Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Suzuki GS500E ... kopen of niet kopen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Suzuki GS500E ... kopen of niet kopen

Er staat hier in de buurt een zwarte Suzuki GS500E te koop.
    M'n pa zou 'em willen kopen om mij te leren op rijden.
    Daarna zouden we hem opnieuw verkopen.
    • 7 jaar oud
    • een scheur in het voorste spatbord omdat er iemand tegengereden is...
    • 1400 euro

Nu heb ik een paar vraagjes
    1. Is dit een goede motor om op te leren rijden
    2. Biedt deze motor na 'het leren rijden' nog plezier
    3. Is dit een twee cilinder
    4. Is 1400 euro een goeie prijs
    5. Is dit een goeie moto voor de kleinere medemens. Ik ben 1m66.

Ik zou het leuk vinden als jullie snel reageren, want m'n pa wou vanavond nog iets laten weten.

Een voorbeeldfoto

Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by ; 19/07/2006, 19:39.

tis een 500, dus ik denk dat het een ééncilinder zal zijn,
    BMW E10 1600ti 1967
    BMW E10 2002tii 1973
    BMW E30 325i sedan 1986
    BMW E36 318is cabrio 1995
    BMW E36 320i cabrio 1994
    BMW E91 318d touring 2006
    MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003

Comment

We hebben hem gekocht.

Merci voor de raad allemaal

Het is een twee cilinder in lijn denk ik hoor.

Comment

volgens mij heb je kwa concept een goeie opstapper gekocht, succes

Comment

Ja de rest is altijd een beetje afwachten natuurlijk.

Comment

Dit wordt inderdaad als 'een opstapper' omschreven. Een bruikbaar vermogen en een sterk blok met eenvoudige techniek.

Heel licht en handig voor in't stad. Voor het echt 'sportieve' werk is het chassis, de ophanging en de motor niet echt geschikt. Maar je zal merken dat je wel vlotter in het verkeer kan rondtoeren dan met de wagen.

Ik vind dit een goede keuze, veel rijplezier enne....voorzichtig. Denk ook even aan goede beschermkledij. En ik spreek uit ervaring

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen
              Dit wordt inderdaad als 'een opstapper' omschreven. Een bruikbaar vermogen en een sterk blok met eenvoudige techniek.

Heel licht en handig voor in't stad. Voor het echt 'sportieve' werk is het chassis, de ophanging en de motor niet echt geschikt. Maar je zal merken dat je wel vlotter in het verkeer kan rondtoeren dan met de wagen.

Ik vind dit een goede keuze, veel rijplezier enne....voorzichtig. Denk ook even aan goede beschermkledij. En ik spreek uit ervaring
              Beschermkledij... daar ken ik echt niks van.

Zijn al die vestjes in het leder, of heb je intussen ook al minder ronny achtige exemplaren En op hoeveel mag je rekenen voor een deftige vest en broek?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door el DiDi
                Beschermkledij... daar ken ik echt niks van.

Zijn al die vestjes in het leder, of heb je intussen ook al minder ronny achtige exemplaren En op hoeveel mag je rekenen voor een deftige vest en broek?

ik heb twee motorpakken, nl

een lederen motorpak, broek en vest apart. Flashy kleurtjes, maar zo wordt je ook beter zichtbaar, de nodige protectoren (knie, dij, elleboog, schouders en rug). Dit is voor mij draagbaar tot zo'n 23°

een zomerpakje, iets lichter en in goretex maar geventileerd.

beide zijn van richa (zie www.richa.be). Bekende merken zijn richa, ixs, dainese, prexport, frank thomas....)

lederen laarzen, lederen handschoenen, een goede helm.

Om de prijs te drukken kan je overjaarse modellen aanschaffen die gemakkelijk 20 tot 30% goedkoper zijn dan de nieuwste uitvoeringen.

Om u een idee te geven dit zijn de prijzen die ik betaald heb (ik kan er tien € naast zitten)

lederen pak : 700€
                zomerpak : 550€
                helm : 700€ (shark) andere bekende merken shoei, arai, lazer, agp...terug dezelfde opmerking dat een overjaars model of een unicolor helm al gauw 40% goedkoper kan zijn
                handschoenen : 170€
                laarzen : 270€

dus niet echt goedkoop, maar levensnoodzakelijk.
                Indien je in de goede budgetreeks zal shoppen zal je toch rond de 1000€ moeten tellen voor de volledige outfit. Deze uitgave weegt niet op tegen de mogelijke gevolgen (brandwonden, breuken....) bij een valpartij.

Comment

Zijn er ook winkels (in het waasland en omstreken) die jouw voorkeur genieten?

Comment

Zijn er ook winkels (in het waasland en omstreken) die jouw voorkeur genieten?
                    In St-Niklaas is er een vrij uitgebreide Hein Geriche winkel. Die hebben een uitgebreid gamma aan motorkledij en helmen.
                    Da's ergens op het industrieterrein....Maar de naam ontglipt me

edit : k'weet het weer : oostjachtpark st-niklaas
                    Last edited by ; 20/07/2006, 21:03.

Comment

Mooie machine, zal je veel plezier aan beleven.

Ik heb ook een lederen pak van Hein Gericke, goede kwaliteit, supercontent van en helemaal niet duur als je het vergelijkt met Richa.

Comment

Hey el didi, welcome to the bikers family!

