Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen voor beginners

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
    ligt deels aan slijtage band maar vooral aan tmanneke da erop zit en krampachtig zijn stuur vast zal nemen in rechter bochten, gewoon omdat op voorhand al in uw koppeke zit.
    Ja, daar heb ik ook al aan gedacht zenne, en eerlijk gezegd, ik hoop dat het idd zo is. Liever dat, dan dat er iets mis is met de dna. Ik heb nochtans van mijn 16 tot mijn 19 allerhande brommerkes gehad en eigelijk nooit 'schrik' gehad. Maar ja, jong en onbezonnen é.

    Oorspronkelijk geplaatst door Xoxo Bekijk Berichten
    Seg Chevy, ik heb al voor minder gevochten hoor Ik zou da ni late zeggen door iemand dat gewoon los in een mu... Wha'ever.

    Mwa, ik heb nog nooit in heel mijn leven gevochten en ben da nu ook ni van plan. Waarschijnlijk heeft de mens nog gelijk. Dat laatste zinnneke, kan de chevy ni goe volgen zenne. Waarschijnlijk iets van voor mijn tijd? Ik ben hier eigelijk, tot voor kort, nooit veel in dit gedeelte geweest. En nu zit ik bijna niet meer in het autogedeelte. Geobsedeerd zeggen ze dan.

    Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
    @Chevy: Aangezien jij toch aan de waalsche grens zit, hier in het dorp staat een CBR 125 met een groot bord op waarop staat dat je'm kan testen...
    BTW: Ik weet niet of het dat is, maar de meeste motorrijders kunnen beter bochten nemen naar 1 kant dan naar de andere. Mijn voorkeur gaat bvb uit naar links.
    Merci voor de tip. Maar de waalse grens is vrij groot é. En zo bekend ben ik hier nu ook weer niet, heb dus geen idee waar Roux ligt.

    Ja, ik zeg het, dat kan dus ook goed zijn dat ik naar de ene kant zelfzekerder ben, dan naar de andere. Het is mss geen vergelijking, maar met skiën heb ik dat ook.

    Comment


    • #42
      @ VRX: tuurlijk is dat geen probleem, dit topic is voor alle beginners é.
      Jammer genoeg weet ik het antword niet op je vraag, omdat ik zelf beginner ben.

      Al ben ik ook wel benieuwd naar het antwoord.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
        @ VRX: tuurlijk is dat geen probleem, dit topic is voor alle beginners é.
        Jammer genoeg weet ik het antword niet op je vraag, omdat ik zelf beginner ben.

        Al ben ik ook wel benieuwd naar het antwoord.
        De maagdjes in het topic

        No offence hè

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Xoxo Bekijk Berichten
          De maagdjes in het topic

          No offence hè
          Toevallig is dat ook nog eens mijn sterrenbeeld (Vroeger genoeg mee gepest geweest haha)
          Honda Civic Type R EP3 - 200pk
          Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
          Honda Civic Type R EP3 - 250pk
          Honda Del Sol - 120pk

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
            ligt deels aan slijtage band maar vooral aan tmanneke da erop zit en krampachtig zijn stuur vast zal nemen in rechter bochten, gewoon omdat op voorhand al in uw koppeke zit.
            ik heb dat vandaag gemerkt, linkse bochten gingen zalig goed, rechterbochten krampachtig...gisteren iets in mijn linker dij geschoten waardoor ik niet goe kon hangen tegen de tank met mijn links been
            1978 BMW E21 323i
            2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
            2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
              ik heb dat vandaag gemerkt, linkse bochten gingen zalig goed, rechterbochten krampachtig...gisteren iets in mijn linker dij geschoten waardoor ik niet goe kon hangen tegen de tank met mijn links been
              Den Tracer stond hevig gisteren met zijn madam

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Xoxo Bekijk Berichten
                Den Tracer stond hevig gisteren met zijn madam
                nee nee, het was tijdens de zaalvoetbal gebeurd
                1978 BMW E21 323i
                2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                  nee nee, het was tijdens de zaalvoetbal gebeurd
                  Jaaaaaajaaaaaaa

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                    Jaaaaaajaaaaaaa
                    komaan jongens back on topic


























                    1978 BMW E21 323i
                    2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                    2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

                    Comment


                    • #50
                      @ VRX

                      als ik zo je bewegingsbeperking bekijk, moet dat volgens mij toch lukken om te rijden. Maar zoals je zegt zal een racer volgens mij zeer moeilijk tot onmogelijk zijn. Bij een racer lig je naar voor en dien je je armen volledig te strekken. Als ik bij mijn SV gewoon rechtop zit, leun ik naar voor, met mijn armen gestrekt en steunend op mijn polsen. Dat laatste is iets wat ook jij kost wat kost gaat moeten vermijden.

                      Ik ben er zeker van dat jij met bepaalde nakeds zeker een goede positie moet kunnen vinden. Verder een goede (rechte) zithouding en een goed gekromd stuur.

