Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen voor beginners

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mijn vorige buurmadam had voor haar CBR600RR en SV650S een Mito 125. ondertussen rijdt ze Fazer dacht ik vernomen te hebben...

Ze heeft altijd spijt gehad dat die weg was, want ze reed daar heel erg graag mee. Mito was wel een RAMP voor de polsen.
    Het enige wat ik ook nog weet is dat ze heel erg lang heeft moeten wachten op kuipdelen. Maar ja, Cagiva was in die periode failliet... Kan er ook mee te maken hebben, daarom dat ik mij liever niet over zo dingen uitspreek.
    Aprilia was ook een ramp voor onderdelen van te verkrijgen in de periode dat ze bankroet waren, maar eens erna was alles weer in orde.

Cagiva zit trouwens in dezelfde groep als MV, Vespa,.... En van die merken hoor ik weinig slechts...

eigenlijk heeft het echt geen zin dadde over zo dingen mijn mening vraagt hoor. Tenslotte geef ik toch maar een 2 slachtig antwoord waar dadde nix mee opschiet
    Nen Italiaan is en blijft nu eenmaal nen Italiaan. En dan moede voor uzelf afwegen of de extra passie en plezier de eventuele problemen waard zijn.
    Anderzijds wil ik nog zo mijn best doen, maar enthousiast worden over nen CBR 125 zal mij nooit lukken. Maar ik wil ook geen stenen voor Jozzeh zijn voeten gooien en tevens ist gewoon een feit dat die CBR'kes super eenvoudige en laagperformante techniek bezitten waardoor daar ni veel aan kan komen en ze degelijker zijn.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
      Mijn vorige buurmadam had voor haar CBR600RR en SV650S een Mito 125. ondertussen rijdt ze Fazer dacht ik vernomen te hebben...

Ze heeft altijd spijt gehad dat die weg was, want ze reed daar heel erg graag mee. Mito was wel een RAMP voor de polsen.
      Het enige wat ik ook nog weet is dat ze heel erg lang heeft moeten wachten op kuipdelen. Maar ja, Cagiva was in die periode failliet... Kan er ook mee te maken hebben, daarom dat ik mij liever niet over zo dingen uitspreek.
      Aprilia was ook een ramp voor onderdelen van te verkrijgen in de periode dat ze bankroet waren, maar eens erna was alles weer in orde.

Cagiva zit trouwens in dezelfde groep als MV, Vespa,.... En van die merken hoor ik weinig slechts...

eigenlijk heeft het echt geen zin dadde over zo dingen mijn mening vraagt hoor. Tenslotte geef ik toch maar een 2 slachtig antwoord waar dadde nix mee opschiet
      Nen Italiaan is en blijft nu eenmaal nen Italiaan. En dan moede voor uzelf afwegen of de extra passie en plezier de eventuele problemen waard zijn.
      Anderzijds wil ik nog zo mijn best doen, maar enthousiast worden over nen CBR 125 zal mij nooit lukken. Maar ik wil ook geen stenen voor Jozzeh zijn voeten gooien en tevens ist gewoon een feit dat die CBR'kes super eenvoudige en laagperformante techniek bezitten waardoor daar ni veel aan kan komen en ze degelijker zijn.
      Ok, merci voor je antwoord. De twijfel is er nog steeds. Mss, zoals ik al zei, toch eens beide gaan bekijken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
        Ok, merci voor je antwoord. De twijfel is er nog steeds. Mss, zoals ik al zei, toch eens beide gaan bekijken?
        idd, en minder luisteren naar wat er op internet allemaal gezeverd wordt, want als je daar uw beslissing op vast zou pinnen.......
        Motoren & Tjeurisme

Comment

idd, en minder luisteren naar wat er op internet allemaal gezeverd wordt, want als je daar uw beslissing op vast zou pinnen.......
          Mja, veel tegenstrijdigheden door persoonlijke ervaring é. Maar ik vin het leuk om al die meningen te horen/lezen.

Comment

• Komt van bij City, das zeker een pluspunt.

nog eentje

EDIT : voor da geld heb je natuurlijk al nen nieuwe 125cc met 2 jaar garantie :
            Last edited by Tjeu; 28/05/2009, 18:39.
            Motoren & Tjeurisme

Comment

http://www.kapaza.be/Motoren/Aprilia...tor_125cc.html

Komt van bij City, das zeker een pluspunt.

nog eentje

EDIT : voor da geld heb je natuurlijk al nen nieuwe 125cc met 2 jaar garantie :
              http://www.kapaza.be/Motoren/Keeway/...SPEED_125.html

Die eerste: net iets over mijn maximum budget van 1500 Euro. Tenzij jij de weldoener wil spelen en de rest bijleggen.

Btw, City is ...?

Die tweede: heb ik voor gemaild, gevraagd of hij ok is voor B rijbewijs. Positief mailtje teruggekregen, die staat hier ook niet zo gek ver vandaan. En het is de juiste kleur imo. Maar ook weer over budget, en ik denk niet dat die mens 500 Euro van zijn prijs gaat doen, toch zeker niet na 1 week.

Btw, 190km/h, is dat niet wat overdreven?

Die derde: niet echt mijn ding. Idd een mooie prijs, maar dan heb ik liever voor dat geld een 2dehands cbr125 of planet.

Btw, ben verschoten van zo'n raptor 650, die gaan niet duur de deur uit, 2dehands. Mss goed voor een eerste moto na het halen van mijn rijbewijs. Dat zijn dromen voor later uiteraard, eerst zien dat de rest lukt.

