 7000 ( of zoiets?) toeren, is voor sommige heel plezant. Voor anderen werkt dat op den duur serieus op de zenuwen. Smaak dus.
                          Voor de rest is de VFR een dijk van ne moto.

                          Pan en GS kun je eigenlijk moeilijk met mekaar gaan vergelijken maar naar stuurgedrag heb je wel een punt. Met die ouwe getrouwe ST1100 kan, ondanks z'n gewicht, aardig wat mee gerollebold worden door motards met ervaring. Al kan je er niet omheen dat de Pan 1300 kwa wendbaarheid niet één maar twee niveau's hoger zit.

                          FJR 1300, voor mij één van de mooiste tourmotoren. Zalige moto, zalig koppel !
                          Alleen jammer van die grondspeling, veel te weinig. Hier moet je absoluut de pootjes verhogen, anders zit je bij iedere korte bocht te schuren tegen de grond.

                          Nadeel van die tourmotoren is die quasi volledige windbescherming. Hier rij je gewoon 160 mee maar je voelt dat niet.

                          En dan zo ne GS, al is het nog een 1150... daar moogt ge dus nooit aan beginnen hé.
                          Véééééééél te verslavend
                          En dat komt nooit meer goed ( maar 't hoeft voor mij ook niet )
                          Door dat brede stuur stuur je wel heel licht, ook met duo.
                          Comfort van duo valt heel goed mee, al is het natuurlijk minder dan bij tourmotoren
                          Stel u voor, een nuttige post waar ik het bijna 100% mee eens ben!
                          Het enige waar ik het niet mee eens ben is de vette zin. Alle BMW's van voor de 1200cc boxer zijn in mijn ogen echt kut moto's, voornamelijk door de verschrikkelijke versnellingsbak als ook het rotste ABS systeem ooit op een moto gemonteerd!
                          Qua sturen zijn ze natuurlijk even leuk als de 1200's

                          En wadde zegt van die Vtect klopt ook. Da kan soms ENORM enerverend werken. Zeker op de snelweg waar dat aan 150 contant aan uit aan uit aan uit gaat. Baah!
                          Ook bij het uitacceleren van opendraaiers moede opletten. Begin je te laat en ga je hard op het gas, dan krijgde aan 6800 toeren plots 15 pk meer op het achterwiel wat al snel eens in een serieuze stap opzij kan resulteren!

                          Mijn top 3 voor tsmetjen :

                          1) GS1200 mét hydrolisch bekrachtigd ABS aub
                          2) K1300GT / STX 1300 A / 1400 GTR
                          3) ZZR 1400 / VFR

                          Bij de VFR zal vooral het koppel onderin tegen vallen.... Maar die sound....
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                            Het enige waar ik het niet mee eens ben is de vette zin. Alle BMW's van voor de 1200cc boxer zijn in mijn ogen echt kut moto's, voornamelijk door de verschrikkelijke versnellingsbak als ook het rotste ABS systeem ooit op een moto gemonteerd!
                            Qua sturen zijn ze natuurlijk even leuk als de 1200's
                            Ik kan u hierin volgen maar toch...

                            1200 GS is met z'n lichter gewicht en hoger koppel een juweeltje om mee te rijden.
                            Jammer is wel dat voor die gewichtsbesparing het 'plastiekgehalte' wel werd verhoogd.
                            Ook de boite van de 1200 is niet vrij van problemen ( Lager - vork - dichting ).
                            Al schakelt deze idd merkelijk beter dan de 1150-versie.

                            In de onderhoudsmanual zie je dat de boite-olie om de 40 kkm moet vervangen worden.
                            Awel, doe dat niet. Smeer die om de 10 kkm of ieder jaar. Hiermee kun je zware problemen voorkomen omdat je er (meestal) op tijd bij bent.
                            Te laag olieniveau of zelfs helemaal geen oile in de boite komt regelmatig voor.
                            Hiervoor is een versleten dichting de oorzaak, op tijd vervangen voorkomt erger.
                            Ook zie je aan het magneetje van de olie-aflaatschroef ( hoe schrijft ge dat? ) of er ijzervijlsel hangt.
                            Dit is dan weer een indicatie van lager of schakelvork die het begeven heeft.

                            Wat het ABS betreft ( of servo-gestuurde rembekrachtiging ) van de 1150GS heb je helemaal gelijk hoor.
                            Hier ben ik kort : dit systeem had eigenlijk, in deze vorm dan toch, nooit op de markt mogen komen.
                            Enorm storingsgevoelig en dan die sterke afhankelijkheid van de batterijspanning...
                            Bovendien kostelijk om te vervangen ( +/- 1960 euro, ongeplaatst ).
                            En dan ben je niet zeker of de nieuwe pomp-pompsturing wel ok gaat zijn...
                            Last edited by taiko; 14/03/2009, 18:03.

                            Comment


                            • #54
                              is hier al een beslissing gevallen?
                              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                              Motoren & Tjeurisme

                              Comment


                              • #55
                                honda vfr 800
                                alhoewel dat ik de bmw F800 ST ook wel iets vind... en kwa comfort is een bmw normaal gezien vrij goed

                                1 van die 2 zou ik me later nog aanschaffen om dezelfde redenen als smetjen, behalve dat ik (nog) niet zo sportief rij
                                Last edited by ; 26/05/2009, 12:39.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jozzeh Bekijk Berichten
                                  bmx F800 ST


                                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                  Motoren & Tjeurisme

                                  Comment


                                  • #57
                                    aaaaaaaah .. miljaar, ik en typos de laatste tijd
                                    heb het maar vlug geëdit

                                    Comment


                                    • #58
                                      Volgende week mag ik een Fireblade 2008 proberen van mijn vroegere garagist (Van Rossom). Ingeschreven maart 2008, uitgerust met powercommander, andere kelken, leovinci uitlaat, valdoppen (wielen, motor) en seat cover en aangepast nummerplaathouder.

                                      nog geen 1000km op de teller en voor een aantrekkelijke prijs.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
                                        Volgende week mag ik een Fireblade 2008 proberen van mijn vroegere garagist (Van Rossom). Ingeschreven maart 2008, uitgerust met powercommander, andere kelken, leovinci uitlaat, valdoppen (wielen, motor) en seat cover en aangepast nummerplaathouder.

                                        nog geen 1000km op de teller en voor een aantrekkelijke prijs.
                                        voila se...ik wist dat je er snel één terug ging hebben
                                        1978 BMW E21 323i
                                        2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                                        2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

                                        Comment


                                        • #60
                                          Ik hoop dat het niet wordt van 'wel willen maar niet kunnen'
                                          Trouwens, geen enkele nieuwe VFR meer te koop. Die zou wijzigen naar een 1200cc Vmotor. Blijkbaar zijn de dealers nog niet helemaal op de hoogte van wat het gaat worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X