Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste motorfiets kopen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
    I love the taste of lekdoppen, every uur van the day
    welke draag je ?
    A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
      welke draag je ?
      audisafe denneboompjes van bij de RAD.

Heb er op maat laten maken, maar helaas is mijn oorgang te recht. Hierdoor blijven ze niet zitten en kan ik ze niet onder de helm dragen.
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

amaai, mijn thread begint hier zijn eigen leven te leiden. ondertussen ben ik mijn kleren gaan kopen bij de RAD, veel keuze en goede prijzen, maar niet zo heel klantvriendelijk. uiteindelijk betaal je veel geld en krijg je niets van advies. met veel moeite kreeg ik vijf minuutjes wat uitleg.

is er eigenlijk veel verschil met de klassieke oordopjes? waarschijnlijk zal ik me wat in-ear oortjes voor mijn GSM zoeken, da's toch minder saai.
        Last edited by Teus; 24/08/2009, 11:25.
        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
          amaai, mijn thread begint hier zijn eigen leven te leiden. ondertussen ben ik mijn kleren gaan kopen bij de RAD, veel keuze en goede prijzen, maar niet zo heel klantvriendelijk. uiteindelijk betaal je veel geld en krijg je niets van advies. met veel moeite kreeg ik vijf minuutjes wat uitleg.

is er eigenlijk veel verschil met de klassieke oordopjes? waarschijnlijk zal ik me wat in-ear oortjes voor mijn GSM zoeken, da's toch minder saai.
          Welke RAD zijde geweest? Kortrijk? Drongen?
          Wie heeft u geholpen? Wast dezelfde persoon die geholpen en afgerekend heeft? Zoja, kijk eens op uw ticket, daar staan initialen op, zou wel eens willen weten wie het was... De initialen (2 of 3 letters) staan ergens vanboven in de buurt van klantnummer, bonnummer en datum van aankoop enzo.
          Last edited by Tjeu; 24/08/2009, 14:01.
          Motoren & Tjeurisme

Comment

bij Drongen geweest. bon staat op "SD"

nu, nog 1 week heb ik mijn firmawagen en de moto begint te dringen. kan iemand eens kijken wat de volgende moto's ongeveer waard zijn?

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

da's het vreselijk, ik weet niets van prijs of techniek. is er iemand uit oost/west vlaanderen die met mij eens wil gaan kijken, en de technische staat van de moto bekijken?

Comment

Den eersten niet, daar is aan geklooid.

den 2den absoluut wel! Direct gaan halen zou ik zeggen.

Den derden niet. als ge die eens neerlegt, dan zal het u véél geld kosten. Is bovendien ook een pak ouder.
              Motoren & Tjeurisme

Comment

ivm de 2e: 2400euro is best wel veel hé, ik hoorde een vriend zeggen dat dergelijke moto's maar 1500-1750 waard zijn.

Comment

ivm de 2e: 2400euro is best wel veel hé, ik hoorde een vriend zeggen dat dergelijke moto's maar 1500-1750 waard zijn.

zeg tegen uwe maat dat hij er ni veel van kent.
                  Als da spel wa in orde staat (remmen, olie, banden). Dan is da inpakken en wegwezen.

Mee zo nen VFR kunde trouwens makkelijk 150.000 en meer km's doen. Klant van mij had er +250.000 op zijn teller staan bij verkoop.
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

er stond onlangs een VFR te koop, in redelijk goei staat, voor 1500 euro. die is niet lang blijven staan. maar goed, als die VFR's voor die prijs gaan... hopelijk heb ik niet snel grote kosten.

edit:
                    Honda VFR 750
                    64000 km
                    van 1996

2000 euro met 1 jaar garantie...
                    Last edited by Teus; 24/08/2009, 15:35.

Comment

zeg tegen uwe maat dat hij er ni veel van kent.
                      Als da spel wa in orde staat (remmen, olie, banden). Dan is da inpakken en wegwezen.

Mee zo nen VFR kunde trouwens makkelijk 150.000 en meer km's doen. Klant van mij had er +250.000 op zijn teller staan bij verkoop.
                      net die van 2400 gaan bekijken. ziet er heel goed uit, bijna geen krassen, rijdt super vlot, start goed, niets te zeggen van koppeling en versnellingen zitten goed. voorband ongelijkmatig versleten en moet vervangen worden (verkoper zegt dat de vering achteraan te hard stond).

voor 2200 doet hij hem weg, inclusief givi topkoffer en dat rek. heeft nog geen 1000km gehad sinds laatste groot onderhoud. ik had niet iemand mee die iets van techniek kent. nu ben ik wat aan't denken wat ermee te doen, 't is een vreselijk mooi ding maar ik weet niets van zulke techniek.

