Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Aangezien A-B ogenschijnlijk nu pas cliché A had ontdekt, voelde ik mij geroepen - streep - cliché B direct te presenteren zodat ie die niet in de laatste seconde moet ontdekken.
En de gs blijt ook? Zou knap staan tussen al uw ander geweld
Jup, de GS is de ideale daily bike. Zeker met ons wegdek en klimaat in 't achterhoofd. De RR zal speelgoed zijn. Maar valt mits deftig weer zéér comfortabel en beschaafd te rijden. Wat ik persoonlijk belangrijk vind. Het moet snel zijn maar ik moet er niet gebroken uit of afkomen. Vandaar geen Italiaanse moto's of brits "kitcar" geweld. 't Moet bruikbaar zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitektBekijk Berichten
paar keer bezig gezien en gehoord op Mettet,
waarschijnlijk super efficiënt, maar ik zou hem nooit kopen.
Klinkt ook triestig, zelfs met Akra.
triestig? in vergelijking met een Ducati is het misschien niet het meest knappe geluid maar ik vind het toch zeker niet triestig. Misschien reed hij daar met db-killer wat verplicht is in Mettet?
triestig? in vergelijking met een Ducati is het misschien niet het meest knappe geluid maar ik vind het toch zeker niet triestig. Misschien reed hij daar met db-killer wat verplicht is in Mettet?
Ik heb op het circuit, de voorbije 2 jaren, heel veel motoren kunnen horen.
In principe geldt in Mettet een geluidsnorm. Al of niet met killer. Dus heel veel mannen starten vaak zonder.
Tot er een meting volgt en een zwarte vlag.
Er was daar een gast die ook meedeed aan het Belgisch kampioenschap met een 1000rr, zonder killer, die kwam oefenen.
Nu ja, geluid is subjectief eh. Op zich is het een race geluid van de BMW. Niet lelijk, maar ook niet echt begeesterend. Net zoals een Fireblade.
Maar als je dan een 1098, een MV Agusta F3 of F4, een 996/916, een Aprilia RSV4, een Honda SP, een TL1000, Duc Sportclassics, RC45 of een RC8 hoort passeren,
dan geniet je daarvan.
Nu ja, geluid is niet belangrijk voor een race-machine. Hij moet vooral goed rijden en efficiënt zijn natuurlijk.
Maar ik ben wel een freak in geluid
En nee, ik vind niet alleen Duc's het mooist klinken, het is vooral een typisch donker geluid.
Maar mijn 748 en mijn 1000 GT bijvoorbeeld klinken totaal anders.
Maar wat een symfonie
Geen idee, aangezien ik enkel nog maar met mijn 12 jaar oude kawa gereden heb, en zelden in de buurt kom van zulke racemachienen (tot mijn spijt) heb ik dus geen flauw benul hoe die nieuwe versnellingsbakken werken, laat staan welke naam die hebben. Maar ik denk het wel, aangezien het om snel te schakelen is
nee
gewoon gas geven en met je voet opschakelen. het quickshift systeem lost je gas heel eventjes, tot je geschakeld bent, en gaat dan weer volgas.
ik weet niet in welke mate er nog onkoppeld wordt. in elk geval is ontkoppelen met een motorfiets niet strikt nodig wanneer je naar een hogere versnelling gaat.
nee
gewoon gas geven en met je voet opschakelen. het quickshift systeem lost je gas heel eventjes, tot je geschakeld bent, en gaat dan weer volgas.
ik weet niet in welke mate er nog onkoppeld wordt. in elk geval is ontkoppelen met een motorfiets niet strikt nodig wanneer je naar een hogere versnelling gaat.
inderdaad gewoon gas geven en het systeem zorgt voor het onderbreken van de brandstoftoevoer en de ontsteking - vandaar die knallen tijdens na het opschakelen bij zo'n s1000rr bijvoorbeeld Nu weet ik wel niet of je nog moet ontkoppelen bij terugschakelen? Ik vermoed van wel bij de iets goedkopere quickshifters...
Comment