Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aprilia SR50 Tuono batterij

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Aprilia SR50 Tuono batterij

    Hi,

    ik heb hier nog een Aprilia SR50 Tuono Ditech staan die ik eigenlijk niet meer gebruik en van de hand wil doen. Hij ziet er identiek uit aan deze:



    Nu staat hij daar eigenlijk al een hele tijd stil en bijgevolg start hij niet meer daar de batterij volgens mij dood is.

    Mijn vraag dus nu aan jullie: Hoe kan ik die zelf opnieuw tot leven brengen, daar ik een 2-tal jaar terug nog een nieuwe heb laten steken, maar nu opnieuw hetzelfde voorheb?
    2009 BMW E91 320d
    2002 BMW E46 M3
    2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
    2010 MINI R56 Cooper S Mayfair




  • #2
    Zal wel stuk zijn.

    Het enige dadde kunt proberen is in gang stampen en half uurke mee rijden of nen nacht aan den Optimate hangen.
    Optimate zal u direct ook laten weten of uw batterij der aan is of niet.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

    Comment


    • #3
      Thx 4 reply.

      In gang stampen zal niet lukken, daar er geen (manuele) shock op zit...
      Je moet ook je rem induwen om motor te kunnen doen draaien

      Ik heb hier zo'n oranje bakje om een batterij op te laden van een auto. Lukt dat daar ook voor?
      2009 BMW E91 320d
      2002 BMW E46 M3
      2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
      2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



      Comment


      • #4
        ja.

        wel op traag laden zetten.

        En anders blijven stampen, zonder gas te geven. Of aan start kabels leggen van een kleine wagen of andere 2 wieler
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
          ja.

          wel op traag laden zetten.

          En anders blijven stampen, zonder gas te geven. Of aan start kabels leggen van een kleine wagen of andere 2 wieler
          Zoals ik zei, je legt hem aan door de rem aan te trekken terwijl je op een knopje duwt voor de elektrische schok.

          Ik probeer het zeker eens uit, al zal het voor wat later zijn...
          2009 BMW E91 320d
          2002 BMW E46 M3
          2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
          2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



          Comment


          • #6
            Zo'n ditech waren die superzuinige scooters met injectie hé, niet?

            Batterij opladen (wss wel kapot na al die tijd) of gewoon een nieuwe steken...

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
              Zo'n ditech waren die superzuinige scooters met injectie hé, niet?

              Batterij opladen (wss wel kapot na al die tijd) of gewoon een nieuwe steken...
              Voor zover ik me herinner was die inderdaad heel zuinig.
              Was ook een echte spurtbom. De mijne kon niet lager dan 57 km/u gezet worden.
              Met de limiter eraf haalde hij standaard met gemak 100 km/u.
              (mag ook wel voor de prijs die ik toen ervoor had betaald in vgl met nen mbk)

              'k heb lang getwijfeld om die niet bij te houden, maar om daar te staan verloederen, zie ik het niet zitten.
              M'n oom vertelde mij dat hij zoiets kan gebruiken in brugge aangezien hij het beu is om altijd parkeerplaats te moeten zoeken en zal hem wss overkopen
              2009 BMW E91 320d
              2002 BMW E46 M3
              2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
              2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                Voor zover ik me herinner was die inderdaad heel zuinig.
                Was ook een echte spurtbom. De mijne kon niet lager dan 57 km/u gezet worden.
                Met de limiter eraf haalde hij standaard met gemak 100 km/u.
                (mag ook wel voor de prijs die ik toen ervoor had betaald in vgl met nen mbk)

                'k heb lang getwijfeld om die niet bij te houden, maar om daar te staan verloederen, zie ik het niet zitten.
                M'n oom vertelde mij dat hij zoiets kan gebruiken in brugge aangezien hij het beu is om altijd parkeerplaats te moeten zoeken en zal hem wss overkopen
                Héhé ja toen ik nog met brommerkes reed vond ik dat ferme scooters....maar zoals je zegt...enorm duur

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                  Héhé ja toen ik nog met brommerkes reed vond ik dat ferme scooters....maar zoals je zegt...enorm duur
                  Voila, maar 'k was achteraf wel blij dak zo-ene had.
                  Vooral ook omdat het eigenlijk een soort 'race' variant van de normale SR was
                  Last edited by B3noît; 26/02/2014, 17:23.
                  2009 BMW E91 320d
                  2002 BMW E46 M3
                  2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                  2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



                  Comment


                  • #10
                    Trouwens de reden dat die batterijspanning nodig hebben is om hun benzinepomp en elektronica te doen werken

                    Voor een scooter te zijn, in die tijd, enorm moderne toestanden eigelijk...

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                      Trouwens de reden dat die batterijspanning nodig hebben is om hun benzinepomp en elektronica te doen werken

                      Voor een scooter te zijn, in die tijd, enorm moderne toestanden eigelijk...
                      Ah bedankt voor de info

                      Klopt, nadeel is wel dat ik er minder kan aan werken en een batterij vervangen al helemaal niet kan... Wel stom aangezien ik hem dan speciaal in wevelgem moet krijgen zonder dat ik ook maar een meter ermee kan afleggen
                      2009 BMW E91 320d
                      2002 BMW E46 M3
                      2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                      2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                        Ah bedankt voor de info

                        Klopt, nadeel is wel dat ik er minder kan aan werken en een batterij vervangen al helemaal niet kan... Wel stom aangezien ik hem dan speciaal in wevelgem moet krijgen zonder dat ik ook maar een meter ermee kan afleggen
                        Allé...batterij wisselen moet je toch kunnen hé, niet?