Comment

• City moto is een dealer in Handzame. Mensen met kennis van zaken. kleine 2 jaar mee samen gewerkt en kan daar eigenlijk nix mis over zeggen. Toffe mensen.

190 bergaf wind mee zal mss wel nog lukken. een 160-170 plat zal wel haalbaar zijn, maar ge zult beke geduld moeten hebben en ook zal uw blok lekker slijten als ge nen eind volle kot rijdt. 2 takt is daar geen fan van

Voordeel raptor 650 is dat da een Soes blok is (SV 650 zoals binnenmuisdude de zijnen), dus dat zit zeker al snor
                Motoren & Tjeurisme

Comment

City moto is een dealer in Handzame. Mensen met kennis van zaken. kleine 2 jaar mee samen gewerkt en kan daar eigenlijk nix mis over zeggen. Toffe mensen.

190 bergaf wind mee zal mss wel nog lukken. een 160-170 plat zal wel haalbaar zijn, maar ge zult beke geduld moeten hebben en ook zal uw blok lekker slijten als ge nen eind volle kot rijdt. 2 takt is daar geen fan van

Voordeel raptor 650 is dat da een Soes blok is (SV 650 zoals binnenmuisdude de zijnen), dus dat zit zeker al snor

Goed, 160-170 vind ik nog enorm snel, voor te beginnen toch. Dan wil dat wrs zeggen dat die full power heeft? Of doet de max snelheid niets aan het terugschroeven van de power?

Ja, die raptor vind ik echt reteknap, maar nog veel te vroeg om daar aan te denken.

Ik heb net een aanvaardbaar bod gekregen op de Gilera van iemand uit Nederlands Limburg. Is dat te vertrouwen uit het buitenland? Hopelijk is zijn bod serieus, maar ik hoop er niet te hard op.

Comment

Goed, 160-170 vind ik nog enorm snel, voor te beginnen toch. Dan wil dat wrs zeggen dat die full power heeft? Of doet de max snelheid niets aan het terugschroeven van de power?

Ja, die raptor vind ik echt reteknap, maar nog veel te vroeg om daar aan te denken.

Ik heb net een aanvaardbaar bod gekregen op de Gilera van iemand uit Nederlands Limburg. Is dat te vertrouwen uit het buitenland? Hopelijk is zijn bod serieus, maar ik hoop er niet te hard op.
                    Zolang hij bij u komt met echte Belgische euro's contant, dan is er nix aan de hand

Ja, die staat full power. Veel beter. Die geknepen exemplaren zullen op termijn olie verstoppingen krijgen.
                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Zolang hij bij u komt met echte Belgische euro's contant, dan is er nix aan de hand

Ja, die staat full power. Veel beter. Die geknepen exemplaren zullen op termijn olie verstoppingen krijgen.
                      Heb nog wat gemaild met die Nederlander en het kost hem 150 Euro om hem in te voeren. Hij zei dat hij maar 45km/h mocht. Nu weet ik niet of hij dat ook zo wil. Heb gezegd dat hij 66km/h rijdt, maar dat dat makkelijk af te stellen is. Dat is toch makkelijk af te stellen é?

Dat hij full power staat, vind ik eigelijk niet zo erg, maar dan moet ik wel zeker zijn dat hij op papier maar 11kw staat é. Toch denk ik niet dat hij er nog 500 Euro gaat afdoen. Van die gele heb ik niets terug gekregen, en ondertussen is de ad ook verwijderd. De enige die ik nu dus nog weet staan, is die zwarte van 2000 Euro.

Edit: en het vrouwke blijft een voorkeur hebben voor de cbr125.

Comment

• vrouwen hebben geen verstand van techniek, laat staan van moto's
                        Motoren & Tjeurisme

Comment

vrouwen hebben geen verstand van techniek, laat staan van moto's
                          Ow ow, mijn vrouwke is ni zoals andere vrouwen zenne. Die heeft meer verstand van auto's en moto's dan de gemiddelde vrouw. En gelukkig ook van autorijden, ze maakt dikwijls kwaad in vrouwen op de baan.

Op m'n vraag nog eens even te stellen, is een brommer makkelijk af te stellen op 45km/h?

Comment

Ow ow, mijn vrouwke is ni zoals andere vrouwen zenne. Die heeft meer verstand van auto's en moto's dan de gemiddelde vrouw. En gelukkig ook van autorijden, ze maakt dikwijls kwaad in vrouwen op de baan.

Op m'n vraag nog eens even te stellen, is een brommer makkelijk af te stellen op 45km/h?
                            tis ni omdat hij 66 op teller doet, dan hij ook 66 échte km per uur doet.

Als hij staat zoals aangekocht, dan moede da ook zomaar tegen de koper zeggen en voor de rest nix van aantrekken.
                            Motoren & Tjeurisme

Comment

tis ni omdat hij 66 op teller doet, dan hij ook 66 échte km per uur doet.

Als hij staat zoals aangekocht, dan moede da ook zomaar tegen de koper zeggen en voor de rest nix van aantrekken.

Volgens die gast waar ik hem van gekocht heb, staat hij volledig origineel. Dus zijn snelheid zal dat dan ook wel zijn vermoed ik. En zo heb ik dat ook tegen die man gezegd.

Comment

• Aprilia Tuono 125. Tell me about it. Rare moto, is het ne naked? Vind hem eigelijk ni mis, buiten dan die
                                koplamp. Kan daar geen gewone koplamp op, zonder kap?
                                Last edited by ; 29/05/2009, 22:32.

Comment

Working...
                                X