Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke naakte opstapper / middenklasser kies jij?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
    Welke van de 2 soezen?

    En de duc... tis een italiaan.... ge ziet da, ge voelt da, daar zit zoveel meer ziel in als in een jap... Alles is zo nét dat beetje anders. Sommige dingen werken ze heel slordig af waarbij dadde denk van "allé, moet da nu eens zien, da trekt toch op nix", maar voor ieder minpuntje vin je 3 details waar je echt "waaaauw, ferm!" van zegt.
    En eens je ermee rijdt vloek je er even hard op als dat je er uitbundig vrolijk van begint te zingen Da zijn moto's waar je vlinders van in de buik krijgt, zelf van een oud monstertje 600
    De bandit, de gladius vind ik maar niks

    Ik heb me op het autosalon op zo een monster gezet, en die zithouding vond ik maar niks.. Is ook veel te klein voor mij + ge kunt daar ook niet met 2 op zitten.

    Trouwens, heeft die bandit sinds kort een nieuwe koplamp gekregen?
    BMW E61 525d LCI '09
    Suzuki Bandit 1250NA /07
    Fiesta Red Edition '16

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten

      Welke naakte opstapper/middenklasser verkies jij + waarom?

      Een naakte opstapper...

      Mijn geest werkt weer schunnig vandaag...

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
        Een naakte opstapper...

        Mijn geest werkt weer schunnig vandaag...
        met zo'n foto kunt ge gewoon ni objectief kieze he..

        Comment


        • #24
          Voor mij de Monster. In dit geval zal waarschijnlijk de 696+ bedoeld worden. Indien mogelijk zou ik de Monster 1100 verkiezen. En nog het liefst exact dezelfde als deze :

          Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Fred Bekijk Berichten
            Voor mij de Monster. In dit geval zal waarschijnlijk de 696+ bedoeld worden.
            Het is inderdaad een vergelijking tussen naked 600's en moest de FZ6 erbij staan zou ik daarvoor gestemd hebben..

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door DaanJ Bekijk Berichten
              met zo'n foto kunt ge gewoon ni objectief kieze he..
              Voila, ik word verblind

              Naakte opstapper...

              Comment


              • #27
                Gladius (wel in andere kleurencombi) en de Divi hebben mijn voorkeur qua looks. De monster staat bij niet aan, de 1100 ziet er daarintegen wel beter uit.

                Maar eh.. die Kawa ..

                Comment


                • #28
                  Cbf 600
                  BMW 118D E87 M-pack

                  Comment


                  • #29
                    Duc is te duur en beperkt in gebruik. En dan liever een Honda of Yamaha dan de Suzuki's of de Kawa. Veel ken ik er niet van, maar da's het imago van die dingen waar ik mee zit.

                    Comment


                    • #30
                      K, de Ducati is de mooiste, geen twijfel over
                      Maar ik weet niet of die zo goed is als opstapmoto. Ik meen dat Duc's nogal prijzig zijn...

                      De CBF 600 N vind ik heel hard tegenvallen qua looks Dan vind ik mijn bj2000 CBF er moderner uitzien dan deze CBF

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Deadly_Joske Bekijk Berichten
                        K, de Ducati is de mooiste, geen twijfel over
                        Maar ik weet niet of die zo goed is als opstapmoto. Ik meen dat Duc's nogal prijzig zijn...

                        De CBF 600 N vind ik heel hard tegenvallen qua looks Dan vind ik mijn bj2000 CBF er moderner uitzien dan deze CBF
                        gij hebt geen CBF600 maar een CB 600 F, zoals reeds eerder aangehaald. 2 compleet verschillende moto's. De ene is een budget vriendelijke "opstapper"/allemansvriend de ander eerder een opgeborstelde streetfighter versie van een CBR600.
                        Niet te vergelijken dus. Das gelijk dat Yamaha enerzijds de XJ heeft en anderzijds de FZ. Of soes met de Bandit en de GSX. 2 keer tzelfde basis recept (600cc, viercilinder, nakedbike,...) maar 2 keer compleet anders afgekruid.
                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                          gij hebt geen CBF600 maar een CB 600 F, zoals reeds eerder aangehaald. 2 compleet verschillende moto's. De ene is een budget vriendelijke "opstapper"/allemansvriend de ander eerder een opgeborstelde streetfighter versie van een CBR600.
                          Niet te vergelijken dus. Das gelijk dat Yamaha enerzijds de XJ heeft en anderzijds de FZ. Of soes met de Bandit en de GSX. 2 keer tzelfde basis recept (600cc, viercilinder, nakedbike,...) maar 2 keer compleet anders afgekruid.
                          Ik weet dat het geen Hornet is dat ze nu gemaakt hebben, maar dat wil niet zeggen dat ze er hem niet mooier hadden kunnen doen uitzien

                          Gewoon die strepen van die tank zou al veel verschil maken denk ik.

                          Comment


                          • #33
                            Direct de Kawa, maar wel niet in dat afschuwelijk kleur.
                            In alle, maar dan ook alle tests waar hij in opgevoerd wordt wint hij, of wordt tweede. IN real life vind ik het een echt mooie moto.

                            Had ik centen op overschot, direct. Ik denk dat ik nu nog een jaar of twee, drie m'n oude div rij en dan voor een tweedehands ER-n (facelift) ga.

