Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Praktijk motor rijbewijs.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Praktijk motor rijbewijs.

Ik heb de volgende vraag.
    Een maat van mij was onlangs voor zijn praktijk motor rijbewijs maar is niet geslaagd omdat hij bij het rijden van de 8 éénmaal zijn voet op de grond heeft gezet.
    Nu zou ik graag willen weten hoe groot deze 8 is daarmee wij dan op een privé parkeerplaats deze dan kunnen natekenen waarop hij dan kan oefenen.
    Weten jullie hoe groot die 8 is ?
    Alvast bedankt en de groetjes.

Hier een link naar een plan van het praktijkexamen

Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vroemke Bekijk Berichten
      Ik heb de volgende vraag.
      Een maat van mij was onlangs voor zijn praktijk motor rijbewijs maar is niet geslaagd omdat hij bij het rijden van de 8 éénmaal zijn voet op de grond heeft gezet.
      Nu zou ik graag willen weten hoe groot deze 8 is daarmee wij dan op een privé parkeerplaats deze dan kunnen natekenen waarop hij dan kan oefenen.
      Weten jullie hoe groot die 8 is ?
      Alvast bedankt en de groetjes.

Krijg je normaal geen 2 kansen? Of had hij al een andere fout eerder gemaakt? Ik heb ook een voet gezet, maar 2e keer was goed.
      i 1 2 1/2 6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
        Krijg je normaal geen 2 kansen? Of had hij al een andere fout eerder gemaakt? Ik heb ook een voet gezet, maar 2e keer was goed.
        Voordien was alles oké, bij dit manoeuvre heeft hij één voet op de grond gezet en dan wegens zenuwachtigheid achteraf kleine foutjes begaan. Hij heeft GEEN onmiddellijke tweede kans gekregen. Nu moet hij eerst terug komen ergens in april.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Denthrax Bekijk Berichten
          Hier een link naar een plan van het praktijkexamen

http://www.goca.be/ned/rijbewijs/cat...1102007tek.pdf
          Bedankt, het is al uitgeprint, ga het straks in zijn bus steken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
            ?????????????
            Da's dan illegaal..
            Je krijgt nl 2 kansen om de gehele manoevres in 1 keer uit te rijden.
            tenzij hij van zenuwachtigheid van zijne motor gestuikt is. dan mag je meteen stoppen en krijg je geen herkansing meer.
            wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
              tenzij hij van zenuwachtigheid van zijne motor gestuikt is. dan mag je meteen stoppen en krijg je geen herkansing meer.
              Als je daar buist is het hopelijk van zenuwachtigheid want dat examen is een lachertje. 6u les gevolgd en 2 weken later kon ik mij al een R1 aanschaffen als ik wilde

Comment

je mag volgens mij zelf tijdens de 8-en je voet op de grond zetten, maar dan moet je bij de noodstop minstens 50 rijden (45 als je geen voet hebt gezet)

Maar je zegt dat hij nog een paar kleine foutjes gemaakt heeft, het zullen dan wss die kleine foutjes zijn die de doorslag gegeven hebben dat hij een 2e keer zal moeten terugkomen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                  dat examen is een lachertje
                  Ik vind die manoeuvers verdomme ferm moeilijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                    Ik vind die manoeuvers verdomme ferm moeilijk
                    ik heb ze in beide vormen moeten doen en ik moet zeggen dat het tweede examen iets makkelijker is. Je moet ook wat sneller rijden dan bij het eerste examen maar ik vind nog steeds de 8-vorm iets zeer moeilijk
                    1978 BMW E21 323i
                    2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                    2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Je hebt het in u of niet zeker? Als je jezelf vooraf wat bezighoud met die manoeuvres kom je ook al ver. Bij de 8 moet je de klik maken om naar binnen te kijken. Maarja, zenuwen kunnen veel "verstoren"

Comment

Die 8 is idd een kwestie van vertrouwen. Naar de kegels kijken en je stuur ver genoeg durven draaien. Eens je het echt vast hebt, ist eigenlijk niet zo moeilijk. Maar dat maneuver was ook niet mijn favoriet.
                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Working...
                        X