Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen voor beginners

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
    Cagiva is een PAK sneller (29pk), exclusiever, mooier en leuker dan een CBR maar is dan ook een even groot pak onderhoudsgevoeliger wegens 2 takt.
    2 takt is ook minder snelweg bestendig...

    En qua onderdelen toelevering van Mito's en Planets, daar bestaan heel wilde verhalen over....
    Maar als die afgesteld zijn, zijn die toch niet sneller? En met wat je zegt, begin ik wel te twijfelen. Het oog wil uiteraard ook wat, maar mag eigelijk geen prioriteit zijn, toch? Maar mijne collega zei dat een naked, of iets met een echt stuur, 'beter' was om mee te leren rijden. Tgo een racer dan met z'n clip-ons (of hoe noem je dat?). Ik weet het natuurlijk niet, anders was ik dit topic niet gestart. Probleem is dat ik zo weinig, naar mijn mening, mooie 125ers vind. Maar problemen met onderdelen leveren enz, da lijkt me ook niet echt handig.

    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten


    eigelijk wou ik een mito ipv een planet, mijne was een afgestelde 15 pk-er zo ingeschreven

    om eerlijk te zijn, als het design ni doorslagevend is, wat bij mij dus wél zo was, zou ik die laten staan
    als je dat start is het percies een brommerke door die tweetakt

    als je van plan bent te racen, maar dat denkikni, is een cagiva ook supper, je kan dat opfokken tot 70 pk

    7 vitessen voor ocharme 120 te rijden
    trillen door het volledige motoke
    wel zalige remmen

    duuuur in okkazie tov een cbr, die volgens mij onklopbaar blijft - prijs kwaliteit

    maar mooi


    en ik moet wel zeggen, moto was op 1 dag verkocht, dus er is wel vraag achter
    Ja zo'n mito is ook prachtig. Probleem is dat ik een bedrag van 1500 Euro in gedachten had, niet echt het budget van een mito dus. En eigelijk ook maar 1 planet gevonden voor dat bedrag. In lelijk geel dan nog, maar ik ken ne goeie carrossier.

    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    chevy, deze al gezien ?

    ook wel duur natuurlijk maar méér moto uitziend

    (moto-uitziend, wat een lacher, het blijven 125-ers met max 15 pk dus.... )
    Ook dit merk(Hyuosung) ken ik niet. En ook zowel de racer als de naked zijn mooi, en ook deze zijn te duur.
    Dacht altijd dat dat een 'sleurenmerk' was. Zo'n fake chinees, weet je wel?





    Wat zijn eigelijk de voor- en nadelen van een 2takt tgo een 4 takt?

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
      Maar als die afgesteld zijn, zijn die toch niet sneller? En met wat je zegt, begin ik wel te twijfelen. Het oog wil uiteraard ook wat, maar mag eigelijk geen prioriteit zijn, toch? Maar mijne collega zei dat een naked, of iets met een echt stuur, 'beter' was om mee te leren rijden. Tgo een racer dan met z'n clip-ons (of hoe noem je dat?). Ik weet het natuurlijk niet, anders was ik dit topic niet gestart. Probleem is dat ik zo weinig, naar mijn mening, mooie 125ers vind. Maar problemen met onderdelen leveren enz, da lijkt me ook niet echt handig.



      Ja zo'n mito is ook prachtig. Probleem is dat ik een bedrag van 1500 Euro in gedachten had, niet echt het budget van een mito dus. En eigelijk ook maar 1 planet gevonden voor dat bedrag. In lelijk geel dan nog, maar ik ken ne goeie carrossier.



      Ook dit merk(Hyuosung) ken ik niet. En ook zowel de racer als de naked zijn mooi, en ook deze zijn te duur.
      Dacht altijd dat dat een 'sleurenmerk' was. Zo'n fake chinees, weet je wel?