Ik rij nu ongeveer 7j met de moto, rij nu met een 1000RR Repsol, voordien een honda VFR750rc als opstapper gehad, gevolgd door een fireblade 929RR.

Tja, ik ben ne honda man ;-)

En zoals reeds eerder aangegeven is beschermende kledij onmisbaar op een motor, ja , ook bij de huidige temperaturen...
                        Krijg er de kriebels van als ik die johnny's in t shirts en shortjes zie rondrijden..

Natuurlijk zijn een pak, helm, laarzen en handschoenen niet echt goedkoop, maar je kunt al aardig wat centjes besparen met een kort ritje naar Aachen.

ER zijn heel veel goeie motorwinkels in belgie, maar als je even over de grens gaat in Aachen (niet zo heel ver vanuit Waasland), kan je goede koopjes doen!
                        Dit zijn geen fake artikelen, allemaal origineel en tevens zijn ook de allerlaatste modellen verkrijgbaar.

Kijk alvast even op deze site:

Dit is de site van de winkel (gelegen in het centrum van Aachen), ne sympathieke vent achter den toog (en een schoon vriendinneke ;-)).

Als je nog een hele outfit nodig hebt, moet je zeker proberen nog iets van de prijzen af te krijgen die op de site vermeld staan.

Alvast veel rijplezier, maar zorg eerst dat je je bescherming voor elkaar hebt!

Greets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fireblade
                          Hey el didi, welcome to the bikers family!

Ik rij nu ongeveer 7j met de moto, rij nu met een 1000RR Repsol, voordien een honda VFR750rc als opstapper gehad, gevolgd door een fireblade 929RR.

En zoals reeds eerder aangegeven is beschermende kledij onmisbaar op een motor, ja , ook bij de huidige temperaturen...
                          Krijg er de kriebels van als ik die johnny's in t shirts en shortjes zie rondrijden..

Natuurlijk zijn een pak, helm, laarzen en handschoenen niet echt goedkoop, maar je kunt al aardig wat centjes besparen met een kort ritje naar Aachen.

ER zijn heel veel goeie motorwinkels in belgie, maar als je even over de grens gaat in Aachen (niet zo heel ver vanuit Waasland), kan je goede koopjes doen!
                          Dit zijn geen fake artikelen, allemaal origineel en tevens zijn ook de allerlaatste modellen verkrijgbaar.

Kijk alvast even op deze site:

Dit is de site van de winkel (gelegen in het centrum van Aachen), ne sympathieke vent achter den toog (en een schoon vriendinneke ;-)).

Als je nog een hele outfit nodig hebt, moet je zeker proberen nog iets van de prijzen af te krijgen die op de site vermeld staan.

Alvast veel rijplezier, maar zorg eerst dat je je bescherming voor elkaar hebt!

Greets
                          Bedankt voor de tips allemaal.

Ik ga morgen eerst de batterij vervangen, want die is echt wel versleten.
                          En dan mijn theorie-examen beginnen leren

Comment

Ik ga morgen eerst de batterij vervangen, want die is echt wel versleten.
                            Zeker? misschien is ze gewoon plat van lang stil te staan? Al eens aan een optimate ofzo gehangen?
                            A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fireblade

Ik ben ook ne Honda man, maar voor de moment rij ik meer met andere merken, tja, beter af en toe een slipperke dan ne schuiver hé.
                              A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                Zeker? misschien is ze gewoon plat van lang stil te staan? Al eens aan een optimate ofzo gehangen?
                                De verkoper had 'em al eens opgeladen, en daar komt nog bij dat er één tsjoepkje ontbrak.
                                Ik heb juist een nieuwe gestoken, en nu start 'em alsof het niets, en ben ik dus gerust

Als je ergens wil vertrekken en het ding start niet... dan kan je je ook houden van lachen

Ik heb met den ene de prijs voor een nieuw voorspatbord kunnen vragen. Ongeveer 140 euro.
                                Last edited by ; 27/07/2006, 16:03.

Comment

Ik heb juist een nieuwe gestoken, en nu start 'em alsof het niets, en ben ik dus gerust

Als je ergens wil vertrekken en het ding start niet... dan kan je je ook houden van lachen
                                  Met een platte batterij krijg een GS500E ook wel in gang hoor. Zolang dat 'em vonkt en naft krijgt gaat ie wel in gang.
                                  Last edited by 911turbo; 27/07/2006, 19:46.
                                  A Twist of the Wrist

Comment

Hoewel ik nog niet eens een rijbewijs heb, ben ik toch al aan het dromen over de opvolger (want dit is een leermotor).

Ik vraag me af of er iemand ervaring of ervaringsverhalen heeft over Buell wat betreft betrouwbaarheid, kosten, rijplezier, ...

Comment

Hoewel ik nog niet eens een rijbewijs heb, ben ik toch al aan het dromen over de opvolger (want dit is een leermotor).

Ik vraag me af of er iemand ervaring of ervaringsverhalen heeft over Buell wat betreft betrouwbaarheid, kosten, rijplezier, ...
                                      Beste,

Gelieve eens te kijken in Joe Bar nummer 5 op bladzijde 2, en dan de 11de regel vanaf boven te beginnen:

"Je kunt beter de blits maken met een ragbak op circuit dan je te pletter raggen met een blitsbak op de boulevards."
                                      Paul Posichon.

A Twist of the Wrist

Comment

Een paar fotootjes

Bijgevoegde Bestanden
                                        Last edited by ; 28/07/2006, 22:38.

Comment

Working...
                                        X