Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oudere motoren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oudere motoren

Ik word volgend jaar 18 en naast auto's begin ik ook wel interesse te hebben in motoren. Nu eerlijk; ik ben een echte noob hierin. En mijn vader ziet alleen Harley Davidson. Terwijl ik dat wel mooi vind, maar niet echt mijn ding. En aangezien je pas met een serieuzere motor mag rijden vanaf 21 denk ik dat een oudere motor misschien mijn ding zou zijn.

Ik heb eens door de boekskes gebladerd en dit vond ik wel mooi.

Een zogenaamde "Moto Guzzi Lemans"

Zijn er nog motoren met soortgelijk uiterlijk? (die wat specialer zijn?) en of er misschien zoiets heeft (gehad)?

ziet er cool uit

Comment

ik hoop dadde nen hoop goede sleutels hebt
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik ken niets van die tak van motoren, maar al eens gekeken naar Enfield?

Le site offiicel de s Motos et Motocyclettes de Royal Einfeild en Belgique. Les Fabricants dés motos classiques modernes- Clasique 30, météore, Intercepteur, Continentale GT et Himalayan
        i 1 2 1/2 6

Comment

Ik heb ook ne redelijk oude moto

Comment

Ik heb een foto gevonden van nog een mooiere motor van guzzi alleen kan ik het type niet terugvinden.

(Ik neem aan dat veel van die motoren serieus aangepast zijn?)

Comment

'k denk dat ne Lemans ook al te zwaar zal zijn.

Paar jaar terug hebben we eens gekeken wat de limiet zou zijn bij Honda oldtimers. Een CB400 Superfour was de top, die had, afhankelijk van het bouwjaar, net iets minder dan 25kW.

't is uiteindelijk een CL250S geworden. Er is hier ergens een topic van.
              Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Mag je motoren downtunen?
                Last edited by ; 10/05/2009, 10:46.

Comment

In café-racer stijl zijn er nog veel bestaande modellen te koop, bvb een Triumph Truxton:

Ik vind café-racers een zalige stijl, verplicht zijn bolle kont, clip-ons, chromé uitlaat en heel vaak hebben ze een blinkende metaalkleurige tank. Pothelm op van café naar café. (Het Ace Café in Engeland is het walhalla.) Merken van vroeger zoals Norton en BSA hadden die stijl ook.
                  Nu : 2012 BMW F11 520iA - 2009 KTM RC8
                  Vroeger: 2003 SAAB 9-3SS Aero BSR stage I - 2002 SAAB 9-5 Aero BSR stage III - 1994 SAAB 900 Turbo
                  2007 BUELL XB12R - 2000 BUELL X1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                    Mag je motoren downtunen?
                    Neen. Mag niet meer hebben dan 25 kW en een gewichts vermogen verhouding van minder dan 0.16 pk/kg. Let op, de motor moet aan beide voorwaarden voldoen. Een RS 125 (29 pk en een 140 kg) is dus NIET regelmentair. Een harley, die minder dan 0.16 pk/kg heeft) ook niet wegens te veel vermogen. In de eerste maanden van den 25kW regelgeving mocht da wel, maar ondertussen reeds aangepast.

Motoren waar geen vermelding van het vermogen op staat (oudere), zijn ook niet wettelijk. Ook al hebben ze in werkelijkheid mss maar 15pk.
                    Motoren & Tjeurisme

Comment

bij voxan zal je ook wel je goesting vinden.
                      en anders idd een oudere motto guzzi daytona of sport
                      Last edited by wisali; 11/05/2009, 18:25.
                      wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                        bij voxan zal je ook wel je goesting vinden.
                        en anders idd een oudere motto guzzi daytona of sport
                        Heeft voxan dan iets in de 25kw klasse?

Deze vind ik ook wel mooi en heeft exact 25kw. BMW R51

De reden dat ik aan een oudere motor denk is omdat de techniek volgens mij meer in evenwicht is met het vermogen van 25kW. Het zou voor mij eigenlijk alles behalve een dagelijks vervoermiddel zijn, eerder iets voor het weekend eens plezier te hebben.

Comment

Heeft voxan dan iets in de 25kw klasse?

Deze vind ik ook wel mooi en heeft exact 25kw. BMW R51

De reden dat ik aan een oudere motor denk is omdat de techniek volgens mij meer in evenwicht is met het vermogen van 25kW. Het zou voor mij eigenlijk alles behalve een dagelijks vervoermiddel zijn, eerder iets voor het weekend eens plezier te hebben.
                          Voxan heeft nix 25 kW

Zo nen R51 en consoorten, daar zoek ik al een tijke achter... Maar een goed exemplaar gaat toch al snel 4000 à 7000 euro.... En dan nog is er vaak nog wat werk aan. Tevens wil je niet weten wat stukken kosten voor zulke motoren...
                          Voor de rest staan er op de papieren van zo oude motoren meestal geen vermogens, waardoor je er alweer niet mee mag rijden als -21 jarige....
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                            Voxan heeft nix 25 kW

Zo nen R51 en consoorten, daar zoek ik al een tijke achter... Maar een goed exemplaar gaat toch al snel 4000 à 7000 euro.... En dan nog is er vaak nog wat werk aan. Tevens wil je niet weten wat stukken kosten voor zulke motoren...
                            Voor de rest staan er op de papieren van zo oude motoren meestal geen vermogens, waardoor je er alweer niet mee mag rijden als -21 jarige....
                            Wat op die papieren staat, verschilt dat van land tot land? (zou bv het vermogen van een bepaalde motor wel op engelse papieren staat en niet op Belgische?)

Comment

Wat op die papieren staat, verschilt dat van land tot land? (zou bv het vermogen van een bepaalde motor wel op engelse papieren staat en niet op Belgische?)
                              Zou kunnen, maar zo oude motoren invoeren die nog geen europees gelijkvorigheids attest hebben kan soms wel moeilijk verlopen...
                              Motoren & Tjeurisme

Comment

Bestaat er een site waar bijna alle motoren staan gecatalogeerd? (zoals www.supercars.net )

Comment

Bij motoren en toerisme is een tijd geleden een special geweest van de 'lichte' motoren. mss is die nog na te bestellen.