      Wat zijn eigelijk de voor- en nadelen van een 2takt tgo een 4 takt?
      2takt heeft meer power, maar klinkt nogal brommer-achtig. Zeker op een smal 125 ding, ziet dat er nogal idioot uit, IMO.
      Een 4takt bromt iets meer (klinkt gewoon lager, zeker met juiste demper), maar heeft natuurlijk minder vermogen.
      Het verbruik van een 2stroke ligt hoger en is onderhoudsgevoeliger.

      Over't algemeen

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
        Wat zijn eigelijk de voor- en nadelen van een 2takt tgo een 4 takt?
        verbruik, koppel, onderhoud, rustige loop zijn beter voor de 4-takt
        vermogen beter voor de tweetakt

        zo'n cagiva is eigelijk zonde om die dicht te knijpen tot 15pk, in feite is't een heuse racer

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Xoxo Bekijk Berichten
          2takt heeft meer power, maar klinkt nogal brommer-achtig. Zeker op een smal 125 ding, ziet dat er nogal idioot uit, IMO.
          Een 4takt bromt iets meer (klinkt gewoon lager, zeker met juiste demper), maar heeft natuurlijk minder vermogen.
          Het verbruik van een 2stroke ligt hoger en is onderhoudsgevoeliger.

          Over't algemeen
          Het ziet er dan mss nogal idioot uit, maar het heeft meer power, dus das toch ok dan?

          Bij die dna dak nu heb is dat ook om door de grond te zakken, mensen verwachten een zekere brom als ik hem start, maar het is dan zo'n zoem van een scootermotor.

          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          verbruik, koppel, onderhoud, rustige loop zijn beter voor de 4-takt
          vermogen beter voor de tweetakt

          zo'n cagiva is eigelijk zonde om die dicht te knijpen tot 15pk, in feite is't een heuse racer
          Pffff, wat een moeilijke keuze, zeker omdat ik met een beperkt budget zit. En uiteraard maar max 11kw mag hebben, amders kwam er wel iets zwaarder. En da's ook de reden waarom ik een toegeknijpte zou moeten hebben é bobo, die max van 11kw.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
            Het ziet er dan mss nogal idioot uit, maar het heeft meer power, dus das toch ok dan?

            Bij die dna dak nu heb is dat ook om door de grond te zakken, mensen verwachten een zekere brom als ik hem start, maar het is dan zo'n zoem van een scootermotor.



            Pffff, wat een moeilijke keuze, zeker omdat ik met een beperkt budget zit. En uiteraard maar max 11kw mag hebben, amders kwam er wel iets zwaarder. En da's ook de reden waarom ik een toegeknijpte zou moeten hebben é bobo, die max van 11kw.
            Ja, 't is hoe je het bekijkt, want anderzijds is het wel underdog natuurlijk. Het klinkt als een brommer en je zal er nog veel een tandje moeten laten bijsteken.
            Maar zo'n Mito e.d. zien er smal uit (wel breder dan nen CBR125bvb) en als mensen je dan zien starten

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Xoxo Bekijk Berichten
              Ja, 't is hoe je het bekijkt, want anderzijds is het wel underdog natuurlijk. Het klinkt als een brommer en je zal er nog veel een tandje moeten laten bijsteken.
              Maar zo'n Mito e.d. zien er smal uit (wel breder dan nen CBR125bvb) en als mensen je dan zien starten

              Ik vind dat net het minder mooie aan een cbr125, dat die zo smal is. Die andere zijn toch iet of wat breder (voor een 125 dan é ).

              Pfff, nu weet ik het echt niet meer zenne. CBR125, Cagiva planet, Hyosung GT125 (R),...

              Gezien mijn budget, en de goeie naam, denk ik dat ik het maar bij een cbr125 zal houden. Ook het feit dat er 2 forumleden hunne wegdoen, doet me naar een cbr125 nijgen. Ik koop liever iets van een 'bekende'. En die Repsol van Jozzeh vind ik wel iets hebben.