Comment

net die van 2400 gaan bekijken. ziet er heel goed uit, bijna geen krassen, rijdt super vlot, start goed, niets te zeggen van koppeling en versnellingen zitten goed. voorband ongelijkmatig versleten en moet vervangen worden (verkoper zegt dat de vering achteraan te hard stond).

voor 2200 doet hij hem weg, inclusief givi topkoffer en dat rek. heeft nog geen 1000km gehad sinds laatste groot onderhoud. ik had niet iemand mee die iets van techniek kent. nu ben ik wat aan't denken wat ermee te doen, 't is een vreselijk mooi ding maar ik weet niets van zulke techniek.

VFR heeft echt weinig kwaaltjes. Grootste VFR probleem zijn de gelijkrichters die stuk gaan door oververhitting. Maar voor de rest eigenlijk zo goed als niets. Als die dus steeds op tijd en stond naar de dealer gegaan is, dan kan daar nix mis aan zijn.

En als hij vlot start zonder dat er een blauwe wolk uit de uitlaat komt, dan zou ik het gewoon doen. Kzegget, mee nen VFR zulde ni snel in de zak gezet worden.

Reken op 140 euro voor nen voorband.
                        Motoren & Tjeurisme

Comment

ok, bedankt.
                          woensdag komt er toch een maat mee om eens te kijken, die zal alles kunnen bevestigen en misschien wat kunnen onderhandelen over de prijs.

Comment

.... voorband ongelijkmatig versleten en moet vervangen worden (verkoper zegt dat de vering achteraan te hard stond).
                            Effe opletten, van een te harde achtervering gaat je voorband niet ongelijkmatig afslijten.
                            Check eens of voorvork perfect vertikaal staat en het voorwiel perfect evenwijdig staat met het achterwiel.

Check ook balhoofdlager aan het stuur ( met de moto tegen een muur duwen), geen speling voelen en niks horen knakken).
                            Ook de staat vd remblokken en remschijven nakijken, ketting en beide (!) tandwielen en vering, voor en achter. Dit kan wel eens voor serieuze bijkomende kosten zorgen.

Voor de rest, zoals Tjeu al zei, oerdegelijke motoren die VFR's.
                            Een degelijke kost nog wat geld, zelfs met wat ouderdom en km's.

Succes dermee

Comment

Als hij achteraan te hoog opgeschroeft staat, dan kan dat wel de voorband zijn slijtage beïnvloeden, aangezien er meer gewicht op de voorband komt

(had ik zelf ook bij mijn VFR)
                              Motoren & Tjeurisme

Comment

Als hij achteraan te hoog opgeschroeft staat, dan kan dat wel de voorband zijn slijtage beïnvloeden, aangezien er meer gewicht op de voorband komt

(had ik zelf ook bij mijn VFR)
                                De eerste voorband bij m'n Bulldog destijds (een Metzeler) was gewoonweg driehoekig afgesleten, ik heb nooit geweten wat de oorzaak was.

Comment

Niet mijn eerste, maar hier worden toch tips gevraagd dus ga ik geen topic openen:

Gelieve alles in de groep te gooien over de Suzuki SV1000S. 't Zal nog niet voor direct zijn. Eerst even de kat uit de boom kijken (lees: als mijn verzekering uitbetaald) en dan zien we nog wel. 'k Had ook aan't kijken geweest naar nen Honda VTR1000 Firestorm, maar die ziet er te gedateerd uit. Als je dan het poepke van den SV bekijkt...

Of alternatieven? Liefst:
                                  - Dikke twin
                                  - Liefst iets half-naked, dus geen race-gedoe, maar iets tussenin
                                  - Niet meer dan 4000 euro, hoe minder hoe liever, maar ook geen brak zoals je wel eens gewoon bent van mij

EDIT:

Klik
                                  Last edited by Astian; 24/08/2009, 23:14.

Comment

waarschijnlijk zal ik me wat in-ear oortjes voor mijn GSM zoeken, da's toch minder saai.
                                    Ikzelf rijd met in-ears van Bose. Prachtige kwaliteit hoor. Daarover nen Schuberth C2 helm. En ik kan perfect naar de muziek luisteren, en toch ook nog steeds het verkeer horen.

Comment

ok, bedankt.
                                      woensdag komt er toch een maat mee om eens te kijken, die zal alles kunnen bevestigen en misschien wat kunnen onderhandelen over de prijs.
                                      en?
                                      12345
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

en?
                                        12345
                                        zie http://autoforum.be/showthread.php?t=41090

bedankt aan iedereen voor de hulp

Comment

• Ben uit interesse eens beginnen rondkijken voor een instapbike (voor autorijbewijs).

Tot nog toe vind ik de Yamaha YBR125 met een nieuwprijs van 2200€ en de honda CBF125 voor 2600€. Zijn er modellen die ik over het hoofd zie? (geen 'racemodellen' alla YZF ofzo.

Comment

Working...
                                          X