                            AL is de nieuwe Yamaha Xj6 ook wel een kanshebber...
                            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                              JAWADDE !!


                              Ferme 125 zeg !

                              Aprilia heeft ook zo'n enorm uit de kluiten gewassen 125
                              Probleem is dat je zo'n dingen na een paar weken al beu bent en zit te verlangen naar meer pk's.

                              Zie maar eens hoeveel 'race' 125's er te koop staan (massa's dus)
                              Zegt genoeg imho

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                gij hebt geen CBF600 maar een CB 600 F, zoals reeds eerder aangehaald. 2 compleet verschillende moto's. De ene is een budget vriendelijke "opstapper"/allemansvriend de ander eerder een opgeborstelde streetfighter versie van een CBR600.
                                Niet te vergelijken dus. Das gelijk dat Yamaha enerzijds de XJ heeft en anderzijds de FZ. Of soes met de Bandit en de GSX. 2 keer tzelfde basis recept (600cc, viercilinder, nakedbike,...) maar 2 keer compleet anders afgekruid.
                                CB600F werd in de tijd ook als opstapper verkocht hoor
                                Ik spreek nu wel van 10 jaar geleden.
                                Honda had toen geen zo'n model zoals de Diversion bij Yamaha of de Bandit van Suzuki.
                                Enige wat een beetje in de buurt kwam was de CB500 maar die was dan nét iets te licht.

                                Comment


                                • #36
                                  Op op de poll te antwoorden: geen van allen.

                                  Die designevolutie van de voorbije jaren kan me niet echt bekoren.

                                  Ik zou eerder voor een occasie CB900 of Fazer 1000 gaan

                                  Perfect en makkelijk te berijden als opstapper, mits wat discipline (dit geldt trouwens ook voor alle motoren hier uit deze poll)

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Konrad1 Bekijk Berichten
                                    Op op de poll te antwoorden: geen van allen.

                                    Die designevolutie van de voorbije jaren kan me niet echt bekoren.

                                    Ik zou eerder voor een occasie CB900 of Fazer 1000 gaan

                                    Perfect en makkelijk te berijden als opstapper, mits wat discipline (dit geldt trouwens ook voor alle motoren hier uit deze poll)
                                    Met uw post van hierboven ben ik ni echt akkoord, maar mijn post is verloren gegaan en geen zin om da opnieuw te schrijven.

                                    Betreffende deze post : jeps, absoluut. CB 900 is en blijft übergeil. Maar voor mij mag het gerust nog een stuk ouder zijn en eerder van begin jaren 90 afstammen. Lekker lomp, luid, eenvoudig, ongeraffineerd, slap, ruw en met een stevige dosis "ontembaarheid". Echte moto's waar het manneke nog het verschil uitmaakte.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                    Motoren & Tjeurisme

                                    Comment


                                    • #38
                                      Deze post dus:

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Konrad1 Bekijk Berichten
                                      CB600F werd in de tijd ook als opstapper verkocht hoor
                                      Ik spreek nu wel van 10 jaar geleden.
                                      Honda had toen geen zo'n model zoals de Diversion bij Yamaha of de Bandit van Suzuki.
                                      Enige wat een beetje in de buurt kwam was de CB500 maar die was dan nét iets te licht.

                                      Zeg gewoon eens kort waar je niet akkoord mee bent Tjeu

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Konrad1 Bekijk Berichten
                                        Deze post dus:




                                        Zeg gewoon eens kort waar je niet akkoord mee bent Tjeu
                                        De CB werd inderdaad als opstapper naar voor geschoven/over dezelfde kam geschoren als de Fazer en Bandit maar viel algauw door de mand wegens te veel potentieel.

                                        Int begin ontliepen de Fazer en de CB elkaar zo vree veel ni, maar vanaf 2000-2002 is de CB blijven evolueren (vooral op gebied van rijwielgedeelte) en is de Fazer achterop geraakt. Maar de CB bleef wel de stempel van opstapper behouden wegens "tis maar een 600tje", wat velen vandaag ook nog denken... "Tis maar een 600tje...." Mijn gat ja...

                                        En de CB500 had dan mss wel 100cc minder dan een XJ, toch speelden ze perfect in dezelfde categorie. De CB500 was zelf net dat ietsje meer moto dan de XJ wegens dubbele remschijf in het vooronder en volwassenere sound. Qua vermogen hadden ze beiden +/- 60pk, maar trok de CB toch aan het langste eind wegens een zesbak tov de vijfbak van de XJ. Ook schakelde de CB zijn bak beter dan die van de Yam. De XJ had dan wel zijn draaicultuur in het voordeel... Maar daarmee is de kous dan ook af...
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                        Motoren & Tjeurisme

                                        Comment


                                        • #40
                                          De oorspronkelijke CB600 had de motor uit de teruggetunede CBR600 F3
                                          De Fazer 600 idem met de motor uit de Thundercat.
                                          Ik denk in 2004 werd de Fazer dan vernieuwd en kreeg de motor uit de R6.
                                          Heeft de CB600 dan ook een geëvolueerde versie van de CBR600 (F4 of injectie) gekregen?
                                          Allicht wel, maar wanneer juist?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X