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                Ik vind dat net het minder mooie aan een cbr125, dat die zo smal is. Die andere zijn toch iet of wat breder (voor een 125 dan é ).

                Pfff, nu weet ik het echt niet meer zenne. CBR125, Cagiva planet, Hyosung GT125 (R),...

                Gezien mijn budget, en de goeie naam, denk ik dat ik het maar bij een cbr125 zal houden. Ook het feit dat er 2 forumleden hunne wegdoen, doet me naar een cbr125 nijgen. Ik koop liever iets van een 'bekende'. En die Repsol van Jozzeh vind ik wel iets hebben.
                voor mij moede geen cbr125 kopen eh ...
                ik denk dat een groot punt in je beslissing moet zijn, wat je verwacht van de moto. Bijvoorbeeld:
                - als je wilt racen, ga voor een 2-takt. (Pas op, ge kan je ook dood sjeezen op een 4-takt .)
                - .... (rest van de zaken zijn al eens gezegd geweest)

                zoiezo, wat ge ook kiest... met gelijk welke 125 is het dikke fun. Hangt gewoon af wat je onder fun ziet.

                Comment


                • #88
                  Nen Mito zal ni lukken met uw pols. De rijhouding op nen Mito is minstens even extreem als op nen 916.
                  Nen Planet heeft wel het grote voordeel dat de tank een bergruimte is.
                  Ik dacht zelf dat er een jethelm onder kan
                  Praktisch gezien wel een héél groot voordeel. En als je eentje hebt met 11kW op papier, maar full power int echt, dan gaan ze ni lang lachen met uw geluid Zo dingen bolle makkelijk 160-170
                  En met het geluid van een mooi snerpende tweetakt is volgens mij zeker niets mis.
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jozzeh Bekijk Berichten
                    voor mij moede geen cbr125 kopen eh ...
                    ik denk dat een groot punt in je beslissing moet zijn, wat je verwacht van de moto. Bijvoorbeeld:
                    - als je wilt racen, ga voor een 2-takt. (Pas op, ge kan je ook dood sjeezen op een 4-takt .)
                    - .... (rest van de zaken zijn al eens gezegd geweest)

                    zoiezo, wat ge ook kiest... met gelijk welke 125 is het dikke fun. Hangt gewoon af wat je onder fun ziet.
                    Vwala, dé vraag is gesteld. Wat verwacht ik er van.

                    Ik wil gewoon ne geschikte opstapmotor, zonder dat ik eerst voor een rijbewijs moet gaan. Het is zeker niet de bedoeling om te gaan racen, en al helemaal ni om me dood te sjezen. Da's nu net wat ik wil vermijden. Ik wil het motorrijden zelf goed onder de knie krijgen. Schoonheid komt lager op mijn lijstje. Ik wil graag een moto die 'makkelijk' rijdt, waar ik dus het motorrijden zelf onder de knie krijg. En liefst een betrouwbare en degelijke. Waar ik niet om de 5 voeten mee in panne sta. En als het motorrijden echt iets voor mij is, zou ik voor mijn rijbewijs gaan en iets zwaarder kopen. 9/10 wordt dat een racer. Dus dacht ik, ik leer het nu op een racer. Maar dan kwam mijn collega, die wel wat ervaring heeft, en zei me dat een racer niet echt ideaal is om het motorrijden te leren. Eerder een model met een echt stuur. En de Chevy begon te twijfelen. En te zoeken. Zo ben ik op die planet uitgekomen. Maar een degelijke kost algauw een serieuze duit. Een degelijke cbr125 is goedkoper. Dus mijn verstand zegt, kopen die cbr125! Anders ga je mss, gezien mijn beperkt budget, een miserieplanet in huis halen. Meer en meer raak ik er dus van overtuigd een cbr125 te kopen. En meer en meer heb ik interesse in de jouwe. Als het al niet te laat is?

