Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste motorfiets kopen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

daarjuist mijn theoretisch gaan doen, 47/50. waarschijnlijk vrijdag mijn tijdelijk rijbewijs laten opmaken en dan zo snel mogelijk wat rijlessen volgen.
    veel moto's op stap vandaag in Gent, waarvan de helft in stadskledij. zelfs een dikke ouwe flik in zijn hemdje =/

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
    ik heb al mijn sollicitaties met de moto gedaan. zie het probleem niet... Gewoon zien dadde nen moto hebt met 2 zijkoffers, waar dadde uwen boel in krijgt.
    je pak bovenop je kostuum dragen zal wel niet gaan, waar kleed je je dan om. in een wc ergens?
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
      daarjuist mijn theoretisch gaan doen, 47/50. waarschijnlijk vrijdag mijn tijdelijk rijbewijs laten opmaken en dan zo snel mogelijk wat rijlessen volgen.
      veel moto's op stap vandaag in Gent, waarvan de helft in stadskledij. zelfs een dikke ouwe flik in zijn hemdje =/

je pak bovenop je kostuum dragen zal wel niet gaan, waar kleed je je dan om. in een wc ergens?
      ik heb verschillende motobroeken. Waaronder eentje die relatief makkelijk over een gewone broek gaat (wanneer er geen voering in zit).
      Dus die boven broek, en kostuum jas in koffer. Wanneer je toekomt doe je motobroek uit en wissel je de motorjas voor het kostuumjasje.
      Broek en jas in 1 koffer, helm en handschoenen in de andere.

Piece of cake
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

ahaa, merci. ik zal dan voor zo'n broek gaan.
        last but not least: wat kosten die koffers, en passen die op eender welke moto (cb500 met kuip, ook al past het niet)

Comment

ahaa, merci. ik zal dan voor zo'n broek gaan.
          last but not least: wat kosten die koffers, en passen die op eender welke moto (cb500 met kuip, ook al past het niet)
          Als je voor Givi gaat, dan past dat op de meeste motorfietsen die geen uitgesproken karakter hebben.
          De koffers zelf kan je steeds herbruiken op iedere motorfiets (gaan makkelijk 15-20 jaar mee prijs varieert van 300euro tot 450 euro per set), de bevestigingskit is specifiek per motorfiets (+/-300 euro).

Specifieke prijs per moto kan je zelf opzoeken op www.rad.eu en dan doorklikken naar "my moto". Dan kies je een Givi kit (liefst Wingrack) = bevestigingskit. Indien geen Wingrack beschikbaar voor die moto, dan ist meestal een XPL kitje. Die zijn iets minder stevig.
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Je moet eerst 6u rijschool gevolgd hebben voordat je een tijdelijk rijbewijs krijgt

Comment

zelfs een dikke ouwe flik in zijn hemdje =/
              gelijk heeft hij.
              Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Deadly_Joske Bekijk Berichten
                Je moet eerst 6u rijschool gevolgd hebben voordat je een tijdelijk rijbewijs krijgt
                't meiske van het centrum zei dat ik mijn tijdelijk moest hebben voor ik mocht beginnen aan mijn rijlessen, maar mijn papierwerk hier vertelt ook iets anders

Comment

't meiske van het centrum zei dat ik mijn tijdelijk moest hebben voor ik mocht beginnen aan mijn rijlessen, maar mijn papierwerk hier vertelt ook iets anders
                  Je moet met je theoritisch naar de rijschool gaan en je inschrijven om rijlessen te volgen.
                  Nadat je 6u rijschool gevolgd hebt, krijg je daarvan een bewijs van je rijschool. Met dat bewijs moet je dan naar je gemeente gaan waarna ze jou een voorlopig rijbewijs geven.

