Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gezocht : heuptas voor op motorfiets

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• gezocht : heuptas voor op motorfiets

Ik ben op zoek naar een geschikte heuptas om te dragen op de motorfiets.
    Mijn vorige heeft een knellende ritssluiting en tijdens een rit mijn afstandsbediening van het hekken en garage kwijtgespeeld.

Ik heb nu een andere van kipling met stevige ritssluitingen, maar dat is eigenlijk te plat. Van grootte is het ideaal alleen zou het een zekere dikte moeten hebben.
    Wat moet er inkunnen : een gsm, een portefeuille, een pakje sigaretten en aansteker, sleutel en afstandbediening, stylo en papier.

Bij bikerzone was er eentje van Richa, maar dat vond ik dan te groot.

Andere merken?

stoppen met roken, dan krijg je al de rest in jas en onder zadel.

mijn advies : neem een tanktasje dat je ook als schoudertas kan gebruiken. Een heup tasje kan immers behoorlijke letsels opleveren wanneer je (erop) valt. Nadeel tanktasje : geeft vaak krasjes....
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

Onder mijn passagierzadel?
      Een beetje paperassen ja

Op de motorfiets rook ik nooit, net als in de wagen, maar uiteraard heb je overschot van gelijk. Alleen nu nog stoppen.

Een tanktas komt er nooit.

Comment

En waarom geen rugzakje?

Als ik een eind ga rijden neem ik altijd een rugzak mee, soms met drinken, eten, gereedschap (van tijd durft er wel eens iets lostrillen aan m'n fiets ), extra kledij,.... En dat hindert eigenlijk totaal niet op die lederen vest, ook al weegt 'ie soms zwaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          En waarom geen rugzakje?

Als ik een eind ga rijden neem ik altijd een rugzak mee, soms met drinken, eten, gereedschap (van tijd durft er wel eens iets lostrillen aan m'n fiets ), extra kledij,.... En dat hindert eigenlijk totaal niet op die lederen vest, ook al weegt 'ie soms zwaar.

ik ook (als ik zonder koffers rij). Natuurlijk bij het vallen kan dat wel fataal zijn voor uw ruggengraad. Maar ja, als je alle onveilige dingen van motorrijden uit moet schakelen, dan dienen we ons allemaal met een mongolen fiets te verplaatsen. Liefst wel een model met vlag.

Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik heb een rugzak, maar dat vind ik niet zo praktisch voor mijn sleutels en afstandbediening.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            En waarom geen rugzakje?

Comment

Moeilijke mens

Comment

laten we het houden op een heel gemakkelijke moeilijke mens
                Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
                Moeilijke mens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
                  Ik heb een rugzak, maar dat vind ik niet zo praktisch voor mijn sleutels en afstandbediening.
                  Die sleutels, oké... alhoewel. Die steek je gewoon in de binnenzak van je vest. En die afstandbediening heb je maar twee keer nodig per rit.
                  Dus echt snel moet je daar toch niet aankunnen, wel?

Comment

Meestal kon ik alles wel kwijt in mijn vest. Als ik eens wat meer wou meenemen, nam ik een klein magnetisch tankzakje mee. Verdomd handig, er kan ondanks de geringe grootte heel wat in, onbelemmerd rijden, en écht geen krasjes op de tank.

Mocht je 't eens willen proberen, ik gooi het wel eens binnen. Ik gebruik het toch niet meer.

Comment

kunde die afstandsbediening niet op de binnenkant van uw kuip kleven? Zo doen wij dat hier ook. Best wel handig en uit het zicht.
                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Knalpot Bekijk Berichten
                        Meestal kon ik alles wel kwijt in mijn vest. Als ik eens wat meer wou meenemen, nam ik een klein magnetisch tankzakje mee. Verdomd handig, er kan ondanks de geringe grootte heel wat in, onbelemmerd rijden, en écht geen krasjes op de tank.

Mocht je 't eens willen proberen, ik gooi het wel eens binnen. Ik gebruik het toch niet meer.
                        en dat maakt echt geen krassen? dan ben ik misschien wel geïnteresseerd om het eens te proberen
                        1978 BMW E21 323i
                        2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                        2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Da's nog eens een idee!!!
                          thx
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                          kunde die afstandsbediening niet op de binnenkant van uw kuip kleven? Zo doen wij dat hier ook. Best wel handig en uit het zicht.

Comment

Ik denk dat de blade een plastieken benzinetank heeft, maar 'k zou beter eerst gaan kijken alvorens dit te schrijven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
                              Ik denk dat de blade een plastieken benzinetank heeft, maar 'k zou beter eerst gaan kijken alvorens dit te schrijven
                              Ik heb ook nog eens gehoord dat die van plastiek zou zijn, maar ik ben het niet zeker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
                                en dat maakt echt geen krassen? dan ben ik misschien wel geïnteresseerd om het eens te proberen
                                Bij den R1 heb ik een aantal keren de zijkuipjes gepolierd omdat die mat waren door de wrijving van mijn pak, maar bij mijn tank heb ik dat nooit gedaan omdat er geen krasjes op waren. Volgens mij moet je gewoon ervoor zorgen dat je uw tanktas niet over de tank laat schuiven en alles een beetje proper blijft.

PM gerust, ik gooi dat dan wel eens binnen.

Comment

Bij den R1 heb ik een aantal keren de zijkuipjes gepolierd omdat die mat waren door de wrijving van mijn pak, maar bij mijn tank heb ik dat nooit gedaan omdat er geen krasjes op waren. Volgens mij moet je gewoon ervoor zorgen dat je uw tanktas niet over de tank laat schuiven en alles een beetje proper blijft.

PM gerust, ik gooi dat dan wel eens binnen.
                                  check pm

ik rij meestal met rugzak of met dat klein prul in mijn pak gepropt wat zo'n mooie bult en druk geeft op de borstkas dus zo'n tanktasje zou handig zijn
                                  1978 BMW E21 323i
                                  2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                                  2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Working...
                                  X