                    Dus iemand die nog stevige argumenten heeft om me om te praten, of juist ni, het is de moment!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                    Nen Mito zal ni lukken met uw pols. De rijhouding op nen Mito is minstens even extreem als op nen 916.
                    Nen Planet heeft wel het grote voordeel dat de tank een bergruimte is.
                    Ik dacht zelf dat er een jethelm onder kan
                    Praktisch gezien wel een héél groot voordeel. En als je eentje hebt met 11kW op papier, maar full power int echt, dan gaan ze ni lang lachen met uw geluid Zo dingen bolle makkelijk 160-170
                    En met het geluid van een mooi snerpende tweetakt is volgens mij zeker niets mis.
                    11 kw op papier maar full power in 't echt... das eigelijk illegaal, just? Ik weet ni of ik daar gerust in zou zijn. Kan dat dan ook met een cbr125? Of is die 11kw zijn full power?

                    Jij hebt naar 't schijnt ook wel wa kennis van zaken, dus rekening houdend met mijn antwoord op Jozzeh, spreek, en uw mond zal open gaan! De firma dankt u.

                    Comment


                    • #90
                      cbr125 is full power 11Kw maa je kan het een beeeeetje vermeerderen door andere stukken te steken (K&N luchtfilter, andere uitlaatlijn), maar dan kost dat terug vrij veel geld (zeker voor te spenderen aan een 125). Daarom dat mijn 125 volledig origineel is.

                      het is zeker niet te laat. Eerst moet de nummerplaat nog over gezet worden op mijn nieuwen alvorens ik hem officieel te koop online zet.

                      Uw collega heeft gelijk dat beginnen op een racemodel moeilijk is, maar elke 125 is zo licht en wendbaar dat een 125 racer even wendbaar is als een zware moto met breed stuur.

                      Nu zit ik wel met het probleem van dat onderhoud, dat ik nog zou willen laten uitvoeren als extra'tje (eigenlijk niet want het wordt toch betaalt in de verkoopsprijs). Als de plak overgezet wordt, 1 dezer dagen, dan mag ik er in principe niet meer op de baan ermee. Niet dat dat onderhoud echt nodig is, want zoiezo moet hij binnen een goeie 2000km op onderhoud.

                      Ik zal wel zien indien ik nog iets kan regelen. Vanavond eens beginnen met hem nog eens grondig te kuisen.

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten

                        Dus iemand die nog stevige argumenten heeft om me om te praten, of juist ni, het is de moment!



                        11 kw op papier maar full power in 't echt... das eigelijk illegaal, just? Ik weet ni of ik daar gerust in zou zijn. Kan dat dan ook met een cbr125? Of is die 11kw zijn full power?

                        Jij hebt naar 't schijnt ook wel wa kennis van zaken, dus rekening houdend met mijn antwoord op Jozzeh, spreek, en uw mond zal open gaan! De firma dankt u.
                        Uwen collega heeft gelijk. Zeker gezien uw pols. iets da uw druk geeft op uw polsen ga miserie zijn. En op iets met een rechtstuur zit je meer ontspannen, wat het leerproces vergemakkelijkt. Tis ni voor nix dat rijscholen opteren voor motoren met een goede rechtop positie en geen lig positie met clip-ons.

                        Degelijkheid van nen Planet, daar spreek ik mij ni over uit. Wel gaat zo nen Planet veel meer fun geven dan nen CBR. Als ge nen Planet online vindt, dan gade daar zeker nog een ferme schel afkrijgen, want das ni gekend en niemand zoekt dat. En de genen die da wel kenne, die hebben er schrik van en laten dat liever staan.
                        Nen CBR daarentegen, die heeft zijn kwaliteiten al bewezen. Zijn best wel degelijke dingen.

                        Op nen 2 takt gade wel veel meer leren dan op nen 4takt, aangezien dadde op nen 2 takt meer moet schakelen en echt moet leren om de keet mooi in zijnen powerband te houden. nen 4takt is veel rechtlijniger van motorkarakter en vergevingsgezinder.

