Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw S 1000 RR

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
    Ik heb op het circuit, de voorbije 2 jaren, heel veel motoren kunnen horen.

    In principe geldt in Mettet een geluidsnorm. Al of niet met killer. Dus heel veel mannen starten vaak zonder.
    Tot er een meting volgt en een zwarte vlag.

    Er was daar een gast die ook meedeed aan het Belgisch kampioenschap met een 1000rr, zonder killer, die kwam oefenen.

    Nu ja, geluid is subjectief eh. Op zich is het een race geluid van de BMW. Niet lelijk, maar ook niet echt begeesterend. Net zoals een Fireblade.

    Maar als je dan een 1098, een MV Agusta F3 of F4, een 996/916, een Aprilia RSV4, een Honda SP, een TL1000, Duc Sportclassics, RC45 of een RC8 hoort passeren,
    dan geniet je daarvan.

    Nu ja, geluid is niet belangrijk voor een race-machine. Hij moet vooral goed rijden en efficiënt zijn natuurlijk.

    Maar ik ben wel een freak in geluid

    En nee, ik vind niet alleen Duc's het mooist klinken, het is vooral een typisch donker geluid.
    Maar mijn 748 en mijn 1000 GT bijvoorbeeld klinken totaal anders.
    Maar wat een symfonie
    ik heb het altijd wat gehad voor 4-cilinders vandaar misschien elke 4-cilinder met een goede aftermarket uitlaat of uitlaatlijn kan mij wel bekoren

    Uiteraard zijn er mooiere geluiden maar toch je bedoelt waarschijnlijk Grégory Fastré met de s1000rr? Ook een geval apart op de motor
    1978 BMW E21 323i
    2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
    2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

    Comment


    • #82
      BMA, jij weet iets van circuitrijden / Mettet?
      1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
        inderdaad gewoon gas geven en het systeem zorgt voor het onderbreken van de brandstoftoevoer en de ontsteking - vandaar die knallen tijdens na het opschakelen bij zo'n s1000rr bijvoorbeeld Nu weet ik wel niet of je nog moet ontkoppelen bij terugschakelen? Ik vermoed van wel bij de iets goedkopere quickshifters...
        Waarom hangt die hendel daar dan nog? Om de versnellingsbak te ontlasten?

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
          Ik heb op het circuit, de voorbije 2 jaren, heel veel motoren kunnen horen.

          In principe geldt in Mettet een geluidsnorm. Al of niet met killer. Dus heel veel mannen starten vaak zonder.
          Tot er een meting volgt en een zwarte vlag.

          Er was daar een gast die ook meedeed aan het Belgisch kampioenschap met een 1000rr, zonder killer, die kwam oefenen.

          Nu ja, geluid is subjectief eh. Op zich is het een race geluid van de BMW. Niet lelijk, maar ook niet echt begeesterend. Net zoals een Fireblade.

          Maar als je dan een 1098, een MV Agusta F3 of F4, een 996/916, een Aprilia RSV4, een Honda SP, een TL1000, Duc Sportclassics, RC45 of een RC8 hoort passeren,
          dan geniet je daarvan.


          Nu ja, geluid is niet belangrijk voor een race-machine. Hij moet vooral goed rijden en efficiënt zijn natuurlijk.

          Maar ik ben wel een freak in geluid

          En nee, ik vind niet alleen Duc's het mooist klinken, het is vooral een typisch donker geluid.
          Maar mijn 748 en mijn 1000 GT bijvoorbeeld klinken totaal anders.
          Maar wat een symfonie
          Tja, een 4-in-lijn en mooi motorgeluid? Behalve dan mss die MV F4 (ma das ook al de uitlaat die veel doet).

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
            Tja, een 4-in-lijn en mooi motorgeluid? Behalve dan mss die MV F4 (ma das ook al de uitlaat die veel doet).
            Dat zijn persoonlijke voorkeuren.

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk Berichten
              Waarom hangt die hendel daar dan nog? Om de versnellingsbak te ontlasten?
              Downshift = ontkoppelen

              Anders zou uw koppeling niet lang leven en voor de amateur zou dat zeer gevaarlijk zijn. Een slipperclutch kan veel opvangen maar niet alles.
              U hoeft dit niet te lezen.

              Comment


              • #87
                Midcorner in t nat terugschakelen met een SMG op een E46 M3 = instant drift. Met een moto = BAKKES (zelfs al is 't droog)
                U hoeft dit niet te lezen.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                  Downshift = ontkoppelen

                  Anders zou uw koppeling niet lang leven en voor de amateur zou dat zeer gevaarlijk zijn. Een slipperclutch kan veel opvangen maar niet alles.
                  Bedankt, daar had ik inderdaad niet aan gedacht.

