Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Total moto point

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Total moto point

PEER - Total heeft het eerste Moto Point in België geopend. De primeur ging naar Peer. Daar kunnen motorrijders voortaan apart tanken en hun motor wassen in een speciale wasruimte.

Motorrijders zijn een groeiende doelgroep in België. 'In 2008 telde ons land 384.310 motorrijders', zegt Eddy De Beucker van Total Belgium. En het is die doelgroep waar Total zich op wil concentreren. Eerder werden al Moto Points in Italië, Frankrijk en Nederland geopend. Nu heeft Peer dus het eerste Moto Point in België. 'Ten eerste voorzien we het tankstation van een speciale Moto Pomp', zegt Eddy De Beucker. 'Deze pomp is alleen voor motorrijders bedoeld, wat aangegeven is met een rode rijstrook. Aan de tank is een speciale helmhouder bevestigd. Het vulpistool zit aan de voorzijde van de pomp. Zo kan de motorrijder gemakkelijk op de motor blijven zitten tijdens het tanken. De slang is korter, net als de vultuit.'

Tegelijk opent Total ook een Moto Wash. Deze wasruimte voor motoren heeft kortere en lichtere slangen. 'Er is een borstel op maat van de motor om gemakkelijk de wielen te kunnen poetsen. Je kan bovendien het voorwiel op rollen plaatsen om het gemakkelijker te wassen. Daarna kan je de motor drogen en de bandenspanning testen. De helm en handschoenen zitten ondertussen veilig opgeborgen in een afgesloten kastje', zegt De Beucker. De Moto Wash kost evenveel als de normale jetwash voor auto's: Dat is 50 cent per minuut. Bij aankoop van waskaarten is er een prijsvoordeel tot 25 procent. In de Total Shop kunnen motorrijders extra producten voor de motor kopen.

Total investeerde 100.000 euro in het eerste Moto Point in België. 'Met dit initiatief willen we ons vooral onderscheiden van de concurrentie', zegt Eddy De Beucker. 'Het is een innovatief idee dat Total in heel Europa zal lanceren. Voor België hebben we tien Moto Points gepland. Waar we de andere punten inrichten, hangt af van de invalswegen en het aantal ingeschreven motorrijders in de buurt.'

Tanja Dexters, zelf een grote motorfanaat, mocht het Moto Point als eerste uittesten. 'Het is een fantastisch initiatief. Vooral omdat de benzinepomp echt op maat van motoren is gesneden. Eindelijk kun je tanken zonder morsen.'

Een aantal bedenkingen:

Wauw Een investering doen van 100 000 euro voor korte tuitjes aan de pomp. Konden ze met dat geld niets zinnigers doen voor tweewielers?

Tanken zonder morsen Wat doet die aandachtshoer daar imo. Check die schoenen

Speciale rode rijbanen. 't Zal goedkomen als't regent/nat ligt...

wel, ik vind dit leuk en kan er niets verkeerd van zeggen.

3 werf hoera voor total! eindelijk een tankstation waar ik niet met mijn wielen in de dieselolie dien te staan! Hopelijk komen er nog veel van die pompen bij op de snelweg!
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

ik vind het ook wel een tof initiatief ,
      want hoeveel keer gebeurt het niet dat als je uw motor gaat afspuiten in een gewone car-wash dat de automobilisten u scheef bekijken omdat je daar uw motor afspuit ?
      wel stom dat ze daarvoor Tanja Dexters betalen om daarvoor reclame te maken

Comment

Ik vind het maar iets onnozel.
        Tanken aan een 'gewone autopomp' is gemakkelijk, de dieselresten aan m'n banden zijn er na 100m rijden af en mijne moto kuis ik thuis met veel beter en zachter regenwater.

Comment

Het goede eraan is, dat ze aan motorrijders denken. Dat stemt mij goedgezind.

God ja, waarom niet. Maar dat dat nu zoveel moet kosten...Dan konden ze er even goed
          een Senseo bijzetten voor een warm taske kaffe.

Goede systemen voor de bandendruk te meten en te pompen. Dat mis ik vaak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
            Het goede eraan is, dat ze aan motorrijders denken. Dat stemt mij goedgezind.

God ja, waarom niet. Maar dat dat nu zoveel moet kosten...Dan konden ze er even goed
            een Senseo bijzetten voor een warm taske kaffe.

