Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen voor beginners

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
    Idd. ABS dient niet om te gebruiken bij het remmen.
    Maar dit hou je wel 'achter de hand' wanneer je een fout maakt en te hard remt.
    Dit systeem voorkomt dan dat je wiel blokkeert en wegschuift.
    Een achterwiel dat wegschuift kan je (soms) nog corrigeren.
    Wanneer je voorwiel wegschuift heb je het bijna altijd vlaggen.

De rest leer je wel van je motorinstructeur
    Komt in orde. Merci iig al voor de tip.

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten

ABS op moto is verre van raar en zelf handig! Eens dadde da gewent zijt, kunde da lekker misbruiken
    En mag effectief wél op examen gebruikt worden.
    Hier staat dat het bij het precisieremmen niet mag, bij het plots remmen wel.

Comment

ik hoop voor u dadde een vrouw zijt...
      Ze kunnen niet allemaal firma-moto's prakken... Euhm, meekrijgen hè.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
        Komt in orde. Merci iig al voor de tip.

Hier staat dat het bij het precisieremmen niet mag, bij het plots remmen wel.
        De meeste rijscholen hier in de buurt rijden met CBF500 ABS'en. Nog nooit zijn die af moeten druipen omdat die ABS niet uitschakelbaar is zenne

Ook bij de GS'kes wordt den ABS nooit uitgezet tijdens het examen.
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xoxo Bekijk Berichten

*Geeeeuuuuwww*
          Motoren & Tjeurisme

Comment

De meeste rijscholen hier in de buurt rijden met CBF500 ABS'en. Nog nooit zijn die af moeten druipen omdat die ABS niet uitschakelbaar is zenne

Ook bij de GS'kes wordt den ABS nooit uitgezet tijdens het examen.

Ja maar, ik zeg niet dat hij uitgeschakeld moet worden é. Ik zeg maar wat er op ide site staat. Ik wist niet dat je de abs op een moto kon uitschakelen. Meer nog, tot over enkele dagen, had ik nog nooit van abs op de moto gehoord.

Comment

ik hoop voor u dadde een vrouw zijt...
              Dat valt toch goed mee ? Ik trek mij eigenlijk niets aan wat andere mensen denken van waarmee ik rijd. Dat ding ziet er gewoon chill uit om in de zomer overal mee naartoe te rijden. Een scooter zegt me niets en zo'n cbr nog veel minder eigenlijk om eerlijk te zijn

Maar best dat iedereen een verschillende smaak heeft eh

Comment

Er zijn toch grenzen zenne

ABS op moto is verre van raar en zelf handig! Eens dadde da gewent zijt, kunde da lekker misbruiken
                En mag effectief wél op examen gebruikt worden.
                Twee maal mee eens

Die ballonbanden van de Vanvan... (maar inderdaad, smaken verschillen)

En dat ABS op een moto is zo verdomd efficiënt. Ik heb in de rijschool mèt gereden en dat gaf mij tijdens mijn les in de regen, bij de remproeven zeer veel vertrouwen. Ik rij nu zonder ABS.

En ja, ABS mag zeker bij het examen gebruikt worden.

Als ik een nieuwe moto mocht kopen, ZEKER ABS !

Comment

Das om off-road te kunnen rijden eh

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten

Die ballonbanden van de Vanvan... (maar inderdaad, smaken verschillen)
                  Ok, das wel iets dak ga onthouden

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten

Als ik een nieuwe moto mocht kopen, ZEKER ABS !