                  Vindt die S1000RR nog wel iets hebben, maar ik zou hem zelf nooit kopen. Veel succes ermee

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk Berichten
                    Waarom hangt die hendel daar dan nog? Om de versnellingsbak te ontlasten?
                    welke hendel? de koppelingshendel? Om te vertrekken hé en om niet stil te vallen bij het vertragen.

                    edit: en ik zie net de andere reacties iets te snel dus.
                    Last edited by Tracer; 07/01/2013, 09:34.
                    1978 BMW E21 323i
                    2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                    2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                      Downshift = ontkoppelen

                      Anders zou uw koppeling niet lang leven en voor de amateur zou dat zeer gevaarlijk zijn. Een slipperclutch kan veel opvangen maar niet alles.
                      Een amateur moet onder hellingshoek überhaupt niet overwegen om terug te schakelen bij hogere toerentallen. Je moet geen 110% rijden als je geen 110% je motor beheerst. Als je 90% van je eigen kunnen rijdt dan is er een kans dat je het lang vol kan houden, zowel in uren als in levensjaren. :-)

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                        welke hendel? de koppelingshendel? Om te vertrekken hé en om niet stil te vallen bij het vertragen.

                        edit: en ik zie net de andere reacties iets te snel dus.
                        Ahja, das ook waar. Ik moet dringen nog is op mijn moto stappen blijkbaar

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                          Een amateur moet onder hellingshoek überhaupt niet overwegen om terug te schakelen bij hogere toerentallen. Je moet geen 110% rijden als je geen 110% je motor beheerst. Als je 90% van je eigen kunnen rijdt dan is er een kans dat je het lang vol kan houden, zowel in uren als in levensjaren. :-)
                          Terugschakelen in een bocht zowel met auto als moto is not done.

                          Wat me interesseert in iets zoals de 1000 RR is dat het een machine is die nooit zal vervelen. Ik heb niet de fysiek nog het talent om daar het uiterste uit te halen.
                          U hoeft dit niet te lezen.

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                            Wat me interesseert in iets zoals de 1000 RR is dat het een machine is die nooit zal vervelen. Ik heb niet de fysiek nog het talent om daar het uiterste uit te halen.
                            En geldt dat niet voor een Yamaha R6, om maar wat te noemen?

                            De S1000RR is toch voor iedereen overdone? Wat niet wil zeggen dat het vermogen geen toegevoegde waarde kan hebben voor het rijplezier

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                              En geldt dat niet voor een Yamaha R6, om maar wat te noemen?

                              De S1000RR is toch voor iedereen overdone? Wat niet wil zeggen dat het vermogen geen toegevoegde waarde kan hebben voor het rijplezier
                              Dat kan zijn maar die Yamaha interesseert me niet en daar het ook niet over.
                              U hoeft dit niet te lezen.

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                Dat kan zijn maar die Yamaha interesseert me niet en daar het ook niet over.
                                maakt niet uit, een fora dient om te discussiëren.

                                Ik vind het een goede opmerking.
                                Persoonlijk voldeed een 600cc voor mij niet meer op circuit terwijl ik zelf vond dat ik mijn 1000cc niet helemaal 'baas' was.
                                Zoveel power kon ik niet meester.
                                Jammer genoeg heb ik nooit op een 750cc op circuit gereden.

                                greets

                                Comment


                                • #96
                                  @alfa: heeft u GS de nummerplaat dat begint met 1-MBQ-...
                                  zonee, nen identieken van den uwen gespot vandaag
                                  BMW 118D E87 M-pack

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk Berichten
                                    @alfa: heeft u GS de nummerplaat dat begint met 1-MBQ-...
                                    zonee, nen identieken van den uwen gespot vandaag
                                    Nope gisteren was ik overdag met de 1M op pad en met de moto heb ik gereden tussen 20:00 & 00:35. 'k Was ook aanwezig bij dat accident met Kris Peeters.
                                    U hoeft dit niet te lezen.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                      Nope gisteren was ik overdag met de 1M op pad en met de moto heb ik gereden tussen 20:00 & 00:35. 'k Was ook aanwezig bij dat accident met Kris Peeters.
                                      dan was het een identieke :-)
                                      ah heeft die een accident gezet :-)
                                      BMW 118D E87 M-pack

                                      Comment


                                      • #99
                                        Neen, was gestopt. Had het zien gebeuren. Is toch op het nieuws geweest...
                                        U hoeft dit niet te lezen.

                                        Comment


                                        • Mijn ideale S1000RR gaat er zo uitzien:

                                          Kleur: Alpinewit/Lupin blauw/Magma rood

                                          Opties:

                                          - Schakelassistent
                                          - DTC
                                          - Handleiding NL
                                          - Verwarmde handgrepen
                                          - Anti-diefstal systeem

                                          Accessoires

                                          - HP Handhendel klapbaar (Koppel & REM)
                                          - Richtingaanwijzer LED wit
                                          - Afdekking duozadel
                                          - Akrapovic Uitlaat



                                          Dat zal er dan ongeveer zo gaan uitzien.

                                          U hoeft dit niet te lezen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X