Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rijbewijs moto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

vandaag nog eens opgelet. Slagingspercentage rijschool voor moto bij eerste poging over gans het jaar 2009 : 94%

Met andere woorden moede al nen vree wietie zijn om het niet te halen, op voorwaarde dadde een gemotiveerde lesgever hebt.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
      vandaag nog eens opgelet. Slagingspercentage rijschool voor moto bij eerste poging over gans het jaar 2009 : 94%

Met andere woorden moede al nen vree wietie zijn om het niet te halen, op voorwaarde dadde een gemotiveerde lesgever hebt.
      ZOVEEL !!!

Amai, het zal dan toch niet in West-Vlaanderen zijn

Maar ja, wij kunnen het ook niet zo goed eh, hehehhehehehehe,
      zalig, zo zelfspot

Comment

in onze groep toen: 5 leerlingen waarvan 2 door.
        wimoptiek.be op

Comment

Amai, dan zat ik juist in een slecht groepke. Net als bij wisali, 5 man, 3 gebuisd. Allemaal met rijschool

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Amai, dan zat ik juist in een slecht groepke. Net als bij wisali, 5 man, 3 gebuisd. Allemaal met rijschool
            ofwel zijn de proeven van nu serieus overroepen qua moeilijkheid en was het vroeger toch moeilijker.
            Wij zijn van de oude garde.
            wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
              ofwel zijn de proeven van nu serieus overroepen qua moeilijkheid en was het vroeger toch moeilijker.
              den balk zit er niet meer in. Iets waar velen problemen mee hadden (ook al heb ik nooit begrepen waarom...).
              en ook is da staafje opt einde van de remtest weg, wat het psychologisch minder zwaar maakt en waardoor er minder mensen zich onderuit remmen

Dus eigenlijk, ja, het nieuwe examen is makkelijker, ondanks er meer proeven zijn.
              Motoren & Tjeurisme

Comment

bij mij was het vooral grappig dat de meest stoere met hun fel gekleurde racejackets en felle helm met spiegelvizier (ik stond daar met een all weather richa en jethelm) de motors opeisten om naar het examencentrum te rijden. de brave dutsen (ik dus ) stapten dan maar braaf in de volgwagen. en het waren net die stoere sjarels die allemaal één voor één gezakt waren.
                wimoptiek.be op

Comment

Ik heb mijn examen in 2005 gedaan. De 'nieuwe' proeven dus... .

Comment

94% is wel heel veel. ik zou het na mijn 6 uur rijles niet gekunnen hebben. geen idee of ik het nu al zou kunnen om in heel kleine achtjes te kunnen rijden, ik weet niet hoever je kunt gaan en wil niet vallen met mijn eigen moto.
                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

die acht vond ik heel gemakkelijk. en die balk eigenlijk ook, traag oprijden en bij eventueel evenwichtsverlies vlug een dot gas en erover.

mag je eigenlijk remmen tijdens de acht? sommigen zeiden van wel anderen beweerden van niet.
                      wimoptiek.be op

Comment

die acht vond ik heel gemakkelijk. en die balk eigenlijk ook, traag oprijden en bij eventueel evenwichtsverlies vlug een dot gas en erover.

mag je eigenlijk remmen tijdens de acht? sommigen zeiden van wel anderen beweerden van niet.
                        ja, da mag. Die 8'tjes waren met mijn 208kg zware GSX 600 F geen sinecure... Te lomp en vooral te grote draaicircel.... Maar het moeilijkste vond ik de U achteruit.... Woog toen amper 55kg, en als je dan met zo een lomp spel moet staan zeulen.... miljaar, da was bloed zweet en tranen
                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                          94% is wel heel veel. ik zou het na mijn 6 uur rijles niet gekunnen hebben. geen idee of ik het nu al zou kunnen om in heel kleine achtjes te kunnen rijden, ik weet niet hoever je kunt gaan en wil niet vallen met mijn eigen moto.
                          is bij AH rijschool, waar Joske geweest is. Hangt daar uit aan het raam.
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                            geen idee of ik het nu al zou kunnen om in heel kleine achtjes te kunnen rijden, ik weet niet hoever je kunt gaan en wil niet vallen met mijn eigen moto.
                            Ja, 'k heb dat vanmorgen eens uitgeprobeerd. Weliswaar niet mijn eigen motorfiets.

