Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat verbruikt je motor??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
    ik blijf da veel te veel vinden voor nen bandit 600...
    Bij normaal verbruik mag dat echt niet boven de 5.8 gaan.
    Ooit eens een bakje leeg gereden op de snelweg met de gas praktisch constant tegen de stuit (200-230 all the way) en zat toen aan 8 liter. Op circuit was het maar een 7 tal...
    Dus ofwel rijde gij veel te hard, ofwel is er iets mis met de afstelling van uw bandit. Of ge hebt een mede huisbewoner met een brommerke/jerrycan en een darmpje
    Dan scheelt er aan mijn bandit ook iets, ik verbruik ook 6,5L
    BMW 118D E87 M-pack

Comment

3-3.5Liter
      Hangt niet af van eender welke rijstijl

Comment

4.7 l/100km als ik me aan de snelheidslimieten hou op secundaire banen (70-90)

sportief en rustig moet ik nog eens rijden

Comment

Volgens Tjeu zijn berekeningen gebruikt de mijne ongeveer 4.2l/100km.
          Had toen iets van een 240km gereden en mijn lampje was nog niet beginnen branden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk Berichten
            Dan scheelt er aan mijn bandit ook iets, ik verbruik ook 6,5L
            ik heb 58.734 km met da blok rond gereden en op straat kwam ik nooit aan zo een verbruik, tenzij ik ging gaan klaverblad racen.... Mijnen maat met zijnen bandit 600 verbruikte steeds 0.2 - 0.3 minder dan mij.
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

Comment

ik heb 58.734 km met da blok rond gereden en op straat kwam ik nooit aan zo een verbruik, tenzij ik ging gaan klaverblad racen.... Mijnen maat met zijnen bandit 600 verbruikte steeds 0.2 - 0.3 minder dan mij.
              Kan goed zijn, maar met het traject dat ik dagelijks doe kom ik toch nooit onder de 6L, eerder 6,5L
              vind ik dit erg? neen integendeel, en het zal er niet op beteren met sportuitlaat enz
              BMW 118D E87 M-pack

Comment

ik blijf da veel te veel vinden voor nen bandit 600...
                Bij normaal verbruik mag dat echt niet boven de 5.8 gaan.
                Ooit eens een bakje leeg gereden op de snelweg met de gas praktisch constant tegen de stuit (200-230 all the way) en zat toen aan 8 liter. Op circuit was het maar een 7 tal...
                Dus ofwel rijde gij veel te hard, ofwel is er iets mis met de afstelling van uw bandit. Of ge hebt een mede huisbewoner met een brommerke/jerrycan en een darmpje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozzeh Bekijk Berichten
                  4.7 l/100km als ik me aan de snelheidslimieten hou op secundaire banen (70-90)

sportief en rustig moet ik nog eens rijden
                  Eum wa is dat ??? snelheidslimieten.....

Comment

Dat zijn zo van die borden die je langs de kant van de weg ziet

Comment

Gezien mijn verslaving voor acceleratie zal mijn verbruik er niet te goed uitzien vrees ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Eigenlijk is dat vrij veel hé? Als je bekijkt dat mijne moto bijvoorbeeld 24 keer zoveel cc's als den uwe heeft en maar ne liter meer verbruikt.
                        Oorspronkelijk geplaatst door takke Bekijk Berichten
                        Jep, das enorm veel.. Maarja niets aan te doen hé
                        Hoe hard gaat die dan? 50?

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                        Ja, maar aan de andere kant: je rijdt daar natuurlijk bijna constant aan 90-100 % van het vermogen mee.
                        Valt idd nog mee, mijn nsr50 verbruikte ik 1 op 7of 8.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thebeast Bekijk Berichten
                          Eum wa is dat ??? snelheidslimieten.....
                          Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                          Dat zijn zo van die borden die je langs de kant van de weg ziet
                          Ik zal nog even een extra verduidelijking toevoegen voor ons 'beest'.

Dat is een maximum snelheid die je op een bepaalde weg mag rijden. Dat wordt aangegeven met borden langs de baan, die borden noemen ze verkeersborden. Als je bijvoorbeeld een wit rond verkeersbord ziet met opschrift '70' en een rode rand eromheen. Dan betekent dat, dat de snelheidslimiet daar 70 km/h is. Rij je bijvoorbeeld 71, dan ben je in overtreding, want dan overschreid je de snelheidslimiet.

Weet je nu wat het is?

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Ik zal nog even een extra verduidelijking toevoegen voor ons 'beest'.

Dat is een maximum snelheid die je op een bepaalde weg mag rijden. Dat wordt aangegeven met borden langs de baan, die borden noemen ze verkeersborden. Als je bijvoorbeeld een wit rond verkeersbord ziet met opschrift '70' en een rode rand eromheen. Dan betekent dat, dat de snelheidslimiet daar 70 km/h is. Rij je bijvoorbeeld 71, dan ben je in overtreding, want dan overschreid je de snelheidslimiet.

Weet je nu wat het is?

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten

serieus... ge hebt nog 3km/h of 6km/h overschot (correctie), en als het rudy is die in westvleteren zit te flitsen, kan je hem chanteren met de poef dat hij nog heeft staan in de scheven otter
                              Last edited by ; 06/06/2009, 11:41.

Comment

ik heb er eigenlijk geen gedacht qua verbruik. Ik heb al gehad dat mn lampje begon te branden na 130km, wat ik wel extreem vond. Ik let er niet op en het interesseert me eigenlijk ook niet zo heel veel.
                                i 1 2 1/2 6

Comment

Ik verbruik met mijn Hornet met 599cc ongeveer 8l/100km

Ik heb geen idee hoe de "instellingen" zijn, heb zelf geen idee wat "rijk ingesteld staan" wil zeggen

Maar kweet wel dat ik er heel sportief mee rij en het zijn ook veel korte afstanden.

Die keer dat we Motor For Life redenen hebben, had ik een verbruik van 6.5l

Comment

(ex) Fazer 600
                                    had een tank van maar liefst 22 liter
                                    echt zalig
                                    Actieradius van 300-350km

nieuwe Fazers hebben weer een kleinere tank heb ik gehoord

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Konrad1 Bekijk Berichten
                                      (ex) Fazer 600
                                      had een tank van maar liefst 22 liter
                                      echt zalig
                                      Actieradius van 300-350km

nieuwe Fazers hebben weer een kleinere tank heb ik gehoord
                                      maar de nieuwe fazers zullen ook wel wat minder verbuiken .... nee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozzeh Bekijk Berichten
                                        maar de nieuwe fazers zullen ook wel wat minder verbuiken .... nee?
                                        Raar maar waar...nee

Als ze die blokken van injectie voorzien, gaan die vreemd genoeg meer verbruiken
                                        Voor mij toch vreemd want ik ben geen techneut

Honda had hetzelfde met zijn CBR.
                                        Wss. ook nog bij andere merken zo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Konrad1 Bekijk Berichten
                                          Raar maar waar...nee

Als ze die blokken van injectie voorzien, gaan die vreemd genoeg meer verbruiken
                                          Voor mij toch vreemd want ik ben geen techneut

Honda had hetzelfde met zijn CBR.
                                          Wss. ook nog bij andere merken zo
                                          idd, de nieuwe injectie blokken verbruiken meer dan de oude carbs. Is bij de meeste merken zo. Maar heeft ook veel met de milieu normen te maken.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                          Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                                          X