                        Kort samengevat : nen planet is de max, is een feest op 2 wielen, is zuivere emo, gelijk alle italianen. Beetje gelijk nen Fiat 500 esse esse met trekhaak.
                        Nen CBR is een grijze muis. 1 uit een dozijn. Maar dat maakt er wel de rationele keuze van. CBR'tje is zowat de Polo 1.4 TDI op 2 wielen

                        Dan moede uw juist nog de vraag stellen of motorijden iets emotioneel of iets rationeel is voor u

                        Check trouwens die 320mm voorste remschijf met brembo zuigers erop, de vette up-side-down-fourche én het stijve en raceklare alu balken frame



                        Zelf de pikkel is een stukje kunst !



                        En persoonlijk vin ik em rete knap int geel

                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

                        Comment


                        • #92
                          aja, betreffende 11kw en fullpower....

                          9/10 +100 pk motoren hebben op papier maar 98 of 106pk Das net hetzelfde. Maar het blijft idd niet 100% legaal...
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jozzeh Bekijk Berichten
                            cbr125 is full power 11Kw maa je kan het een beeeeetje vermeerderen door andere stukken te steken (K&N luchtfilter, andere uitlaatlijn), maar dan kost dat terug vrij veel geld (zeker voor te spenderen aan een 125). Daarom dat mijn 125 volledig origineel is.

                            het is zeker niet te laat. Eerst moet de nummerplaat nog over gezet worden op mijn nieuwen alvorens ik hem officieel te koop online zet.

                            Uw collega heeft gelijk dat beginnen op een racemodel moeilijk is, maar elke 125 is zo licht en wendbaar dat een 125 racer even wendbaar is als een zware moto met breed stuur.

                            Nu zit ik wel met het probleem van dat onderhoud, dat ik nog zou willen laten uitvoeren als extra'tje (eigenlijk niet want het wordt toch betaalt in de verkoopsprijs). Als de plak overgezet wordt, 1 dezer dagen, dan mag ik er in principe niet meer op de baan ermee. Niet dat dat onderhoud echt nodig is, want zoiezo moet hij binnen een goeie 2000km op onderhoud.

                            Ik zal wel zien indien ik nog iets kan regelen. Vanavond eens beginnen met hem nog eens grondig te kuisen.
                            Ge hebt al uw papieren nog. Dus gewoon plak erop en bollen. allemaal zoveel spel ni van maken
                            Ge moogt em hier ook altijd binnen steken ze. doe da wel voor zacht prijsje

                            en nen CBR heeft opt zicht wel clip-ons, maar eigenlijk staat da stuur alles behalve sportief. Heeft ook ni echt een sportieve zit. Ziet er gewoon wa sportief uit door die kuipen.
                            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                            Motoren & Tjeurisme

                            Comment


                            • #94
                              Ik rij nu met clip-ons en een laag stuur, en heel eerlijk gezegd is dit niet ideaal om te starten.

                              Tijdens mijn lesuren reed ik 3-4 maal na mekaar met de CB500 mijn 8-en, zonder problemen.
                              Maar nu met mijn SV is dat dus veeeeeeeeel moeilijker.

                              Met een recht stuur kan je goed overgooien, je kan er ook goed kracht op zetten. Als ik mijn stuur met mijn SV volledig omdraai, waar ik al vrij veel kracht voor nodig heb, kom ik met mijn pols tegen de tank. Om dan terug weer over te draaien is geen sinecure, want de clip-on komt vrij laag tegen de tank.

                              En wat er al gezegd is over die pols, ik kan je verzekeren dat je dat echt wel voelt. Ik weet gewoon al uit mijn medische ervaring, dat druk op een pols uitoefenen sowieso niet goed is, voor doorbloeding en zenuwen.
                              Ook al kan je natuurlijk proberen wat losser op het stuur te steunen, dan nog blijft het op de duur lastig.