Goede systemen voor de bandendruk te meten en te pompen. Dat mis ik vaak.
            Akkoord, ze denken aan de motards, maar ik vind net op de verkeerde manier. Tof initiatief, daar niet van, maar er zijn toch zaken die belangrijker zijn inzake veiligheid e.d.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xoxo Bekijk Berichten
              Akkoord, ze denken aan de motards, maar ik vind net op de verkeerde manier. Tof initiatief, daar niet van, maar er zijn toch zaken die belangrijker zijn inzake veiligheid e.d.

wa verwachte nu? da Total gaat investeren in het Belgische wegennet????
              Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                wa verwachte nu? da Total gaat investeren in het Belgische wegennet????
                Nee, dat niet nee. Maar ik vind dit gewoon nutteloos. Tanken aan een gewone pomp gaat ook wel. Er zijn andere zaken belangrijker dan dit overbodig project.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xoxo Bekijk Berichten
                  Nee, dat niet nee. Maar ik vind dit gewoon nutteloos. Tanken aan een gewone pomp gaat ook wel. Er zijn andere zaken belangrijker dan dit overbodig project.
                  wat dan? wat kan Total beter doen dan zoiets? Alle aangehalde punten van hun speciale pomp zijn dingen waar ik me bij gewone pompen wel eens aan kan storen.

Ze spelen bij gevolg perfect in op mijn noden als motorrijder.

Behalve da was gedoe, daar heb ik ni veel boodschap aan aangezien ik mijn moto gebruik om mee te rijden, ni om die om de 5 voeten te kuisen.
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

wat dan? wat kan Total beter doen dan zoiets? Alle aangehalde punten van hun speciale pomp zijn dingen waar ik me bij gewone pompen wel eens aan kan storen.

Ze spelen bij gevolg perfect in op mijn noden als motorrijder.

Behalve da was gedoe, daar heb ik ni veel boodschap aan aangezien ik mijn moto gebruik om mee te rijden, ni om die om de 5 voeten te kuisen.
                    Total kan daar niets aan doen, dat weet ik maar al te goed. Nu komt het bij de niet-motorrijder over, volgens mij: "hier, die hooligans moeten weer een voorkeursbehandeling hebben. 't Is nog niet genoeg dat ze overal laagvliegen, die doodrijders. En dat sjeest dan overal tussen en...." Zoiets dus. Ik denk dus niet dat die voorkeursbehandeling nodig is, tanken kan even goed aan een gewone pomp. Volgens jou spelen ze perfect in op de noden, ik vind dat een overbodige luxe. Ik heb mij toch nooit geërgerd aan de pomp, behalve de prijzen dan
                    Precies of motards zijn een bende gehandicapten die kortere teutjes nodig hebben en aangepaste pompen om niet te moeten afstappen

Die moto-wash; 't is goed bekeken voor hun business natuurlijk, netzoals die pompen waarschijnlijk (al vraag ik mij af of het hier wel van de grond gaat komen itt onze buurlanden. 't Is hier zo'n verzadigd wegennetje waar je dus al overal pompstations tegenkomt) maar ik vind dat je aan zo'n self-wash nooit je vehikel deftig kan poetsen. Ik doe dat gewoon liever thuis.

En uiteraard weet ik wel dat zij niet gaan investeren in de verkeersveiligheid voor motoren, maar dat bedrag in zulk een project pompen had wel nice geweest zijn
                    Om dan nog maar te zwijgen over hun campagne met die blonde sloerie

Comment

Ik denk niet dat iedereen zo denkt over motards.

Uiteindelijk, waar maken we ons eigenlijk zorgen over, van dat geld.
                      Die oliemaatschappijen verdienen geld gelijk een dinosaurus kan pissen en schijten.
                      Ze kunnen waarschijnlijk 1000 van die moto-pompstationnekes zetten en tis waarschijnlijk
                      1 miljoenste van hun maandelijks inkomen. Ze laten waarschijnlijk een scheet bij zo'n investering.

Ik vind het verdomd fucking slim van die gasten. Beeteke de aandacht trekken en ondertussen de motard ergens een beetje verwennen.

Ik zeg het nog eens, nog van dat.

Er moet nog veel meer evolutie naar de tweewieler gebeuren. Nog veel meer verwennerij.
                      Ze gaan een deel voor de oplossing voor het fileprobleem en zelfs voor het milieu zorgen.

De staat zou beter nog eens wat meer systemen in mekaar knutselen om het aantrekkelijker te maken.
                      Niet alleen fiscaal, maar ook structureel.

Wat die verkeersveiligheid betreft. Dat is niet de winkel van Total. Wat kan hun dat een reet schelen. Het is nog altijd een bedrijf dat een product verkoopt.
                      Da's hier meer marketing dan iets anders eh. Maar al bij al op een goeie manier. Waarom zouden zij geld schenken aan iets waar de regering moet voor
                      zorgen.

Moest er zo eentje in mijn buurt zijn, ik ging er alvast naartoe.
                      Last edited by ; 19/09/2009, 01:23.

Comment

Kheb dit ook in de krant gelezen...

De titel was heel uitnodigend om te lezen, maar naarmate we verder in het artikel kwamen leek het steeds minder interessant.
                        Maar het lijkt mij wel een leuk initiatief! Hopelijk is de darm voor de nafte wat beweeglijker dan bij een gewone pomp

En die 100.000€ investering is ook relatief, die mannen houden ervan om met grote getallen naar uw hoofd te smijten.
                        Zo weet ik bijvoorbeeld niet hoeveel het kost om een gewone pomp te installeren. Kwestie kost da niet evenveel

Zo een moto-wash lijkt mij wel handig. Vooral dan vb in tstad voor mensen die geen plek hebben om hem thuis te wassen.
                        Ik was hem ook het liefst gewoon thuis, lekker op 't gemak..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                          Ik denk niet dat iedereen zo denkt over motards.

