Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw S 1000 RR

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Aangezien A-B ogenschijnlijk nu pas cliché A had ontdekt, voelde ik mij geroepen - streep - cliché B direct te presenteren zodat ie die niet in de laatste seconde moet ontdekken.

    Mvg,
    /Miet de Drooghe
    ST Cupra 290 PP - GT86+

    Comment


    • #62
      En de gs blijt ook? Zou knap staan tussen al uw ander geweld
      BMW 118D E87 M-pack

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
        Een Wunderlich S1000RR voor de fans v accessoires :

        http://www.motorfreaks.be/testen/201...rr-curare.html
        Ja, dat is zo ongeveer mijn ideale moto, jammer dat ik een mietje ben :p
        ST Cupra 290 PP - GT86+

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk Berichten
          En de gs blijt ook? Zou knap staan tussen al uw ander geweld

          Jup, de GS is de ideale daily bike. Zeker met ons wegdek en klimaat in 't achterhoofd. De RR zal speelgoed zijn. Maar valt mits deftig weer zéér comfortabel en beschaafd te rijden. Wat ik persoonlijk belangrijk vind. Het moet snel zijn maar ik moet er niet gebroken uit of afkomen. Vandaar geen Italiaanse moto's of brits "kitcar" geweld. 't Moet bruikbaar zijn.
          U hoeft dit niet te lezen.

          Comment


          • #65
            paar keer bezig gezien en gehoord op Mettet,

            waarschijnlijk super efficiënt, maar ik zou hem nooit kopen.

            Klinkt ook triestig, zelfs met Akra.

            Comment


            • #66
              Mettet is nu ook niet echt de omloop waar een liter machine tot zijn recht kan komen.

              Ik vind de sound fantastisch. Echt zalig als je in 6de aan 4k rpm het gas opent. Mijn haar komt er nog recht van!

              Maja, een desmo liefhebber haalt daar terecht zijn neus voor op
              Last edited by Alfa-Beemer; 04/01/2013, 02:04.
              U hoeft dit niet te lezen.

              Comment


              • #67
                wreed machien, maar ik zou toch een 600cc supersport aanraden die zonder (of met minimale) aanpassingen op het circuit kan.
                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                Comment


                • #68
                  Inderdaad Teus,

                  moest ik een racer willen zou ik voor een CBR600RR, GSX-R 600/750 of Triumph Daytona gaan.
                  Al power genoeg

                  Maar goed, eigenlijk off-topic.

                  Comment


                  • #69
                    Hier zie, piccie van op Mettet, diene gast kon na een tijdje wel al knap rijden.

                    Comment


                    • #70
                      Hé, die heeft een M-sportpakket.

                      Ik zou ook eerder opteren voor een 600 cc racer, die heeft een (voor mij althans toch) nog bruikbaar vermogen.

                      Comment


                      • #71
                        Zien rijden op de nurnburgring, gaat zot goed vooruit met dito geluid, jammiejammie
                        BMW 118D E87 M-pack

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                          paar keer bezig gezien en gehoord op Mettet,

                          waarschijnlijk super efficiënt, maar ik zou hem nooit kopen.

                          Klinkt ook triestig, zelfs met Akra.
                          triestig? in vergelijking met een Ducati is het misschien niet het meest knappe geluid maar ik vind het toch zeker niet triestig. Misschien reed hij daar met db-killer wat verplicht is in Mettet?
                          1978 BMW E21 323i
                          2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                          2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                            triestig? in vergelijking met een Ducati is het misschien niet het meest knappe geluid maar ik vind het toch zeker niet triestig. Misschien reed hij daar met db-killer wat verplicht is in Mettet?
                            Ik heb op het circuit, de voorbije 2 jaren, heel veel motoren kunnen horen.

                            In principe geldt in Mettet een geluidsnorm. Al of niet met killer. Dus heel veel mannen starten vaak zonder.
                            Tot er een meting volgt en een zwarte vlag.

                            Er was daar een gast die ook meedeed aan het Belgisch kampioenschap met een 1000rr, zonder killer, die kwam oefenen.

                            Nu ja, geluid is subjectief eh. Op zich is het een race geluid van de BMW. Niet lelijk, maar ook niet echt begeesterend. Net zoals een Fireblade.

                            Maar als je dan een 1098, een MV Agusta F3 of F4, een 996/916, een Aprilia RSV4, een Honda SP, een TL1000, Duc Sportclassics, RC45 of een RC8 hoort passeren,
                            dan geniet je daarvan.

                            Nu ja, geluid is niet belangrijk voor een race-machine. Hij moet vooral goed rijden en efficiënt zijn natuurlijk.

                            Maar ik ben wel een freak in geluid

                            En nee, ik vind niet alleen Duc's het mooist klinken, het is vooral een typisch donker geluid.
                            Maar mijn 748 en mijn 1000 GT bijvoorbeeld klinken totaal anders.
                            Maar wat een symfonie

                            Comment


                            • #74
                              Heeft deze die 'raceversnellingsbak'? Die waar je het gas niet moet bij lossen?

                              Ik vraag mij namelijk af hoe dat in zijn werk gaat

                              Comment


                              • #75
                                gewoon een quickshifter bedoel je?
                                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                                  gewoon een quickshifter bedoel je?
                                  Geen idee, aangezien ik enkel nog maar met mijn 12 jaar oude kawa gereden heb, en zelden in de buurt kom van zulke racemachienen (tot mijn spijt) heb ik dus geen flauw benul hoe die nieuwe versnellingsbakken werken, laat staan welke naam die hebben. Maar ik denk het wel, aangezien het om snel te schakelen is

                                  Das eigenlijk een schande dat ik dat niet weet
                                  Last edited by ; 04/01/2013, 22:38.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Heeft idd een quickshifter.

                                    Toerental blijft hoog, zeer vloeiende overgang, razendsnel schakelen

                                    fractie wordt ontkoppeld, maar de gas mag erop blijven

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                                      Heeft idd een quickshifter.

                                      Toerental blijft hoog, zeer vloeiende overgang, razendsnel schakelen

                                      fractie wordt ontkoppeld, maar de gas mag erop blijven
                                      Moet je dan zelf nog ontkoppelen of niet?

                                      Comment


                                      • #79
                                        nee
                                        gewoon gas geven en met je voet opschakelen. het quickshift systeem lost je gas heel eventjes, tot je geschakeld bent, en gaat dan weer volgas.
                                        ik weet niet in welke mate er nog onkoppeld wordt. in elk geval is ontkoppelen met een motorfiets niet strikt nodig wanneer je naar een hogere versnelling gaat.
                                        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                                          nee
                                          gewoon gas geven en met je voet opschakelen. het quickshift systeem lost je gas heel eventjes, tot je geschakeld bent, en gaat dan weer volgas.
                                          ik weet niet in welke mate er nog onkoppeld wordt. in elk geval is ontkoppelen met een motorfiets niet strikt nodig wanneer je naar een hogere versnelling gaat.
                                          inderdaad gewoon gas geven en het systeem zorgt voor het onderbreken van de brandstoftoevoer en de ontsteking - vandaar die knallen tijdens na het opschakelen bij zo'n s1000rr bijvoorbeeld Nu weet ik wel niet of je nog moet ontkoppelen bij terugschakelen? Ik vermoed van wel bij de iets goedkopere quickshifters...
                                          1978 BMW E21 323i
                                          2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                                          2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

                                          Comment

                                          Working...
                                          X