                              Btw, ik heb indertijd ook nog zo staan kwijlen op die Planet

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten

                                Btw, ik heb indertijd ook nog zo staan kwijlen op die Planet
                                Dito hier... Was zelf al mijn centjes aant tellen... Maar toen plots was er een einde reeks actie op de GSX 600 F en is het die maar geworden.
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

                                Comment


                                • #96
                                  Bedankt allemaal voor jullie bijdrage. Maar eerlijk gezegd, nu twijfel ik toch weer. Ze hebben allebei hun voor- en nadelen. Mijn vrouw heeft een voorkeur voor de cbr125, ik weet het totaal niet. Betrouwbaarheid, en oog op eventuele verkoop, doen me naar de cbr nijgen. Maar het 'beter om op te leren', plus het feit dat je die nadien nog full power kan laten zetten, en dus eigelijk een zwaardere moto krijgt, zonder een andere te moeten betalen, doet me twijfelen over de planet. En dat ik die lijn maar niet uit mijn hoofd krijg. Langs de andere kant, desnoods kan ik later nog altijd de 650 van dat model kopen é.


                                  Mss moeten we beide maar eens vergelijken irl? Eventueel vragen om een testritje te doen? Kijken of mijn klein vrouwke bij allebei de moto's met haar voeten aan de grond kan, en of het qua gewicht doenbaar is voor haar? Ik weet het echt niet meer, wat een dilemma. Ik wil niet, zoals nu met de dna, onze volgende aanwinst weer na 2 weken moeten verkopen. Moest het de cbr van Jozzeh worden, dan denk ik ook dat de kans klein is, dak in't zak gezet ga zijn é. Vermits ik dat al vaak heb voorgehad met 2dehandsdingen te kopen, ben ik daar wel wat bang voor.

                                  PS. Sorry hoor Jozzeh, ik wil echt niet met je voeten spelen. Maar ik vind het echt een moeilijke keuze. De ene moment, denk ik zo, de andere weer het tegengestelde.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oh ja @ Tjeu, wat bedoel je met : degelijkheid, daar ge ik me niet over uitspreken. Want dat maakt m'n vrouwke wat ongerust. Ik kan dat op 2 manieren interpreteren. Weet je het niet echt, of bedoel je dat er niet echt op te rekenen valt, zoals vaak in panne bvb?

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                                        Oh ja @ Tjeu, wat bedoel je met : degelijkheid, daar ge ik me niet over uitspreken. Want dat maakt m'n vrouwke wat ongerust. Ik kan dat op 2 manieren interpreteren. Weet je het niet echt, of bedoel je dat er niet echt op te rekenen valt, zoals vaak in panne bvb?
                                        Ik heb zelf nog geen Cagiva gehad, dus ik spreek mij daar dan liever niet over uit. Er zit hier op het forum wel iemand met een Cagiva Gran Canyon, mss kan je eens bij hem ten rade over de kwaliteit van en Service van Cagiva.
                                        Weet zijn naam niet meer, maar heb wel nog een duo foto van zijn moto met mijn toenmalige, mss dat iemand wel nog weet wie het was :





                                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                        Motoren & Tjeurisme

                                        Comment


                                        • Ok Tjeu, da's niet echt geruststellend é. Ik kan begrijpen dat je je daar niet wil over uitspreken, maar je kan toch zeggen: 'die staan bekend om...'?

                                          Ik ga eens zoeken naar dat lid iig.


                                          Edit: dat forumlid heeft zijn Cagiva iig niet voorgesteld, niet gevonden tss 'mijn tweewieler...'. Wel en ander forumlid (914) gevonden met een Cagiva, maar die staat te koop, dus wrs wil dat niet veel goeds zeggen.
                                          Last edited by ; 28/05/2009, 11:21.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X