Oorspronkelijk geplaatst door Konrad1
Bekijk Berichten
Maar kijk, ik heb 11.000 km met een Fazer gereden (laatste model met blok vant katje) en ik heb die weggedaan om dat die moto zoveel beperkingen heeft qua wegligging.
Al bij al was da maar een zwalp keet (slap frame, ongewijzigd sinds eerste generatie ('98?) van de Fazer), was die vooraan veel te slap geveerd, liep het zadel te veel af (beter voor kortgebeende mensjes) en had die vooral ontzettend weinig grondspeling... Da was echt triestig... Op een mum van tijd zitte op die moto zijn grenzen. Ondertussen rij ik opnieuw 6 weken Fazer (eerste generatie in SP kleurenstelling) en da blijft nen oersaaie moto diede ontzettend snel op zijn grenzen krijgt. Goe voor opstappers, maar voor niet te lang. Over nen CB kunde da absoluut ni zeggen. Daar liggen de grenzen van de moto ver voorbij die van de modale motorrijder.
Ondertussen, sinds de komst van de injectieblokken, zijn de verschillen wel weer een pak kleiner geworden. Maar mijn punt was dat de CB destijds ten onrechte als "opstapper" werd omschreven.
Comment