Ik heb dat allemaal binnen de week kunnen doen, veel zal afhangen van hoe druk bezet de agenda van je rijschool is. En hoe kieskeurig jij bent met de uren die ze je geven

Comment

Je moet met je theoritisch naar de rijschool gaan en je inschrijven om rijlessen te volgen. Nadat je 6u rijschool gevolgd hebt, krijg je daarvan een bewijs van je rijschool. Met dat bewijs moet je dan naar je gemeente gaan waarna ze jou een voorlopig rijbewijs geven.
                    Ik heb dat allemaal binnen de week kunnen doen, veel zal afhangen van hoe druk bezet de agenda van je rijschool is. En hoe kieskeurig jij bent met de uren die ze je geven
                    Het is zelfs niet noodzakelijk eerst je theorie gedaan te hebben voor je aan de praktijklessen begint??
                    Ikzelf nam contact op met VAB - Aalst en daar wist men mij dat te vertellen. In ieder geval : de eerste vrije datum om praktijklessen te beginnen is zaterdag 29 augustus, dat wordt dus nog even wachten. Kan ik ondertussen wel al mijn theorie studeren en examen gaan afleggen... Dedju : heb mijn autorijbewijs gehaald in 1990, moet dus allemaal dienen theorie nog eens gaan bovnehalen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
                      Het is zelfs niet noodzakelijk eerst je theorie gedaan te hebben voor je aan de praktijklessen begint??
                      Ikzelf nam contact op met VAB - Aalst en daar wist men mij dat te vertellen. In ieder geval : de eerste vrije datum om praktijklessen te beginnen is zaterdag 29 augustus, dat wordt dus nog even wachten. Kan ik ondertussen wel al mijn theorie studeren en examen gaan afleggen... Dedju : heb mijn autorijbewijs gehaald in 1990, moet dus allemaal dienen theorie nog eens gaan bovnehalen?
                      Jep, bij mij was het ook zo, na 10 jaar B-rijbewijs, nog eens opnieuw de theorie afleggen. Alles erop en eraan.

Maar eigenlijk eh, is het niet slecht om dat nog eens opnieuw te doen. Want er veranderen toch wel bepaalde zaken en het is een opfrissing die iedereen eens zou moeten doen om de zoveel jaar.

Om een voorlopig rijbewijs te krijgen moet je effectief eerst 6 uur rijschool doen, zoals Deadly_Jos zegt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                        Om een voorlopig rijbewijs te krijgen moet je effectief eerst 6 uur rijschool doen, zoals Deadly_Jos zegt.
                        Ja, dus bij mij als volgt....
                        a) theorie
                        b) 6 uur rijles
                        c) voorlopig rijbewijs
                        d) na 1 maand (minimum termijn) terug 2 uur les en examen.

'k ga de 'L' dus op de scooter hangen, dus hoe sneller ik het examen kan doen, hoe minder ik vergeten ben van de lessen. Oefenen kan ik toch niet, 'k heb geen handgeschakelde motorfiets...

PS : voor allen die het nog moest interesseren. In België komt de 'overheid' voor max 125 euro per jaar tussen in de kosten van de rijschool!!!! Via opledingscheques is dat.....
                        Dus kan het zijn dat ik toch nog met de 'L' blijf rijden tot begin 2010. Kan ik 2 keer 125 euro van de overheid krijgen.

Comment

Ja, dus bij mij als volgt....
                          a) theorie
                          b) 6 uur rijles
                          c) voorlopig rijbewijs

'k ga de 'L' dus op de scooter hangen, dus hoe sneller ik het examen kan doen, hoe minder ik vergeten ben van de lessen. Oefenen kan ik toch niet, 'k heb geen handgeschakelde motorfiets...

PS : voor allen die het nog moest interesseren. In België komt de 'overheid' voor max 125 euro per jaar tussen in de kosten van de rijschool!!!! Via opledingscheques is dat.....
                          Dus kan het zijn dat ik toch nog met de 'L' blijf rijden tot begin 2010. Kan ik 2 keer 125 euro van de overheid krijgen.
                          Maar als je die opleidingscheques wil spreiden over 2 jaar, dan moet je je laatste 2 uur les volgend jaar doen, en pas dan je examen afleggen. Dan kan je idd 250 Euro van de staat terugkrijgen voor je lessen.