Comment

We zijn vandaag eens naar Honda Thijs in Melveren geweest, die CBR125 dat daar stond, was een tweedehands, maar reeds verkocht. Geen ritje dus. We hebben wel eens mogen zitten, en ik vond dat best prettig, al moet ik zeggen dat ik er helemaal niet op 'lag'. Integendeel, ik zat eigelijk nog vrij recht. Mijn vrouwke zag het helemaal zitten, aangezien ze hier beter aan de grond kan met haar voeten dan op de dna. Zadelhoogte is ongeveer dezelfde, maar ik denk dat het verschil hem zat in de breedte van het zadel. Die van de cbr125 is veel smaller, dus eigelijk een voordeel voor mijn madam. Het logische gevolg is dus dat ze haar al een pak veiliger voelde op de CBR125. Jammer dat we niet eens hebben kunnen rijden, wat voor mij sowieso een must is eer ik zoiets zou kopen.
                    Ik wil hier niemand tegen de schenen stampen, maar aangezien hij niet van de breedste is, zijn er modellen die we knapper vinden. Maar het is nu al door heel wat mensen bevestigd dat dit een goeie opstapmotor is, zeker omdat we nog geen motorijbewijs hebben. Kans is dus heel groot, dat dit model binnenkort in onze garage zal staan, zodra we het ons kunnen veroorloven tenminste.
                    Moest je toevallig eens in de buurt van Gent zijn mag je gerust een ritje doen op mijn CBR ^^
                    maar om der speciaal van St-Truiden voor af te komen is misschien wat ver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Deadly_Joske Bekijk Berichten
                      Moest je toevallig eens in de buurt van Gent zijn mag je gerust een ritje doen op mijn CBR ^^
                      maar om der speciaal van St-Truiden voor af te komen is misschien wat ver

Merci Joske, da's vriendelijk. Maar we komen nu niet gauw in de buurt van Gent, en het is idd nogal ver. In ieder geval, 9/10 ga ik de dna te koop zetten, en gaan we een cbr125 kopen. Als tegen dan de jouwe nog te koop staat, willen we zeker eens komen kijken. Altijd een voordeel als je iets kan kopen van 'iemand die je kent'. Ook al is het maar van een forum.

Comment

Merci Joske, da's vriendelijk. Maar we komen nu niet gauw in de buurt van Gent, en het is idd nogal ver. In ieder geval, 9/10 ga ik de dna te koop zetten, en gaan we een cbr125 kopen. Als tegen dan de jouwe nog te koop staat, willen we zeker eens komen kijken. Altijd een voordeel als je iets kan kopen van 'iemand die je kent'. Ook al is het maar van een forum.

En laat het vooral niet aan je hart komen dat ze het weglachen als 'veredelde fiets' (ja, ook zoals enkelen hier). Ge kunt er echt goed en deftig mee leren rijden, naar mijn mening. 'k Heb hier zo eens een filmpje gepost dat er ZX6R voor mij uit de weg moest op een rotonde omdat hij niet snel genoeg voor mij ging. Toeval dacht die kerel mij iets te laten zien, die droop wel even af

Comment

Mja, die cbr'kes vind je genoeg. En voor een redelijke prijs, dus wrs wordt het zo één. MAAR ik heb net een 125 gevonden die ik écht knap vind (wat dus niet helemaal het geval is bij de cbr125 , pas op, lelijk is hij ook niet, maar 'er klopt iets niet aan' imho), nl een Cagiva Planet. Het merk ken ik eigelijk niet, dus kenners, spreek jullie er maar over uit. Nadeel is dat ze zeldzaam zijn op de 2dehandsmarkt blijkbaar. En ook niet goedkoop. Plus dat ze normaal teveel kw hebben om met een B rijbewijs te mogen rijden. Ik heb ontdekt dat bobo zo nog ene heeft gehad, jammer genoeg niet meer nu, mss kan hij zijn mening ook even geven, wat dat geeft als 'leermoto'?

Comment

cagiva is het merk

een cagiva zal iets vlugger roesten, dan een cbr'ke. MAAR motorisch vrij goed... natuurlijk is het niet zo'n gevestigde waarde als een honda, yamaha, ...

mijn 125'ke vliegt 1 dezer dagen online voor 1550euro (met klein onderhoud voor verkoop) 1500 zonder onderhoud. Eigenlijk heeft hij nog geen onderhoud nodig .. maja... beter 1tje teveel dan 1tje te weinig zeker . Er is al een geïnteresseerde, maarja 80% van geïntereseerden zijn niet bereid om te kopen.
                            Last edited by ; 26/05/2009, 14:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozzeh Bekijk Berichten
                              cagiva is het merk

een cagiva zal iets vlugger roesten, dan een cbr'ke. MAAR motorisch vrij goed... natuurlijk is het niet zo'n gevestigde waarde als een honda, yamaha, ...

mijn 125'ke vliegt 1 dezer dagen online voor 1550euro (met klein onderhoud voor verkoop) 1500 zonder onderhoud. Eigenlijk heeft hij nog geen onderhoud nodig .. maja... beter 1tje teveel dan 1tje te weinig zeker . Er is al een geïnteresseerde, maarja 80% van geïntereseerden zijn niet bereid om te kopen.
                              Merci voor de raad.