                      Ik weet niet of je krachtsverlies hebt of zo, maar ik zou ook zeker voor geen zware motorfiets gaan. Daarmee bedoel ik dan het gewicht. Bij het rijden heeft dit niet zo veel belang, maar voor jou zal het met je elleboog gemakkelijker zijn om te manoeuvreren denk ik.

                      De kunst bij jou zal erin bestaan om met je goede arm te trekken of te duwen bij extreme bewegingen van het stuur. Maar dat lijkt me vooral gewoonte en oefening.

                      Een motor die bij mij opkomt is een MT-03, dicht op het stuur, licht, rechte houding.

                      De rijschool heeft normaal 2-3 types van motorfietsen.

                      Je zou eens op een afgesloten terrein moeten kunnen oefenen en aanvoelen of het lukt om een motorfiets te besturen.

                      Comment


                      • #51
                        Bedankt voor je antwoord

                        Kweet da het uiteindelijk altijd gaat neerkomen op "je moet het gewoon proberen om het echt te weten", maar als mensen al een beetje kunnen zeggen of ze denken of het wel gaat of helemaal niet, helpt me ook al een heel stuk vooruit!

                        Krachtverlies, ik merk er niet al te veel van maar het is er waarschijnlijk wel, vooral omdat je gewoon instinctief meer je rechterarm gaat gebruiken, om zo je linkerarm wat te "sparen" en omdat sommige dingen gewoon moeilijk gaan.

                        Die MT-O3 heb ik een tijd geleden ook wat zitten bekijken, zelfde blok steekt ook onder de XT660X, op deze laatste heb ik al eens plaatsgenomen (terwijl em stilstond helaas :p ) en zowat gekeken of het zou lukken en dat leek me wel ok. Heel de supermotard houding lijkt wel te gaan voor mij, en laat dat nu net het type moto zijn waar ik momenteel echt als een blok voor val.
                        Honda Civic Type R EP3 - 200pk
                        Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
                        Honda Civic Type R EP3 - 250pk
                        Honda Del Sol - 120pk

                        Comment


                        • #52
                          @ VRX, moet zeker lukken, maar neem u iets met de houding van nen touring of nen naked met een ruime tank.

                          Het eerste voor een zithouding waarbij de polsen onbelast zijn en je ook de armen nooit moet strekken en het tweede om u tijdens het remmen goed tegen te kunnen houden met uw benen, zodadde uw polsen niet moet belasten.
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                            @ VRX, moet zeker lukken, maar neem u iets met de houding van nen touring of nen naked met een ruime tank.

                            Het eerste voor een zithouding waarbij de polsen onbelast zijn en je ook de armen nooit moet strekken en het tweede om u tijdens het remmen goed tegen te kunnen houden met uw benen, zodadde uw polsen niet moet belasten.
                            een SM valt af dus

                            momenteel 2 moto's waar ik gek van ben qua styling/looks/uitstraling/...: Kawa Z750 en een KTM SMC
                            Honda Civic Type R EP3 - 200pk
                            Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
                            Honda Civic Type R EP3 - 250pk
                            Honda Del Sol - 120pk

                            Comment


                            • #54
                              We zijn vandaag eens naar Honda Thijs in Melveren geweest, die CBR125 dat daar stond, was een tweedehands, maar reeds verkocht. Geen ritje dus. We hebben wel eens mogen zitten, en ik vond dat best prettig, al moet ik zeggen dat ik er helemaal niet op 'lag'. Integendeel, ik zat eigelijk nog vrij recht. Mijn vrouwke zag het helemaal zitten, aangezien ze hier beter aan de grond kan met haar voeten dan op de dna. Zadelhoogte is ongeveer dezelfde, maar ik denk dat het verschil hem zat in de breedte van het zadel. Die van de cbr125 is veel smaller, dus eigelijk een voordeel voor mijn madam. Het logische gevolg is dus dat ze haar al een pak veiliger voelde op de CBR125. Jammer dat we niet eens hebben kunnen rijden, wat voor mij sowieso een must is eer ik zoiets zou kopen.
                              Ik wil hier niemand tegen de schenen stampen, maar aangezien hij niet van de breedste is, zijn er modellen die we knapper vinden. Maar het is nu al door heel wat mensen bevestigd dat dit een goeie opstapmotor is, zeker omdat we nog geen motorijbewijs hebben. Kans is dus heel groot, dat dit model binnenkort in onze garage zal staan, zodra we het ons kunnen veroorloven tenminste.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                                We zijn vandaag eens naar Honda Thijs in Melveren geweest, die CBR125 dat daar stond, was een tweedehands, maar reeds verkocht. Geen ritje dus. We hebben wel eens mogen zitten, en ik vond dat best prettig, al moet ik zeggen dat ik er helemaal niet op 'lag'. Integendeel, ik zat eigelijk nog vrij recht. Mijn vrouwke zag het helemaal zitten, aangezien ze hier beter aan de grond kan met haar voeten dan op de dna. Zadelhoogte is ongeveer dezelfde, maar ik denk dat het verschil hem zat in de breedte van het zadel. Die van de cbr125 is veel smaller, dus eigelijk een voordeel voor mijn madam. Het logische gevolg is dus dat ze haar al een pak veiliger voelde op de CBR125. Jammer dat we niet eens hebben kunnen rijden, wat voor mij sowieso een must is eer ik zoiets zou kopen.
                                Ik wil hier niemand tegen de schenen stampen, maar aangezien hij niet van de breedste is, zijn er modellen die we knapper vinden. Maar het is nu al door heel wat mensen bevestigd dat dit een goeie opstapmotor is, zeker omdat we nog geen motorijbewijs hebben. Kans is dus heel groot, dat dit model binnenkort in onze garage zal staan, zodra we het ons kunnen veroorloven tenminste.
                                Ik ben net als jij een beginner en vind dit dus wel een ongelooflijke interessant topic .
                                Ik moet nog een jaar wachten tegen dat ik met een 125cc mag rijden maar ik heb ondertussen wel al wat rondgekeken en in deze klasse zou het voor mij de suzuki VanVan worden