Gewoon een vraagje, heb je een > 125 cc scooter gekocht ?

Comment

Ik heb mijn autorijbewijs ook van in die periode. Ik heb vier jaar geleden mijn motorrijbewijs behaald, ik heb niks voor de theorie 'gestudeerd'. Da's best te doen als je dikwijls in het hedendaagse verkeer vertoeft hoor, ik was er meteen door, en ik ben echt gene slimme hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Ik heb mijn autorijbewijs ook van in die periode. Ik heb vier jaar geleden mijn motorrijbewijs behaald, ik heb niks voor de theorie 'gestudeerd'. Da's best te doen als je dikwijls in het hedendaagse verkeer vertoeft hoor, ik was er meteen door, en ik ben echt gene slimme hoor.
                              Da's wel waar, maar ik raad toch aan om een aantal specifieke vragen van de moto te bekijken.
                              Code van de banden, bandenspanning bij een motorfiets, zo'n dingen, want bij het theorie-examen voor een A-rijbewijs zitten er dus specifieke vragen over de moto.

Comment

Da's wel waar, maar ik raad toch aan om een aantal specifieke vragen van de moto te bekijken.
                                Code van de banden, bandenspanning bij een motorfiets, zo'n dingen, want bij het theorie-examen voor een A-rijbewijs zitten er dus specifieke vragen over de moto.
                                Misschien wel, waarschijnlijk heb ik wat geluk gehad met de vragen.

Comment

Gewoon een vraagje, heb je een > 125 cc scooter gekocht ?
                                  jaja, de Honda Pantheon 125cc wordt ingeruild voor een Piaggio MP3 400cc.
                                  Daar ik nogal wat autosnelwegkilometers doe, was het aangeraden wat zwaarder te gaan. Lees : gewoon 120km/uur te kunnen aanhouden.

Dus als iemand geïnteresseerd is in een 'degelijke' Honda Pantheon van 2004...

Comment

Ik heb 2jaar na mn theoretisch van mn auto het theoretisch van mn moto gedaan.
                                    Kvond da ook nogal stom, aangezien 80% van de vragen toch gelijk zijn.

Maar dan heb je ook nog een aantal moto-specifieke vragen. De meeste daarvan zijn met een klein beetje denkwerk wel gemakkelijk op te lossen. Zeker als je gewoon bent van met een 125cc te rijden.
                                    Ik meende hier ergens op het forum al gepost te hebben welke vragen ik ongeveer gehad heb..

Ik heb mn examen zoals Jakkel ook gedaan zonder studeren en ik was er in 1 keer door

Comment

Ik heb 2jaar na mn theoretisch van mn auto het theoretisch van mn moto gedaan. Kvond da ook nogal stom, aangezien 80% van de vragen toch gelijk zijn.

Ik heb mn examen zoals Jakkel ook gedaan zonder studeren en ik was er in 1 keer door
                                      'k Heb in ieder geval gisteren bij de VAB het handboek ter voorbereiding van het examen gekocht. Kan beginnen studeren. Ben volgende week een weekje op reis, ideale lectuur dus.

Rijlessen volgen dan in de week van 14 september (maandag-donderdag-zaterdag). Kwestie van meteen alles ineens te leren. En dan kijken of ik meteen het examen afleg, of eerst een paar maand met de L ga rijden.

Comment

Ik heb mijn 6u les gehad en ben de week erop meteen mijn examen gaan aflegge.. vanwaar komt die minimum termijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaanJ Bekijk Berichten
                                          Ik heb mijn 6u les gehad en ben de week erop meteen mijn examen gaan aflegge.. vanwaar komt die minimum termijn?
                                          Der is inderdaad wel een 1 maand minimum termijn als ge maar 6u rijles volgt

waarschijnlijk heeft het examencentrum er niet op gelet. Wat mij eigenlijk vrij raar lijkt, want ze vragen altijd de datum waarop uw voorlopig rijbewijs is afgeleverd...

Comment

Working...
                                          X