Oorspronkelijk geplaatst door chevy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vragen voor beginners
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xoxo Bekijk BerichtenOptie 2 all the way
Ja, jij zal wel zeggen, jij hebt al een cbr600 gehad en had die 125 wrs als je nog echt jong was.
Zijn er eigelijk nog andere 125's waar je met een B rijbewijs mag rijden? Want zag al een Aprilia rs125. Cagiva heeft ook een gelijkaardig model, maar die hebben allebei teveel kw. Die van Yamaha vind ik prachtig, maar nog te nieuw (lees duur ).
PS. Hiermee bedoel ik dus niet dat je nu oud bent, maar dat je toen écht jong was, als in, een jaar of 20.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk BerichtenJa, jij zal wel zeggen, jij hebt al een cbr600 gehad en had die 125 wrs als je nog echt jong was.
Zijn er eigelijk nog andere 125's waar je met een B rijbewijs mag rijden? Want zag al een Aprilia rs125. Cagiva heeft ook een gelijkaardig model, maar die hebben allebei teveel kw. Die van Yamaha vind ik prachtig, maar nog te nieuw (lees duur ).
PS. Hiermee bedoel ik dus niet dat je nu oud bent, maar dat je toen écht jong was, als in, een jaar of 20.
EDIT 2: ik ben nu nog steeds 20
Ik was 18 met de 125, dus ook jong (net 20 edit: 10 dagen voor mijn 20ste verjaardag) op de 600 hoor
Op die vraag zou ik nu niet meteen een antwoord weten..
Comment
-
Ik rij met een naked (Honda CB600F) en heb absoluut geen last bij hoge snelheden op de autostrade ^^
Behalve van wind in, op, rond mn helm. Cheap stuff, kmoet nog keer deftige kopen
Het is in het begin een beetje gewoon worden van toch vrij veel tegenwind te hebben. Maar na een tijdje went da wel.
En moest de wind u storen kunde altijd zo een schermpke vanvoor steken.
Kheb nog wat info over uw optie 2 ^^
Ik heb ook nog met een 125 gereden. Ik ben ook niet zo klein van gestalte: 1,84m ofzo. En dat heeft mij nooit gestoord, mss andere mensen wel, maar da maakt mij niet uit
En van kostprijs om met een 125 te beginnen rijden. Voor een 2.000€ moet da lukken om alles in orde te krijgen..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Deadly_Joske Bekijk BerichtenIk rij met een naked (Honda CB600F) en heb absoluut geen last bij hoge snelheden op de autostrade ^^
Behalve van wind in, op, rond mn helm. Cheap stuff, kmoet nog keer deftige kopen
Het is in het begin een beetje gewoon worden van toch vrij veel tegenwind te hebben. Maar na een tijdje went da wel.
Ik heb ook nog met een 125 gereden. Ik ben ook niet zo klein van gestalte: 1,84m ofzo. En dat heeft mij nooit gestoord, mss andere mensen wel, maar da maakt mij niet uit
En van kostprijs om met een 125 te beginnen rijden. Voor een 2.000€ moet da lukken om alles in orde te krijgen..
En Chevy eventueel ook. Ik heb hem voorlopig toch niet meer van doen, alhoewel, in de cab...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xoxo Bekijk BerichtenHoe oud denk je dat ik nu ben, en hoe oud denk je dat ik was toen ik de 125 had
EDIT 2: ik ben nu nog steeds 20
Ik was 18 met de 125, dus ook jong (net 20 edit: 10 dagen voor mijn 20ste verjaardag) op de 600 hoor
Op die vraag zou ik nu niet meteen een antwoord weten..
Oorspronkelijk geplaatst door Deadly_Joske Bekijk BerichtenIk rij met een naked (Honda CB600F) en heb absoluut geen last bij hoge snelheden op de autostrade ^^
Tja, daaraan zie je maar dat elke persoon anders is é. Maar nu jij dat zegt, ga ik, wanneer het zover is, een naked toch zeker testen. Zijn die eigelijk veel trager dan een hypersport?
Ik weet dat je met een 125 gereden hebt, en dat die te koop staat, het kriebelt dus serieus! Niet zo ver van waar ik woon, is een Hondadealer, mss moet ik daar maar eens naartoe om te gaan kijken naar een cbr125. Al vind ik persoonlijk een cagiva en aprilia mooier. Maar die zijn dan ook meteen weer duurder.
2000 Euro is niet veel, maar als je net een huis gekocht hebt, en een zelfstandige zaak gestart bent (voor het vrouwke eigelijk), is dat ook niet weinig.
Aan XoXo: knappe helm en machtig pak! Maar is dat niet wat té om op een cbr125 te rijden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk BerichtenAh echt? M'n excuses dan. Maar dat bevestigt nogmaals mijn twijfel, ik had niet getwijfeld als ik 10 jaar jonger was, maar nu.... Langs de andere kant moet ik daar niet echt van wakker liggen, als jullie zeggen dat dat een goeie manier is om het te leren.
Tja, daaraan zie je maar dat elke persoon anders is é. Maar nu jij dat zegt, ga ik, wanneer het zover is, een naked toch zeker testen. Zijn die eigelijk veel trager dan een hypersport?
Ik weet dat je met een 125 gereden hebt, en dat die te koop staat, het kriebelt dus serieus! Niet zo ver van waar ik woon, is een Hondadealer, mss moet ik daar maar eens naartoe om te gaan kijken naar een cbr125. Al vind ik persoonlijk een cagiva en aprilia mooier. Maar die zijn dan ook meteen weer duurder.
2000 Euro is niet veel, maar als je net een huis gekocht hebt, en een zelfstandige zaak gestart bent (voor het vrouwke eigelijk), is dat ook niet weinig.
