Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verzekering moto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• verzekering moto

Misschien hebben jullie ervaring hiermee.

De volgende dagen heb ik mijn rijlessen en volgende week dus hopelijk mijn voorlopig rijbewijs.
    Ik heb een motorfiets gekocht die dus staat te wachten.

Ik heb een verzekering op mijn Vespa staan.

Bestaat er een mogelijkheid om tijdelijk mijn verzekering (van de Vespa) over te plaatsen op mijn motor en de nummerplaat op de motor te hangen ?

iemand ervaring ?

neen en ja

ge kunt ze niet combineren.

Enige goede wijze is uwen "nieuwe" moto inschrijven en uw verzekering over te zetten (dat wordt bijbetalen).

Je kan dan altijd terug overstappen, maar daarvoor dien je de vespa weer in te schrijven (geen BIV te betalen) en verzekering weer over te zetten (centjes terug krijgen), maar beide gelijktijdig gebruiken is niet mogelijk.

Beste is gewoon beide appart inschrijven en verzekeren, anders ebde vroeg of laat miserie
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

Ja, dat zal uiteindelijk toch gebeuren, alletwee apart verzekeren en allebei een nummerplaat.

Thx !

Comment

Ik heb in oktober mijn 125cc verzekering veranderd naar de verzekering voor mn Hornet.

Het overzetten van die verzekering duurt 10min. Als ik buitenkwam bij mijn verzekeraar mocht ik direct mn numerplaat op de Hornet hangen en der legaal mee rondrijden.

Dan is de nummerplaat niet meer geldig voor de Vespa natuurlijk. Maar stel dat je toch eens met je Vespa moet rijden (garage ofzo) kan je aan je verzekeraar altijd laten weten dat je jouw nummerplaat op je Vespa gaat hangen en daar maken ze normaal geen probleem van.

En omdat je voor je Vespa geen jaarlijkse verkeersbelasting moet betalen, is dat zeker geen probleem.

Tot zover mijn ervaring

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Deadly_Joske Bekijk Berichten
          Ik heb in oktober mijn 125cc verzekering veranderd naar de verzekering voor mn Hornet.

Het overzetten van die verzekering duurt 10min. Als ik buitenkwam bij mijn verzekeraar mocht ik direct mn numerplaat op de Hornet hangen en der legaal mee rondrijden.

Dan is de nummerplaat niet meer geldig voor de Vespa natuurlijk. Maar stel dat je toch eens met je Vespa moet rijden (garage ofzo) kan je aan je verzekeraar altijd laten weten dat je jouw nummerplaat op je Vespa gaat hangen en daar maken ze normaal geen probleem van.

En omdat je voor je Vespa geen jaarlijkse verkeersbelasting moet betalen, is dat zeker geen probleem.

Tot zover mijn ervaring
          en waarom zoude voor nen vespa geen jaarlijkse verkeersbelasting moeten betalen???? Das ook mooi 46.5 euro gelijk al de rest zenne.
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
            en waarom zoude voor nen vespa geen jaarlijkse verkeersbelasting moeten betalen???? Das ook mooi 46.5 euro gelijk al de rest zenne.
            Ja, maar nu zeg je zoiets...

ik heb die rekening nog niet gehad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
              Ja, maar nu zeg je zoiets...

ik heb die rekening nog niet gehad
              Pas maar op, mss ben ik wel nen flik en ga ik u nu op staan wachten en u bekeuren...

*neveneffect mode aan*
              Halt! jij daar! jij binnenmuisarchitect! toen eens jouw papieren en vlug wat! Ho daar! hier is iets niet pluis! Arresteer deze man! En wel nu meteen!
              *neveneffect mode uit*
              Motoren & Tjeurisme

Comment

Pas maar op, mss ben ik wel nen flik en ga ik u nu op staan wachten en u bekeuren...

*neveneffect mode aan*
                Halt! jij daar! jij binnenmuisarchitect! toen eens jouw papieren en vlug wat! Ho daar! hier is iets niet pluis! Arresteer deze man! En wel nu meteen!
                *neveneffect mode uit*

*haalt snel wat flappen geld uit zijn portefeuille*
                *dag flik*

Comment

Motoren minder dan 250cc zijn vrijgsteld van verkeersbelasting..... :-)))

Voor de scooter betaal ik dus niets aan de staat.... :-))))

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten

*haalt snel wat flappen geld uit zijn portefeuille*
                    *dag flik*
                    Noem jij Hendrik?
                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
                      Motoren minder dan 250cc zijn vrijgsteld van verkeersbelasting..... :-)))

Voor de scooter betaal ik dus niets aan de staat.... :-))))
                      Tiens... da wist ik nu eens ni zie
                      Ik dacht nochtans te moeten betalen hebben voor mijn banaan destijds... Niet dus blijkbaar
                      Zo, alweer een misverstand de wereld uitgeholpen. Fijn zo!
                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                      X