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                          Allé...batterij wisselen moet je toch kunnen hé, niet?
                          Van een auto kan ik dat ja, maar van een brommer
                          2009 BMW E91 320d
                          2002 BMW E46 M3
                          2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                          2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                            Van een auto kan ik dat ja, maar van een brommer
                            Wat is daar anders aan?

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                              Wat is daar anders aan?
                              Veel compacter en 'k zou nog niet direct weten waar die precies te vinden is (middenconsole wss openvijzen), want hij staat nu bij m'n moeder...
                              2009 BMW E91 320d
                              2002 BMW E46 M3
                              2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                              2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                                Veel compacter en 'k zou nog niet direct weten waar die precies te vinden is (middenconsole wss openvijzen), want hij staat nu bij m'n moeder...
                                Ik vermoed ergens bij je voeten...

                                zoals je zegt...'t is niet meer dan wat vijzen los en vast draaien hé

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                                  Ik vermoed ergens bij je voeten...

                                  zoals je zegt...'t is niet meer dan wat vijzen los en vast draaien hé
                                  Klopt

                                  Enig idee hoeveel zo'n batterij kost en waar ik dat kan halen?

                                  Ik zal eerst wel proberen hem nog eens op te laden, want het was een nieuwe :p
                                  2009 BMW E91 320d
                                  2002 BMW E46 M3
                                  2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                                  2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                                    Klopt

                                    Enig idee hoeveel zo'n batterij kost en waar ik dat kan halen?

                                    Ik zal eerst wel proberen hem nog eens op te laden, want het was een nieuwe :p
                                    Ik was net aan't kijken op internet voor een prijs maar ik vind het niet direct
                                    Gewoon in brommerwinkel of ergens bij auto5 ofzo....denk dat die ook wel batterijen voor scooter/moto's hebben...

                                    Comment


                                    • #19
                                      batterij kan je meestal wel in RAD vinden (www.rad.eu). Je kan die zelf gratis thuis laten leveren. Je moet gewoon weten welke het is en daarvoor zulde ze er uit moeten halen.
                                      Batterij zit normaal idd tussen de voeten.

                                      Die elektrische choke is geen nood om te starten.
                                      De nafte pomp wel. Maar bij het aan stampen wek je reeds wat stroom op (uw vliegwiel draait mee). Als er dus nog iets van leven in uw batterij zit, dan zou dat wel eens genoeg kunnen zijn met een tijke te stampen.

                                      Maar in dit geval denk ik dat de batterij echt wel compleet dood is. Vervangen zal de enige echte goede oplossing zijn.

                                      Die Di-tech dingen waren inderdaad fenomenaal. trok hard op, reed hard en verbruikten 2liter/100km. Super was dat! Probleem was wel dat een gemiddelde scooter dealer niet overweg kon met die di-tech. Dit systeem moest afgesteld worden met "de computer", zoals bij de grote aprilia motoren. Maar deze computer (Axone 2000) kost behoorlijk wat kluiten. Bijgevolg wouden vele scooter dealers deze niet aanschaffen. De genen die het toestel wél aanschaften konden er vaak niet mee werken, waardoor de injectie al snel ontregeld geraakte en de blokjes vast liepen.
                                      Daar uit volgend kreeg de combinatie 2takt-injectie een slechte naam en strief een stille dood. Voor Aprilia was dit een ramp. Ze hadden ongelofelijk geinvesteerd in het Di-Tech gebeuren en gingen door het voorval dan ook zo goed als over kop.

                                      In de geschiedenis van de 2takt zijn er nog 2 memorabele momenten waarin 2takt en injectie gecombineerd werden.
                                      Het meest gekende is de Bimota V-due :



                                      Dit was een ongeloflijk knappe en compacte verschijning! Onder de stroomlijn zat een 2cil 500cc 2takt, gebaseerd op de toenmalige GP500 motoren. Bimota claimde een vermogen van +/-150pk. Maar ook hier liep het injectie verhaal mis waardoor Bimota alle machines terug diende te roepen en ze te voorzien van normale carbs die het vermogen deden dalen naar 110pk. Het gehele V-Due project was zo een flop/drama dat Bimota er (in 2000-2001?) door over de kop ging.

                                      En als laatste heeft ook Peugeot een 2 jaar terug een 2takt injectie scooter op de markt gebracht (Speedfight III). In grote lijnen is het verhaal daar hetzelfde als bij de Aprilia.

                                      Voor 50cc'tjes is die techniek ook gewoon té duur, waardoor het niet van de grond komt. De prestaties op een 50cc worden ook steeds minder belangrijk, gezien ze toch maar 45 mogen. Het enige wat belangrijk is, is het verbruik en dan troeven de beproefde 4takten de 2takten nog steeds af...
                                      Dit (+de milieu eisen) zal dan ook de dood van de heerlijk ruikende 2takt worden.

                                      De enigen die op dit moment nog in 2takt geloven zijn de heren van KTM.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                      Motoren & Tjeurisme

                                      Comment

                                      Working...
                                      X