Tja, net zoals bij deadlyjoske heb ik eventueel ook interesse in de jouwe, als ik geen Cagiva vind. Maar eerst moet de dna de deur uit. Dat zeg ik er wel eerlijk bij. Iig, veel geluk bij de verkoop.

Comment

Merci voor de raad.

Tja, net zoals bij deadlyjoske heb ik eventueel ook interesse in de jouwe, als ik geen Cagiva vind. Maar eerst moet de dna de deur uit. Dat zeg ik er wel eerlijk bij. Iig, veel geluk bij de verkoop.
                                Cagiva is een PAK sneller (29pk), exclusiever, mooier en leuker dan een CBR maar is dan ook een even groot pak onderhoudsgevoeliger wegens 2 takt.
                                2 takt is ook minder snelweg bestendig...

En qua onderdelen toelevering van Mito's en Planets, daar bestaan heel wilde verhalen over....
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

Cagiva is een PAK sneller (29pk), exclusiever, mooier en leuker dan een CBR maar is dan ook een even groot pak onderhoudsgevoeliger wegens 2 takt.
                                  2 takt is ook minder snelweg bestendig...

En qua onderdelen toelevering van Mito's en Planets, daar bestaan heel wilde verhalen over....
                                  juust de cagiva is een 2-takt ... ik had eerst de hyosung GT125 in mijn gedachten die een 4-takt is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xoxo Bekijk Berichten
                                    zegt degene die om de 5voet omvergereden wordt.
                                    jij kan al een joe bar strip op je ééntje vullen tegenwoordig.
                                    wimoptiek.be op

Comment

Mja, die cbr'kes vind je genoeg. En voor een redelijke prijs, dus wrs wordt het zo één. MAAR ik heb net een 125 gevonden die ik écht knap vind (wat dus niet helemaal het geval is bij de cbr125 , pas op, lelijk is hij ook niet, maar 'er klopt iets niet aan' imho), nl een Cagiva Planet. Het merk ken ik eigelijk niet, dus kenners, spreek jullie er maar over uit. Nadeel is dat ze zeldzaam zijn op de 2dehandsmarkt blijkbaar. En ook niet goedkoop. Plus dat ze normaal teveel kw hebben om met een B rijbewijs te mogen rijden. Ik heb ontdekt dat bobo zo nog ene heeft gehad, jammer genoeg niet meer nu, mss kan hij zijn mening ook even geven, wat dat geeft als 'leermoto'?

eigelijk wou ik een mito ipv een planet, mijne was een afgestelde 15 pk-er zo ingeschreven

om eerlijk te zijn, als het design ni doorslagevend is, wat bij mij dus wél zo was, zou ik die laten staan
                                      als je dat start is het percies een brommerke door die tweetakt

als je van plan bent te racen, maar dat denkikni, is een cagiva ook supper, je kan dat opfokken tot 70 pk

7 vitessen voor ocharme 120 te rijden
                                      trillen door het volledige motoke
                                      wel zalige remmen

duuuur in okkazie tov een cbr, die volgens mij onklopbaar blijft - prijs kwaliteit

maar mooi

en ik moet wel zeggen, moto was op 1 dag verkocht, dus er is wel vraag achter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozzeh Bekijk Berichten
                                        juust de cagiva is een 2-takt ... ik had eerst de hyosung GT125 in mijn gedachten die een 4-takt is.
                                        chevy, deze al gezien ?

ook wel duur natuurlijk maar méér moto uitziend

(moto-uitziend, wat een lacher, het blijven 125-ers met max 15 pk dus.... )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                          zegt degene die om de 5voet omvergereden wordt.
                                          jij kan al een joe bar strip op je ééntje vullen tegenwoordig.
                                          1. Ik doe het dan ook met mijn eigen motoren.
                                          2. Ik ben 1 keertje omver gereden, omdat die kerel zonder aanleiding uit de file kwam.

Joe Bar rulez, Goe Wete, maar ik ben dan ook ster op mezelf

Comment

Working...
                                          X