Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rijbewijs moto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• rijbewijs moto

ik zou graag een moto rijbewijs hebben (25kw), moet je daarvoor ook je theorie examen terug afleggen?
    ik heb al een auto rijbewijs nu bijna 3jaar..

Oorspronkelijk geplaatst door jones Bekijk Berichten
    ik zou graag een moto rijbewijs hebben (25kw), moet je daarvoor ook je theorie examen terug afleggen?
    ik heb al een auto rijbewijs nu bijna 3jaar..
    ja.
    En aangezien je 21jaar bent, zal dat voor een volwaardig A rijbewijs zijn, niet het 25kw rijbewijs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Deadly_Joske Bekijk Berichten
      ja.
      En aangezien je 21jaar bent, zal dat voor een volwaardig A rijbewijs zijn, niet het 25kw rijbewijs

wat bedoel je met '' volwaardig A rijbewijs zijn, niet het 25kw ''?

Comment

je zegt in je 1e post dat je graag een moto rijbewijs (25kw) wil.
        Maar aangezien je 21jaar bent, zal je een volwaardig moto rijbewijs halen.

Als je een moto rijbewijs wil op leeftijd 18, 19 of 20, krijg je een moto rijbewijs (25kw). Waarmee je enkel op motoren onder de 25kw mag mee rijden.
        Vanaf de leeftijd van 21jaar, krijg je een volwaardig rijbewijs. Waarmee je dan met elke moto mag rijden.

(een moto rijbewijs 25kw wordt na 2 jaar een volwaardig rijbewijs)

Comment

je zegt in je 1e post dat je graag een moto rijbewijs (25kw) wil.
          Maar aangezien je 21jaar bent, zal je een volwaardig moto rijbewijs halen.

Als je een moto rijbewijs wil op leeftijd 18, 19 of 20, krijg je een moto rijbewijs (25kw). Waarmee je enkel op motoren onder de 25kw mag mee rijden.
          Vanaf de leeftijd van 21jaar, krijg je een volwaardig rijbewijs. Waarmee je dan met elke moto mag rijden.

aha achzo ik snap het helemaal wat je bedoeld, dank u

Comment

Als je kan: opleidingscheques aanvragen! Kan je 125 euro besparen. En als jet het slim speelt zelfs 250 euro! Veel succes!

(en theorie examen houdt niet zo veel in hoor...)
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
              Als je kan: opleidingscheques aanvragen! Kan je 125 euro besparen. En als jet het slim speelt zelfs 250 euro! Veel succes!

(en theorie examen houdt niet zo veel in hoor...)
              Is praktijk wel moeilijk?

Comment

Als ik nu over een tijd met mijn autorijbewijs 25 kw ga rijden, want dat mag als je het 2 of 3 jaar hebt, krijg ik dan ook na 2 jaar rijden met die 25 kw een echt motorrijbewijs? Ik had eens gehoord dat dit zo kon, dus zonder eenig examen, maar twijfelde een beetje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                  Voor de praktijk is een beetje oefenen wel noodzakelijk

Als ik nu over een tijd met mijn autorijbewijs 25 kw ga rijden, want dat mag als je het 2 of 3 jaar hebt, krijg ik dan ook na 2 jaar rijden met die 25 kw een echt motorrijbewijs? Ik had eens gehoord dat dit zo kon, dus zonder eenig examen, maar twijfelde een beetje.
                  Na 2 jaar autorijbewijs mag je met motoren rijden met een cilinderinhoud van maximum 125cc.

Comment

Na 2 jaar autorijbewijs mag je met motoren rijden met een cilinderinhoud van maximum 125cc.
                    of max 0,16 kw/kg
                    BMW 118D E87 M-pack

Comment

Bwoah, we waren met 5 kandidaten voor het praktijk-examen en enkel ik was geslaagd.
                      Er waren er 3 die voor de tweede keer terugkwamen.

Dit weekend met een maat staan babbelen, daar waren ze met 9, slechts 3 geslaagd voor de praktijk.

Dus zo gemakkelijk is het precies niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                        Bwoah, we waren met 5 kandidaten voor het praktijk-examen en enkel ik was geslaagd.
                        Er waren er 3 die voor de tweede keer terugkwamen.