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Morning glory Bekijk Berichten
                                  ik hoop voor u dadde een vrouw zijt...
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                  Motoren & Tjeurisme

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                                    Chevy,

                                    ik zou echt voor een CBR 125 gaan.

                                    Daarmee leer je de versnellingen goed gebruiken, leer je ook hoe je moet deelnemen aan het verkeer, voel je hoe het is om 120 km/h te rijden in de wind, leer je te manoeuvreren op 2 wielen,...

                                    Echt doen !
                                    Ik vind dit, naast het veiligheidsaspect natuurlijk, de voornaamste reden om met een minder krachtige moto te beginnen.
                                    Voor de rest blijven alle principes van rijvaardigheidstechnieken toch identiek dezelfde hé.

                                    Wat ik wou zeggen, als ge kunt kiezen tussen een moto met ABS of zonder, neem
                                    dan absoluut die met ABS.
                                    In panieksituaties kan hiermee zelfs een ervaren motard z'n voordeel mee doen.
                                    Je zal dit wel merken bij de remtechnieken tijdens je motoropleiding

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                      ik hoop voor u dadde een vrouw zijt...
                                      Waarom? Toch ieder zijn goesting ni? Smaken en kleuren... Weet je wel?

                                      Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                                      Ik vind dit, naast het veiligheidsaspect natuurlijk, de voornaamste reden om met een minder krachtige moto te beginnen.
                                      Voor de rest blijven alle principes van rijvaardigheidstechnieken toch identiek dezelfde hé.

                                      Wat ik wou zeggen, als ge kunt kiezen tussen een moto met ABS of zonder, neem
                                      dan absoluut die met ABS.
                                      In panieksituaties kan hiermee zelfs een ervaren motard z'n voordeel mee doen.
                                      Je zal dit wel merken bij de remtechnieken tijdens je motoropleiding
                                      Ik heb, zoals al eerder vermeld, weinig tot geen ervaring, buiten wa brommerkes, maar het idee van een ABS op een moto vind ik wel raar.
                                      Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat die trouwens niet in werking mocht treden tijdens je manoeuvres van je praktisch rijexamen?

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                                        Ik heb, zoals al eerder vermeld, weinig tot geen ervaring, buiten wa brommerkes, maar het idee van een ABS op een moto vind ik wel raar.
                                        Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat die trouwens niet in werking mocht treden tijdens je manoeuvres van je praktisch rijexamen?
                                        Idd. ABS dient niet om te gebruiken bij het remmen.
                                        Maar dit hou je wel 'achter de hand' wanneer je een fout maakt en te hard remt.
                                        Dit systeem voorkomt dan dat je wiel blokkeert en wegschuift.
                                        Een achterwiel dat wegschuift kan je (soms) nog corrigeren.
                                        Wanneer je voorwiel wegschuift heb je het bijna altijd vlaggen.

                                        De rest leer je wel van je motorinstructeur

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                                          Waarom? Toch ieder zijn goesting ni? Smaken en kleuren... Weet je wel?
                                          Er zijn toch grenzen zenne

                                          Ik heb, zoals al eerder vermeld, weinig tot geen ervaring, buiten wa brommerkes, maar het idee van een ABS op een moto vind ik wel raar.
                                          Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat die trouwens niet in werking mocht treden tijdens je manoeuvres van je praktisch rijexamen?
                                          ABS op moto is verre van raar en zelf handig! Eens dadde da gewent zijt, kunde da lekker misbruiken
                                          En mag effectief wél op examen gebruikt worden.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                          Motoren & Tjeurisme

                                          Comment

                                          Working...
                                          X