Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat verbruikt je motor??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

tis ni dak mij verveeld heb hoor

en het slaat tevens op het feit dat een motor altijd minder verbruikt als hij veel km's op een dag doet
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
      Ieder beleeft motorijden op zijn manier.
      Ongelooflijk waar...

Ik negeer geen borden met een andreaskruis aan 80 km/h terwijl je niet ziet wat er van rechts komt (huis, bomen)
      Vlot rijden hoeft niet persé gelijk te zijn aan gevaarlijke toestanden hé.

Als je veel wil verbruiken moet je geen rekening houden met een groep en ergens anders, bijvoorbeeld in Antwerpen, gaan gas geven.
      Je hoeft het niet ver te zoeken, ook in de vlaanders kan je gassen hoor.

Gewoon mijn gedacht, met de glimlach trouwens
      Bij mij ook...

Comment

Antwerpen is geen Vlaanderen dan ?

Of is "De Vlaanders" = Oost -en West-Vlaanderen ?

Comment

Antwerpen is geen Vlaanderen dan ?
          Toch wel...

Of is "De Vlaanders" = Oost -en West-Vlaanderen ?
          Voilà, je geeft zelf de verklaring.

Comment

Honda CBR100R Fireblade : +/- 7 l gemiddeld, reservelichtje tussen de 195 en 210km, dan is er nog een 5tal liter over.

Frappant is alleszins dat het verbruik redelijk 'constant' is, ongeacht de rijstijl. Ik heb nu nog niet op circuit gereden en dus vrij constant in de hogere toerenregionen zodat ik het verbruik daar eigenlijk niet kan inschatten.

Comment

oh ja, het is maar hoe je het ziet.
              Als ik alleen rij, rij ik ook iets van een 7l/100km, in groep heel wat minder. Merendeel omdat ik dan meer wil genieten van het groepsgevoel en de omgeving waar we doorrijden.

Uiteindelijk is de uitgestippelde route van diegene die het organiseert om de mooie landschappen/banen te tonen. Het is altijd leuk om eens sjette te geven en bochten in te duiken tot dat de vonken van je voetsteunen wegschieten. Das voor in de week, in het weekend/vrije tijd gaat mijn voorkeur naar een relaxed ritje waar ge dan op het eind kan praten over de zaken dat ge gezien hebt langs de baan. Azo zie ge nog es schone madammen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten

Frappant is alleszins dat het verbruik redelijk 'constant' is, ongeacht de rijstijl. Ik heb nu nog niet op circuit gereden en dus vrij constant in de hogere toerenregionen zodat ik het verbruik daar eigenlijk niet kan inschatten.
                Dat is bij mij ook zo. Verbruik ligt altijd tussen de 5 en 5,5 liter. Heel rustig rijden, is 5 liter, flink doorgassen kom ik nooit boven de 5,5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozzeh Bekijk Berichten
                  oh ja, het is maar hoe je het ziet.
                  Als ik alleen rij, rij ik ook iets van een 7l/100km, in groep heel wat minder. Merendeel omdat ik dan meer wil genieten van het groepsgevoel en de omgeving waar we doorrijden.

Uiteindelijk is de uitgestippelde route van diegene die het organiseert om de mooie landschappen/banen te tonen. Het is altijd leuk om eens sjette te geven en bochten in te duiken tot dat de vonken van je voetsteunen wegschieten. Das voor in de week, in het weekend/vrije tijd gaat mijn voorkeur naar een relaxed ritje waar ge dan op het eind kan praten over de zaken dat ge gezien hebt langs de baan. Azo zie ge nog es schone madammen .
                  bij mij is dat eigenlijk omgekeerd in de week rustig aan, vooral wegens het woon-vriendin verkeer en dan in het weekend eens uit'blazen'
                  1978 BMW E21 323i
                  2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                  2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                    bij mij is dat eigenlijk omgekeerd in de week rustig aan, vooral wegens het woon-vriendin verkeer en dan in het weekend eens uit'blazen'
                    Hier ook eigenlijk. In de week is motorijden een deel van mijn werk, int weekend fun!
                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Mijne DAX doet wel geteld 2liter per 100km :d

Comment

mijn opgefokte 70cc Aprilia Rs deed 9liter/100km

wel 21pk @ 15000toeren
                        2015 BMW S1000R
                        2010 Renault Clio RS Cup
                        1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audi.Lover Bekijk Berichten
                          Mijne DAX doet wel geteld 2liter per 100km :d
                          Dat gaat dan ook geen zak vooruit.

Maar ze zijn wel mooi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
                            mijn opgefokte 70cc Aprilia Rs deed 9liter/100km

wel 21pk @ 15000toeren
                            Cool...

Comment

BMW R1150GS - 5,68 L/100km

( http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/153547.html )

Comment

De mijne voor de remap ongeveer 5 lt., na de remap +/- 6lt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  De mijne voor de remap ongeveer 5 lt., na de remap +/- 6lt.
                                  oei? Zuiver door remap of rij je nu anders? Remap beter?
                                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                    oei? Zuiver door remap of rij je nu anders? Remap beter?
                                    De schrale afstelling (Euro normen...) met bijhorende ongemakken van de 2008 Buells was een alom gekend feit. Ik heb drie ECM updates gehad, de twee eerste zorgden voor verbetering maar het ging nog niet zoals het moest. Problemen bij koudstart, stilvallen tijdens koudrijden op de meest ongelukkige momenten, dikwijls stotteren en niet vloeiend in de toeren klimmen bij volacceleratie tot soms simpelweg een fractie doodvallen van de motor. Het waren kleine ongemakken die zo sporadisch de kop eens opstaken, maar op den duur begint dat tegen te steken. Mijn gal enkele keren gespuwd bij de dealer dat dit niet kon voor een nieuwe motor en blablabla... . Die speelde de bal altijd maar door naar de importeur, maar ondertussen bleef ik maar met de prullen zitten. Vorig jaar (nov 2008 ) een vriendelijke mail naar HD Benelux gestuurd met m'n problemen, ik kreeg onmiddellijk een al even vriendelijke mail terug dat ze de zaak gingen onderzoeken. Een jaar later en twee ECM updates later stond ik uiteindelijk nog steeds geen stap verder. Nu in oktober terug een mail gestuurd, iets minder vriendelijk. En een week later was alles opgelost. Derde update nu en ik rij precies met een andere motor, bakken koppel onderin, bruut oppakken, vloeiende acceleratie en een probleemloze koudstart. Keerzijde van de medaille is het verbruik dat gemiddeld dus met één liter gestegen is.... maar dat neem ik er héél graag bij.

Comment

Ik zou niet weten hoeveel de Duc verbruikt, niet veel, gezien mijn rijstijl

Comment

momenteel verbruikt de mijne 0 liter...

eigenlijk is da niet leuk
                                        1978 BMW E21 323i
                                        2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                                        2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                                          momenteel verbruikt de mijne 0 liter...

eigenlijk is da niet leuk
                                          NEE !

Ik sta soms 15 minuten in de garage, te staren...

Efkes mijn hand op de gashendel, even wrijven over de tank, het zadel...

Comment

Working...
                                          X