Mededeling

Collapse
No announcement yet.

testrit bij tweedehands verkoop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• testrit bij tweedehands verkoop

Ik ga m'n motor verkopen.
    In't kort, wat is het beste om te doen wanneer een testrit wordt gevraagd.
    Natuurlijk kan je de papieren van de potentiele koper vragen om even bij te houden, maar - en ik wil niet te pessimistisch overkomen - maar als deze er nu in de 1ste bocht uitschuift of zelfs wordt gegrepen door een ander voertuig zonder dat hij in fout is, .. dat heb ik wel geen poot om op te staan. We spreken hier wel over een moto, een paar meter schuiven brengt al een heel pak schade toe (en dat moet je nog nergens tegenaan flikkeren)
    Kan ik een papiertje opstellen dat vermeld dat de bestuurder aansprakelijk is tijdens een testrit?
    Bedankt voor enige input.

grtz

AANSPRAKELIJKHEID TESTRIT

Bij deze verklaart de heer/mevrouw op de hoogte te zijn dat het voertuig een verzekering beperkte aansprakelijk bezit. Hiermee stemt hij/zij in dat alle schade die ontstaat tijdens de testrit op de bestuurder van het voertuig verhaald zal worden.

Ik zou ze zoiets laten ondertekenen. Dan kunnen ze achteraf niet zeggen dat ze van niks wisten.

Comment

bedankt,
      Het dus toch niet zo'n gek (paranoid) idee.

Comment

Hou misschien ook hun identiteitskaart bij...mochten ze gewoon naar huis willen rijden met je motor...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          AANSPRAKELIJKHEID TESTRIT

Bij deze verklaart de heer/mevrouw op de hoogte te zijn dat het voertuig een verzekering beperkte aansprakelijk bezit. Hiermee stemt hij/zij in dat alle schade die ontstaat tijdens de testrit op de bestuurder van het voertuig verhaald zal worden.

Ik zou ze zoiets laten ondertekenen. Dan kunnen ze achteraf niet zeggen dat ze van niks wisten.
          Op zich hoeft dat natuurlijk niet, zo'n papier laten ondertekenen.

Degene die de testrit doet moet in elk geval de schade vergoeden die hij aan het voertuig veroorzaakt. Als er een derde bij betrokken is die 'in fout' is moet die natuurlijk vergoeden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
            Hou misschien ook hun identiteitskaart bij...mochten ze gewoon naar huis willen rijden met je motor...
            Ik vermoed dat de vraagsteller dat bedoelt met "de papieren van de potentiele koper".

Al is een identiteitskaart tegenwoordig niet echt meer van papier.

Comment

mocht er nu een aanrijding gebeuren, is het toch de bestuurder die in fout gesteld wordt? en is het toch altijd de koper die ervoor opdraait?
              of zie ik dit verkeerd?
              wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                mocht er nu een aanrijding gebeuren, is het toch de bestuurder die in fout gesteld wordt? en is het toch altijd de koper die ervoor opdraait?
                of zie ik dit verkeerd?
                Jij ziet het juist.

't Zou maar erg zijn, anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk Berichten
                  Jij ziet het juist.

't Zou maar erg zijn, anders.
                  dan moet de verkoper zich toch geen zorgen maken?
                  de bestuurder wordt in fout gesteld en niet de verzekering van het voertuig zelf.
                  ik zou me meer zorgen maken over het verdwijnen van de motorfiets tijdens een testrit dan de gevolgen van een ongeval.
                  wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                    dan moet de verkoper zich toch geen zorgen maken?
                    de bestuurder wordt in fout gesteld en niet de verzekering van het voertuig zelf.
                    ik zou me meer zorgen maken over het verdwijnen van de motorfiets tijdens een testrit dan de gevolgen van een ongeval.
                    Tja, ook bij een ongeval door fout van de testrijder ben je natuurlijk niet zeker dat je centen ziet.

Dus de verkoper mag zich zeker zorgen maken.

Comment

bij mijn testrit ook gewoon mijn IK kaart achtergelaten.

tis logisch dat de bestuurder wordt aansprakelijk gesteld voor de schade. Bij niet verzekering net hetzelfde, de bestuurder is op dat moment verantwoordelijk voor het voertuig, dus moet hij maar zien dat het in orde is eh, op eigen risico heet zoiets.
                      BMW 118D E87 M-pack

Comment

Als die persoon een schuiver heeft gezet met jouw moto weet ik niet of je hem zomaar aansprakelijk kan stellen.
                        Jij geeft hem nog steeds de toestemming om met je moto te rijden. Het is inderdaad logisch dat de schade die hij berokkent aan je moto vergoed, maar logisch en volgens de letter van de wet komt niet altijd overeen.

Dan spreken we natuurlijk niet over ongeval met schade aan derden.

Comment

Zien = Kopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                            Zien = Kopen
                            die snappek niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                              Zien = Kopen
                              "Hallo, ik heb wel interesse, maar ben nog niet zeker..., mag ik eens komen voelen?"

Als ik moto verkoop laat ik testrit altijd toe maar rij zelf voor met andere moto. Heb hier mooi toerke in de buurt van 3 km met mooie bochtjes en verschillende ondergronden.

Nog nooit iemand gehad die het niet genoeg vond. Laatste moto's (en auto's) zelf verkocht zonder dat de mensen ermee wouden rijden. Das nog tmaklijkste.
                              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                              Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                              X