Dit weekend met een maat staan babbelen, daar waren ze met 9, slechts 3 geslaagd voor de praktijk.

Dus zo gemakkelijk is het precies niet
                        bij ons 4 van de 5 geslaagd. sommige wel met héééééél veel geluk!!!!
                        BMW 118D E87 M-pack

Comment

met 4 (2 van rijschool X en 2 van rijschool Y)
                          rijschool Y waar ik bij hoorde, allebei geslaagd
                          rijschool X was de 1e kerel gebuisd voor de eerste keer, en de andere kerel voor de 4de keer

een tip: neem een goeie rijschool
                          Last edited by ; 14/09/2009, 20:03.

Comment

Bedankt voor uw antwoord, maar wat ge antwoordde was eigenlijk al een deel van mijn vraag.

Comment

Bedankt voor uw antwoord, maar wat ge antwoordde was eigenlijk al een deel van mijn vraag.
                              ksnap u niet zo goed

en nu ik uw vorige vraag lees, ben ik nog meer mijn kluts kwijt.
                              Heb jij het nu over autorijbewijs of motorijbewijs? ^^

Comment

21 jaar en meer dan 2 jaar rijbewijs B (auto) : toegelaten te rijden met een motorfiets van max 125cc en max 15 pk.

Alles wat zwaarder is : theoretisch rijexamen + praktijkexamen.
                                a) theoretisch examen : boekje gekocht van VAB. 5 uur boekje gelezen, en oefeningen gemaakt. Uitslag : 47/50.
                                b) dan de rijschool : gisteren eerste les gehad, en meteen 'ontmoedigd'. Volgens de begeleider is het niet mogelijk om (zonder ervaring met een geschakelde motorfiets) na 8 uur les te slagen in het examen... Leuke boodschap hoor als je daar juist toekomt.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
                                  b) dan de rijschool : gisteren eerste les gehad, en meteen 'ontmoedigd'. Volgens de begeleider is het niet mogelijk om (zonder ervaring met een geschakelde motorfiets) na 8 uur les te slagen in het examen... Leuke boodschap hoor als je daar juist toekomt.....
                                  Ma wa nen zever Zo merkte dat er echt wel veel verschil is van rijschool tot rijschool.
                                  Wij hebben hier in de buurt een rijscholen die voor moto's een slagingspercentage van om en bij de 75% halen.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk Berichten
                                    of max 0,16 kw/kg
                                    die 0.16 is voor het 25kW rijbewijs, niet voor de 125cc regel
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
                                      meteen 'ontmoedigd'. Volgens de begeleider is het niet mogelijk om (zonder ervaring met een geschakelde motorfiets) na 8 uur les te slagen in het examen... Leuke boodschap hoor als je daar juist toekomt.....
                                      Dat is zever.

Ik had ook nog nooit met een handgeschakelde motorfiets gereden. Ik heb 10 minuten uitleg gekregen over versnellingen en 10 minuten zelf op een terrein mogen oefenen van de instructeur en daarna al direct de baan op.

Na mijn 6 uur al zei de instructeur dat het ging lukken voor mijn examen. Toen kon ik al mijn manoeuvers uitvoeren zonder problemen, met de CB 500.

Dus, u niet aantrekken, dat gaat gaan !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                                        Dat is zever.
                                        Ik had ook nog nooit met een handgeschakelde motorfiets gereden. Ik heb 10 minuten uitleg gekregen over versnellingen en 10 minuten zelf op een terrein mogen oefenen van de instructeur en daarna al direct de baan op.
                                        Na mijn 6 uur al zei de instructeur dat het ging lukken voor mijn examen. Toen kon ik al mijn manoeuvers uitvoeren zonder problemen, met de CB 500.
                                        Dus, u niet aantrekken, dat gaat gaan !
                                        Merci. Maar 't is wel verschieten als je rijles begint met zo ne speech!!! Maar ik hou de moed erin. Ik kan alleen maar bewijzen dat dienen instructeur verkeerd is!!!

't is tenadere ook ne CB500 waar ik mijn eerste metertjes op gereden heb....

Comment

Working...
                                        X