Uiteindelijk, waar maken we ons eigenlijk zorgen over, van dat geld.
                          Die oliemaatschappijen verdienen geld gelijk een dinosaurus kan pissen en schijten.
                          Ze kunnen waarschijnlijk 1000 van die moto-pompstationnekes zetten en tis waarschijnlijk
                          1 miljoenste van hun maandelijks inkomen. Ze laten waarschijnlijk een scheet bij zo'n investering.

Ik vind het verdomd fucking slim van die gasten. Beeteke de aandacht trekken en ondertussen de motard ergens een beetje verwennen.

Ik zeg het nog eens, nog van dat.

Er moet nog veel meer evolutie naar de tweewieler gebeuren. Nog veel meer verwennerij.
                          Ze gaan een deel voor de oplossing voor het fileprobleem en zelfs voor het milieu zorgen.

De staat zou beter nog eens wat meer systemen in mekaar knutselen om het aantrekkelijker te maken.
                          Niet alleen fiscaal, maar ook structureel.

Wat die verkeersveiligheid betreft. Dat is niet de winkel van Total. Wat kan hun dat een reet schelen. Het is nog altijd een bedrijf dat een product verkoopt.
                          Da's hier meer marketing dan iets anders eh. Maar al bij al op een goeie manier. Waarom zouden zij geld schenken aan iets waar de regering moet voor
                          zorgen.

Moest er zo eentje in mijn buurt zijn, ik ging er alvast naartoe.
                          Motorkledij verlagen naar 6% btw

Comment

Ik vind het goed dat ze aan de motards denken. Ook al is het gewoon voor het gemak van ergens te kunnen tanken zonder dat ge moet wachten dat een tank van 60 liter gevuld moet worden. En als er 1 voor je staat te tanken, kan je zijn moto nog vlug es bekijken.

De speciale carwash is misschien een beetje overbodig. Zouden er nu nog vrouwkes je moto een goeie schrob geven in geringe kledij... met wat geluk jouw ook nog een schrobke geven ... DAN spreken we pas van een echt voordeel .

Regering zou inderdaad misschien wat meer moeten doen om het aantrekkelijker te maken, maar we mogen niet vergeten dat een paar zaken zoals de kosten van een moto die volledig aftrekbaar zijn voor de belastingen wel al een kleine stap is in de goeie richting, maar het gaat allemaal wat traagskes in belgië

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozzeh Bekijk Berichten
                              Regering zou inderdaad misschien wat meer moeten doen om het aantrekkelijker te maken, maar we mogen niet vergeten dat een paar zaken zoals de kosten van een moto die volledig aftrekbaar zijn voor de belastingen wel al een kleine stap is in de goeie richting, maar het gaat allemaal wat traagskes in belgië

Als je in België met de motor naar het werk gaat kan je uw moto, uw kledij, uw onderhoud, uw inschrijving, uw verzekering, uw wegentax, uw banden enzovoort inbrengen in uw belasting.

Persoonlijk vind ik dat geen "kleine stap" hoor Bovendien heb je in het buitenland die voordelen niet. Kvin da we in ons belgenlandje toch wel van geluk mogen spreken
                              (natuurlijk zijn er nog zoveel dingen die beter kunnen, maar af en toe moeten we toch ook wel eens het goede benadrukken, daar tevreden mee zijn en het slechte (wegdek) even achter ons laten)
                              Motoren & Tjeurisme

Comment

Als je in België met de motor naar het werk gaat kan je uw moto, uw kledij, uw onderhoud, uw inschrijving, uw verzekering, uw wegentax, uw banden enzovoort inbrengen in uw belasting.

Persoonlijk vind ik dat geen "kleine stap" hoor Bovendien heb je in het buitenland die voordelen niet. Kvin da we in ons belgenlandje toch wel van geluk mogen spreken
                                (natuurlijk zijn er nog zoveel dingen die beter kunnen, maar af en toe moeten we toch ook wel eens het goede benadrukken, daar tevreden mee zijn en het slechte (wegdek) even achter ons laten)
                                Second that, niet klagen :-)

Ideaal zo'n wascabine! Ik woon in de buurt, en lees het via dit forum voor t eerst. Binnenkort eens gaan zien :-)

Het is trouwens geen 'voorkeursbehandeling'. De tankstations en al hun voorzieningen zijn 100% toegesneden op de automobilist, idem voor de layout van de wegen. Niets om over te klagen natuurlijk, maar als er dan iets op maat gemaakt wordt voor de motorrijder dan is dat toch zeker geen voorkeursbehandeling?

Comment

Working...
                                X