Aan XoXo: knappe helm en machtig pak! Maar is dat niet wat té om op een cbr125 te rijden?
Ik reed met dat pak op de CBR600RR. En dan nog? Met nen 125 kunde niet vallen? Dat ding reed ook 140, of dat dan nen brede band heeft of ni, asfalt is even hard !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk BerichtenJa, daar is iets van.
Wat is eigeklijk het verschil tss de gewone en de Repsol? Voel je je niet onveiliger op een smalle moto tgo op een breder model? Ik heb natuurlijk geen ervaring, maar ik heb dat idee precies.
Ik voelde me niet onveiliger. Zo zou ik het zeker niet noemen. In de stad is dat ideaal
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xoxo Bekijk BerichtenDe kleurstelling, meer ni
Ik voelde me niet onveiliger. Zo zou ik het zeker niet noemen. In de stad is dat ideaal
Hoe zou je het dan wel willen noemen? Heb je St.-Truiden trouwnes al eens goed bekeken? Daar ben je op 2min door!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk BerichtenHoe zou je het dan wel willen noemen? Heb je St.-Truiden trouwnes al eens goed bekeken? Daar ben je op 2min door!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xoxo Bekijk BerichtenIs da ech? Koopt u dan maar nen 125Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk BerichtenChevy,
ik zou echt voor een CBR 125 gaan.
Daarmee leer je de versnellingen goed gebruiken, leer je ook hoe je moet deelnemen aan het verkeer, voel je hoe het is om 120 km/h te rijden in de wind, leer je te manoeuvreren op 2 wielen,...
Echt doen !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk BerichtenJa, mss hebben jullie wel gelijk. Morgennamiddag gaan we naar de hondadealer in Melveren (St.-Truiden). Eens kijken naar een cbr125, eens passen, en eigelijk zou ik graag eens een toerke doen, al weet ik niet of ze dat met moto's doen, zoals bij auto's. Maar dan weet ik wel of het iets voor mij is. Want ik moet toegeven dat ik me soms niet helemaal op mijn gemak voel op de dna. Bochten naar links is geen probleem, maar naar rechts doet hij soms wat raar vind ik. Heb de indruk dat hij dan niet zo vlot gaat. Maar is dat maar een idee? Is dat omdat ik linkshandig ben? Of scheelt er mss iets met de fourche (of hoe schrijf je dat)? Nu moet ik wel toegeven dat de voorband redelijk versleten is. Heeft het daar mss iets mee te maken? Het is natuurlijk moeilijk om zo te omschrijven, maar als je in een bocht zit, en de weg is niet mooi glad, wat hier al wel een voorkomt , dan zwiebelt hij zo een beetje. Hij lijkt niet echt baanvast... pff, ik weet niet hoe ik het nog anders moet uitdrukken. Is er een manier om te controleren of die fourche recht is? Of mss eens iemand met ervaring laten rijden? Ik weet het niet...
Als ge u stuur recht zet, rijdt dien DNA dan ook rechtdoor? Simpeler kan toch niet, want als je bijvoorbeeld je stuur iets naar links/rechts zou moeten zetten om rechtdoor te rijden.... Ik had dat met de 600...
Sommige dealers laten wel testritten toe, maar ik weet natuurlijk niet wie er nen CBR125 als testmoto gaat hebben staan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xoxo Bekijk BerichtenVoorvork?
Als ge u stuur recht zet, rijdt dien DNA dan ook rechtdoor? Simpeler kan toch niet, want als je bijvoorbeeld je stuur iets naar links/rechts zou moeten zetten om rechtdoor te rijden.... Ik had dat met de 600...
Sommige dealers laten wel testritten toe, maar ik weet natuurlijk niet wie er nen CBR125 als testmoto gaat hebben staan...
Just, voorvork, da is het! Ja, ik zit hier tegen de waalse grens, dus pas ik me wat aan é.
Aha, da weet ik eigelijk niet. Zal ik eens moeten checken.
Die dealer heeft er ene 2dehands staan dacht ik, dus wie weet.
Comment
-
Kga dit topic ook even gebruiken, hopelijk geen probleem voor de TS?
Zit namelijk ook met een vraag: Droom al jaren van een moto en binnekort gaat er eindelijk wat geld beschikbaar zijn, dus wil binnekort mijn rijlessen gaan starten.
Nu zit ik echter met een probleem. Een 6tal jaar geleden heb ik een accident gehad en mijn elleboog verbreizeld. Na 3 operaties en heel wat vijzen/pinnen zit ik nu met een elleboog die ik niet meer volledig kan strekken en ik heb ook geen 100% beweeglijkheid in mijn pols meer. (zal dadelijk eens een foto nemen en plaatsen).
Nu is mijn vraag: Is het om te rijden echt nodig dat je je arm volledig kan strekken? Heb al eens gemaild naar de lokale rijschool om te vragen of ik eens mocht plaatnemen op een lesmotor om te zien of het ging, maar heb geen antwoord gehad, en ik ben zo iemand die daar slecht op reageerd :p als ze voor een mogelijke "klant" niet eens de moeite doen om te reageren, daar ga ik dus nooit mijn lessen doen/om raad vragen.
Persoonlijk wil ik gaan voor een SM / Naked. Een racer is geweldig mooi maar lijkt me niets voor mij en ik denk ook dat clipons nie handig gaan zijn ivm mijn elleboog?
foto's:
Last edited by VRX; 21/05/2009, 20:08.Honda Civic Type R EP3 - 200pk
Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
Honda Civic Type R EP3 - 250pk
Honda Del Sol - 120pk
Comment
Comment