Dus deze ochtend de uitleg gekregen van het 8-rijden.... 'En nu is het aan u....' OK, stuur naar links gedraaid, kijkrichting naar links, gas geven, koppeling laten slippen, voeten op de steunen. En 90 graden verder mijn evenwicht verloren. In plaats van gas te geven en motorfiets laten recht te komen in eerste reactie rem ingetrokken en koppeling ingetrokken.... En BOEM, daar lag de motorfiets op zijn zij.

Daarna ging het wel beter

Comment

hah, net wat ik niet wil tegenkomen.
                              vriend van me zegt een tragere (beginners)moto of vooral een enduro te lenen voor mijn examen.
                              1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
                                Ja, 'k heb dat vanmorgen eens uitgeprobeerd. Weliswaar niet mijn eigen motorfiets.

Dus deze ochtend de uitleg gekregen van het 8-rijden.... 'En nu is het aan u....' OK, stuur naar links gedraaid, kijkrichting naar links, gas geven, koppeling laten slippen, voeten op de steunen. En 90 graden verder mijn evenwicht verloren. In plaats van gas te geven en motorfiets laten recht te komen in eerste reactie rem ingetrokken en koppeling ingetrokken.... En BOEM, daar lag de motorfiets op zijn zij.

Daarna ging het wel beter
                                Trucje eventueel voor die achtjes :

Fixeer je gasstand door je duim uit te steken en op je stuur te leggen.
                                Hou je koppeling zachtjes in gedrukt in dezelfde stand.
                                Regel dan je snelheid enkel en alleen met je achterrem !

Rem lossen geeft dan onmiddellijk snelheidswinst vermits je motor al op toeren loopt,
                                weliswaar dus gefixeerd. Gemakkelijk en veilig.
                                Je hoeft je ook maar alleen te concentreren op die achterrem ipv op gas, koppeling en rem.

Achtjes is eigenlijk een oefening op kijktechniek.
                                Nog voor je keert ( of juist bij het starten ervan) kijk je al om naar je volgend pionneke. Draai hierbij je hoofd volledig tot tegen de aanslag,
                                je mag hier een beetje overdrijven.
                                Hiermee vermijd je dat je te lang naar het eerste pionneke staat te kijken want hiermee kijk je eigenlijk naar de grond;
                                het slechtste wat je kan doen wegens grote kans op verliezen van evenwicht.

Je zal zien met dat vroeg draaien van je hoofd dat je beter evenwicht behoudt ( je kijkt ver ipv naar beneden ).

Binnen de korste keren draai je vlot achtjes met je stuur tegen de aanslag

Succes !
                                Last edited by taiko; 17/09/2009, 18:58.

Comment

nog een truckske voor de 8jes, is rijschool willemyns te nemen. Die hun moto's zijn zo afgesteld dat ge gewoon je koppeling kan laten komen en alle trage maneuvers kan doen zonder aan de gas te komen. Het echt traag rijden is dan wa spelen met de koppeling, maar enkel de koppeling.

Comment

Ik moest gisteren naar het examencentrum, want mn vriendin ging haar theoretisch voor de auto doen...

En als we daar toekomen staan er ook 3 moto's van AH rijschool, en ze waren er alle 3 door voor hun manoeuvres...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozzeh Bekijk Berichten
                                      n is dan wa spelen met de koppeling, maar enkel de koppeling.
                                      Met de koppeling spelen is altijd plezant

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozzeh Bekijk Berichten
                                        nog een truckske voor de 8jes, is rijschool willemyns te nemen. Die hun moto's zijn zo afgesteld dat ge gewoon je koppeling kan laten komen en alle trage maneuvers kan doen zonder aan de gas te komen. Het echt traag rijden is dan wa spelen met de koppeling, maar enkel de koppeling.
                                        ik dee dat ook bij mijn moto toen ik mijn examen moest doen.
                                        Is gewoon uw stationair toerental wat verhogen.
                                        Motoren & Tjeurisme

Comment

bij mij was het vooral grappig dat de meest stoere met hun fel gekleurde racejackets en felle helm met spiegelvizier (ik stond daar met een all weather richa en jethelm) de motors opeisten om naar het examencentrum te rijden. de brave dutsen (ik dus ) stapten dan maar braaf in de volgwagen. en het waren net die stoere sjarels die allemaal één voor één gezakt waren.
                                          ik was ook ne felle sjarel met stoere racejacket en spiegelvizier

maar ... ik was er wel door
                                          1978 BMW E21 323i
                                          2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
                                          2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

Working...
                                          X