Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw S 1000 RR

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bmw S 1000 RR

    Lang geleden dat ik nog 'es een Beemer-topicje aanmaakte. L'histoire se répète...








    Persdocument (PDF) : klik

    In 't kort :
    • 4 cilinders in lijn
    • 193 pk @ 13.000 t/m
    • revlimit 14.200 t/m
    • koppel 112 Nm @ 9.750 t/m
    • 183 kg droog (206,5 kg rijklaar incl. race-ABS)
    • optioneel race-ABS en Dynamic Traction Control
    • verschillende mappings (rain/sport/race/slick)
    • 1,05 kg / pk


    prijs : ?,?? EUR

    opties / accessoires :
    • race ABS
    • race ABS + DTC
    • HP gearshift assistant
    • antidiefstalalarm
    • tanktas
    • duotas
    • valsensor
    • HP rondentijdmeter
    • paddock krik
    • voorruit, getint
    • voorruit, hoge uitvoering
    • voorruit, hoge uitvoering, getint
    • HP koppelingshendel, inplooibaar
    • HP remhendel, inplooibaar
    • HP voetsteunen
    • ... een hele resem carbon-panelen en spullen ... (zie PDF)
    • Akrapovic sportuitlaat
    • LED knipperlichten
    • ...


    Enkele piccies :





    Bijgevoegde Bestanden

  • #2




    Comment


    • #3




      Comment


      • #4




        Comment


        • #5




          Comment


          • #6
            Lelijk motor IMO

            Comment


            • #7



              Dat waren ze (buiten de technische drawings en renders).

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                Lelijk motor IMO
                Alle racemotoren (of hun baanzusjes) zijn lelijk. Op misschien de Ducati 916 na. Bij zo'n motoren gaat 't 'm niet om de looks, zo'n ding is puur form follows function.

                Anyway, ik vind 'm dus ook retelelijk. Maar ik vind al zo'n type motoren retelelijk.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Alle racemotoren (of hun baanzusjes) zijn lelijk. Op misschien de Ducati 916 na. Bij zo'n motoren gaat 't 'm niet om de looks, zo'n ding is puur form follows function.

                  Anyway, ik vind 'm dus ook retelelijk. Maar ik vind al zo'n type motoren retelelijk.
                  Hmm Ducati Monsedici dinges of aprilia vind ik veel mooier van looks. De plaatsing van de uitlaten en de front doen veel voor de looks van een motor vind ik.

                  Comment


                  • #10


                    Ze zijn wel een beetje laat met hun revelation of the Serienmachine...

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                      Hmm Ducati Monsedici dinges of aprilia vind ik veel mooier van looks. De plaatsing van de uitlaten en de front doen veel voor de looks van een motor vind ik.
                      Mjah, gij zijt dan ook iemand die hier al overduidelijk blijk gegeven hebt van 't zo goed als nooit voor Duitse, laat staan Beierse, producten te hebben, en daartegenover bijna een heilige adoratie koestert voor alles wat Italiaans is. Wat uw goed recht, natuurlijk. Dees machien zal ook niet snel Ducatisti van hun Heilige Merk wegsnoepen, denk ik.

                      Comment


                      • #12
                        Dit is wel een prachtige machine,
                        alleen heb ik er nog niet veel informatie over gelezen. In de Belgische en Nederlandse bladen worden in die klasse meestal de Suzuki GSXR, de Yamaha R1, de kawasaki ZX10 en de Honda Fireblade naast mekaar gezet om de 'beste' te selecteren. Zal wel spectaculair duur en dus zelfdzaam zijn hier.

                        Maar de basis specs volgen de huidige tendens , alhoewel 193 pk toch boven de jappen uitkomt (max 188pk voor de ZX10), een paar exotische italianen gaan ook de grens van de 190pk opgeven (bvb de Aprillia RSV4). Maar die pk's zeggen niks over de kwaliteten en de respons van de machine zelf.

                        Comment


                        • #13
                          Tests zullen niet lang meer op zich laten wachten, vermoed ik. Zou me verwonderen dat dit ding plots beter zou gaan zijn dan de Aprilia RSV4 Factory...

                          Comment


                          • #14
                            Waar is de tijd dat BMW bewust niet boven de 100pk ging met hun motoren
                            Toch niet zooooooooooo lang geleden he
                            Vraag is: moeten we hiermee nu blij zijn of niet?

                            Comment


                            • #15
                              hahaha, die Kawa kont is er écht over
                              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                              Motoren & Tjeurisme

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Konrad1 Bekijk Berichten
                                Waar is de tijd dat BMW bewust niet boven de 100pk ging met hun motoren
                                Toch niet zooooooooooo lang geleden he
                                Vraag is: moeten we hiermee nu blij zijn of niet?
                                't Getuigt in ieder geval van ballen, vind ik. Zoals je hier al in een miniem aantal posts kan lezen, is het bij een zeer groot gedeelte snelheidsmotards eerder een geintje dan iets serieus, dat "het merk van de ouwepeetenmoto's" met een hypersport komt. Vergelijkingen met legio Japanners, Italianen, Britten en ander gespuis zal continu die bike z'n deel zijn, logisch ook. 'k Verwacht vooral van de Japanse yoghurtpot-fanatici veel tegenkanting.

                                Zo'n motor is helemaal geen spek voor m'n bek. Ik rijd daar echt niet graag mee, ik vind ze erg lelijk, ze zijn zeer duur, en ze zijn zeer oncomfortabel. En ik ga ECHT niet 'es om te proeven met zo'n ding op circuit gaan rijden of ik ben verloren aan die klasse denk ik.

                                Ik deel enkel mee, hè. 'k Vind de specs vet (maar daar ben je niks mee als je geen testverslagen hebt), 'k vind 'm lelijk, en 'ie zal waarschijnlijk zoveel kosten als de prijs van een (voor mij veel aantrekkelijker) BMW Z3 M Coupé.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten


                                  Da's echt gewoon gemaakt om na de eerste week al te vervangen he..

                                  Comment


                                  • #18
                                    Die koplampen zijn ronduit afgrijselijk. Ze hadden van mij eender welke van de 2 mogen kiezen, maar dit lijkt wel een grap. Verder vind ik het design best mooi, alleen erg wennen voor een bmw, wat een beetje jammer is. Ik had het nog wel mooi gevonden als ze in deze klasse ook een onderscheidende bmw look hadden. De specs zijn wel nice.

                                    En er zijn wel mooie supersports, maar ge moet er van houden:










                                    Comment


                                    • #19
                                      Ben ik dan de enige die 'm echt gruwelijk lekker vindt?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik vind 'm superknap, zoals ik dat van de meeste supersports vind trouwens.
                                        Die twee verschillende koplampen vind ik wel iets hebben, zo zie je ook meteen van ver dat je met een BMW te maken hebt hé.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X